Ga naar inhoud

Aankoop laptop adapter, oude is mogelijk doorgebrand


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet zelf niets van electronica en ken ook niemand die me kan helpen. Hulppagina's op sites die onderdelen verkopen verwarren me alleen maar.

 

We hebben een jaar of twee geleden een tweedehands laptop gekocht en een paar weken geleden viel hij plots uit. We vermoeden dat de adapter is doorgebrand, omdat het verbrand ruikt.

We zijn dus op zoek naar een nieuwe adapter.

De vorige eigenaar heeft veel onderdelen vervangen voor betere en we weten niet of de batterij en adapter de originele zijn.

Ik heb ook wel gemerkt dat er af en toe een vonkje afsloeg als ik hem in het stopcontact stak, maar anderen vertelden me dat dit normaal was?

 

Laptop model: HP EliteBook 8540p

Huidige adapter specs: HP, Series: PPP016L-E

Vermogen: 120W

Input: 100-240V    50-60Hz   2.0A

Output: 18.5V    6.5A

 

Wanneer ik het model van de laptop intyp in sites krijg ik wel suggesties, maar als ik dan de hulppagina's lees en de adapters vergelijk met degene die we nu hebben brengt dit ons in de war. Onder andere staat er op veel sites dat de wattage absoluut niet lager mag zijn dan de originele adapter, maar diezelfde sites raden me adapters aan van 90W en soms zelfs minder terwijl onze adapter een vermogen heeft van 120W.

Help me aub. Ik ben erg in de war.

Wat voor adapter moeten we nu kopen?

aangepast door iniminimoshimo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vonken zijn niet normaal, om zeker te zijn dat je geen nutteloze aankoop doet / er niet meer aan de hand is dan enkel je adapter test je dan ook best eventjes met een gelijkaardige adapter van iemand uit je vriendenkring of je laat het even door een PC-hersteller bekijken.

 

Wegens een aantal slechte ervaringen met "merkloze" adapters geef ik zelf de voorkeur aan originele adapters ... op originele HP-adapters en HP-batterijen staat altijd het HP-logo, zo herken je ze dus.

 

Jouw HP EliteBook 8540p is van fabriekswege voorzien van een 90W adapter, je kan hem o.a. hier bestellen.

 

Welkom op PCH trouwens ! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vonken zijn niet normaal, om zeker te zijn dat je geen nutteloze aankoop doet / er niet meer aan de hand is dan enkel je adapter test je dan ook best eventjes met een gelijkaardige adapter van iemand uit je vriendenkring of je laat het even door een PC-hersteller bekijken.

 

Wegens een aantal slechte ervaringen met "merkloze" adapters geef ik zelf de voorkeur aan originele adapters ... op originele HP-adapters en HP-batterijen staat altijd het HP-logo, zo herken je ze dus.

 

Jouw HP EliteBook 8540p is van fabriekswege voorzien van een 90W adapter, je kan hem o.a. hier bestellen.

 

Welkom op PCH trouwens ! :)

Deze vonkjes springen niet alleen bij deze adapter.. Het gebeurt regelmatig bij alle dingen die we insteken. Kan het dan aan het stopcontact liggen?

En de reden dat we het nog niet naar een pc-hersteller gebracht hebben is omdat de dichtsbijzijnde eigenlijk vrij ver is en moeilijk te bereiken, en de vorige keer dat we laptops binnenbrachten moesten we heel veel betalen terwijl ze totaal niets gedaan hadden. Ik vertrouw ze niet meer.

Danku voor het antwoord en de welkomswensen  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test eens met een paar andere stopcontacten, zo heb je meteen resultaat ... stopcontacten op slaapkamers zijn meestal het minst gebruikt.

 

Een adapter lenen als test zou misschien ook wel kunnen lukken ?

De stopcontact-test zal ik dan eens proberen.

Maar de enige adapters die ik nu ter beschikking heb, hebben een vermogen van minder dan 90W dus ik durf ze niet gebruiken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zwartheid of geur te merken.

 

Gewijzigde situatie dus, want in bericht #1:

 

We vermoeden dat de adapter is doorgebrand, omdat het verbrand ruikt.

 

Wordt de batterij nog opgeladen ?

 

Als je een stekker zoals die hieronder gebruikt, kan je nooit last van vonkjes hebben.

 

56ce0a1e5839e-stekker_enkel.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.