Ga naar inhoud

Nog steeds geen windows 10 update


mana_chico

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb nog steeds geen melding gekregen dat ik kan updaten naar windows 10.

Ik had mijn update al een lange tijd gereserveerd en ook het windows icoontje staat gewoon rechts onderaan.

Ik heb het geprobeerd met de windows tool en de installatiedata op een usb stick gezet, maar wanneer ik de setup uitvoer, vraagt hij naar een productcode en mijn windows 8 productcode werkt niet.

 

Veel kennissen en vrienden zijn al een tijdje probleemloos geüpdate naar windows 10, dus ik vind het raar dat het zo lang duurt bij mij.

Moet ik gewoon meer geduld hebben, of is er iets misgelopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer je de instalatie doet vanaf je stick doe je dat dan door te booten vanaf je stick ?

 

Ik heb het namelijk ook zo gedaan (wel de iso op een disc gebrand) en als ik boote vanaf de disc dan vraagt die inderdaad een licentiecode.  De oplossing was niet booten vanaf de cd maar windows opstarten, de cd openen en klikken op het exebestand.  Dan kan je wel een upgrade uitvoeren.  Ik neem aan dat dat bij usb hetzelfde zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer je de instalatie doet vanaf je stick doe je dat dan door te booten vanaf je stick ?

 

Ik heb het namelijk ook zo gedaan (wel de iso op een disc gebrand) en als ik boote vanaf de disc dan vraagt die inderdaad een licentiecode.  De oplossing was niet booten vanaf de cd maar windows opstarten, de cd openen en klikken op het exebestand.  Dan kan je wel een upgrade uitvoeren.  Ik neem aan dat dat bij usb hetzelfde zal zijn.

Ik klik gewoon op setup.exe op mijn usb-stick en dan vraagt die een licentiecode. Welk exebestand bedoel jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk eerst eens of je geen foutmelding krijgt.

Kijk eens volgens deze procedure welke foutmelding je krijgt.

 

(ga naar het startmenu, typ windows update, en druk op enter, in het midden van het scherm bij "Updates geinstalleerd op", klik je op de blauwe link "Geschiedenis van updates weergeven".

 

Staat daar "Bijwerken naar Windows 10" met onder "status" het woord "mislukt"? Dubbelklik dan op "Bijwerken naar Windows 10" en noteer de foutcode (bij "foutdetails") op een papier.

 

 

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb windows 8.1 Pro (legaal).

En noch via het windows icoon, noch via windows update kan ik al upgraden.

 

Hoi,

ik heb nog steeds geen melding gekregen dat ik kan updaten naar windows 10.

Ik had mijn update al een lange tijd gereserveerd en ook het windows icoontje staat gewoon rechts onderaan.

 

 

Veel kennissen en vrienden zijn al een tijdje probleemloos geüpdate naar windows 10

Moet ik gewoon meer geduld hebben, of is er iets misgelopen?

 

 

Dat je nog geen melding gekregen hebt om de Update uit te voeren is volkomen normaal.

 

Zelf heb ik ook al gereserveerd enz.... en nog nada en ja ik denk dat je een beetje geduld moet hebben en hoe langer je wacht met de installatie hoe minder kans op problemen.

 

Dat kennissen en vrienden al een TIJDJE de update uitgevoerd hebben naar de definitieve versie geloof ik helaas niet, het zou wel kunnen dat ze Windows 10 preview geïnstalleerd hebben.

 

Vanaf vandaag worden de verschillende installatiemogelijkheden uitgetest door mezelf en wil hier later wel op terug komen, maar ........ geduld is een schone deugd.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties allemaal.

Na wat googlewerk denk ik een oplossing gevonden te hebben. Normaal kreeg ik steeds de foutmelding "er is iets gebeurd".

Wat ik gedaan heb is de het land/regio naar Engels (VS) gezet (configuratiescherm - > land/regio -> Beheer -> systeemlandinstelling wijzigen.. Nu is het wel gewoon aan het downloaden.

Waarom het nu wel werkt, is me niet duidelijk, maar bij veel mensen werkte dit en bij mij dus ook.

Ik laat nog weten of de installatie goed is verlopen.

aangepast door mana_chico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.