Ga naar inhoud

fotobewerking vraagje


Aanbevolen berichten

hoikes,

ik heb een vraag...vaak kan een foto niet geheel als achtergrond op pc ingesteld worden...bijvoorbeeld een persoon.

ik weet niet of ik dit goed beschrijf,maar is het mogelijk om een foto te "indiepen",ik weet echt niet of  het woord indiepen bestaat hoor...maar ik bedoel daarmee de persoon meer naar achteraan doen zetten op de foto...zodat de persoon toch helemaal op de pc achtergrond staat.

kan dit? begrijp u mijn vraag?

 

grts clovis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan, maar dat is niet eenvoudig: als je de persoon op de voorgrond 'uitknipt' en hem op  de achtergrond gaat plaatsen, krijg je een lege plek op je plaatje: namelijk daar waar de persoon stond.

Die persoon naar de achtergrond brengen is meestal eenvoudig: je maakt hem kleiner,

maar die lege plek die ontstaat gaan opvullen, dat vraagt soms heel wat werk (want die gegevens zitten niet in de foto)

 

Voorbeeldje: post-20315-0-95272300-1450023647_thumb.j

 

(en nu hebben we nog niet gepraat over de schaduw die je ook meestal moet 'bijwerken')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.