Ga naar inhoud

BSOD probleem


occido

Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Prima vakantie gehad, dank je wel.

 

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de een of andere reden lukt de laatste stap niet. Ik heb het een paar keer nagekeken en kon niks ontdekken dat anders was dan weergegeven. Ik heb dus maar effe een screenshot gemaakt van me opdrachtpompt scherm: Knipsel_2.jpg

aangepast door occido
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ingegeven commando is foutief, dit dient findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" te zijn en niet findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Dekstop\sfcdetails.txt"

 

Wanneer je het correcte commando hier kopieert (CTRL + C) en in het opdrachtprompt plakt (CTRL + V) kan het niet fout lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer deze procedure uit te voeren.

Jij moet de x64 fix nemen.

 

  1. Download SFCFix.exe (by niemiro) and save this to your Desktop.
  2. Download SFCFix.zip from one of the below links, and save this to your Desktop. Ensure that this file is named SFCFix.zip – do not rename it.
  3. If you have a x64 machine download this version: SFCFix (x64 fix)
  4. If you have a x86 machine download this version: SFCFix (x86 fix)
  5. Save any open documents and close all open windows.
  6. On your Desktop, you should see two files: SFCFix.exe and SFCFix.zip.
  7. Drag the file SFCFix.zip onto the file SFCFix.exe and release it.
  8. SFCFix will now process the script.
  9. Upon completion, a file should be created on your Desktop: SFCFix.txt.

Bron: thetechcookbook.com

 

 

Voer daarna de sfc scan opnieuw uit zoals aangegeven in bericht nr 12 en kijk wat het resultaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb weer eens te vroeg gesproken, iedere keer dat ik nu een spel van me wil spelen krijg ik een BSOD: BSOD.txt

Klein detail dat misschien iets betekent: iedere keer dat dit gebeurt is de 2de keer dat ik het programma opstart, de eerste keer sluit het zichzelf gewoon en tweede keer BSOD. Vandaag in tegenstelling tot vorige BSOD's blijf ik het iedere poging na een BSOD opnieuw krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.