Ga naar inhoud

BSOD probleem


occido

Aanbevolen berichten

Afgelopen zondag (met de hitte toen) kon ik opeens geen van mijn spellen meer opstarten (gedownloade spellen wel te verstaan), een vriend dacht dat dit kwam doordat me CPU te warm zou worden. Maandag en dinsdag kon ik terug probleemloos gamen en nu heb ik het probleem opeens weer en me CPU stond op de laagste hoeveelheid °C mogelijk dus kon niet oververhit zijn. In de kast zit maar een heel klein beetje stof ik heb laatst nog veel stof eruitgehaald en toen had ie dat probleem nieteens. Nu heb ik bij mijn probleemmeldingen dit gevonden: Knipsel_1.jpg

Ik heb nu dus geen enkel idee waar dit op slaat ofzo, dus heeft iemand een idee wat ik kan doen? Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De afbeelding zegt enkel dat de oplossing niet kon gedownload worden.

Naar de aard van het probleem of de oplossing kunnen we slechts raden.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 

 

Download Blue screen view.
Installeer het en start het programma op.
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)
Sla het bestand op je bureaublad op.
Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft waarschijnlijk niets met je probleem te maken maar

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.


 

De BSOD wijst in de richting van je grafische kaart.

Het zou kunnen een temperatuurprobleem geweest zijn.

Hou het voorlopig gewoon in de gaten en als de BSOD's uitblijven, hoef je verder niets te doen.

 

Als de BSOD terugkomen, kan je proberen de nieuwste driver voor je grafische kaart te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.