Ga naar inhoud

Laptop kopen


Aanbevolen berichten

  • Waarvoor heb je een laptop nodig? - Muziekcompositie waarbij ik gebruik maak van Finale i.c.m. zware samplepakketten zoals East West Symphonic Orchestra, Vienna Symphonic Library en/of Kontakt.

Wat is mijn budget? - Max. €800,- 

Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? - Geen Apple.

Heb ik al die nieuwe functies nodig? - Nee. Wel (gewoon) Wi-Fi en een LAN-poort. (vraag: wat zijn Wi-Fi ac en Thunderbolt en hoe kom ik erachter of ik ze nodig heb? Googlen leverde me weinig op...).

Welke schermgrootte heb ik in gedachten? De grootte van het scherm is niet belangrijk.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Ik ben in het bezit van een externe harde schijf en een muis.

Heb ik nog overige specifieke wensen? - De enige vereiste is dat ik Finale soepel kan laten lopen terwijl ik gebruik maak van bovengenoemde programma's. Ik weet dat die in ieder geval nogal veel RAM in beslag kunnen nemen, doorgaans minimaal 4GB maar soms meer. Ik heb geen idee wat voor processor en geluidskaart ik nodig heb hiervoor. Mocht een geschikte laptop buiten mijn budget vallen dan zal ik wellicht moeten overwegen een desktop PC te kopen omdat die (naar ik meen) meestal een lagere prijs voor dezelfde specs hebben.

Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - Ik woon in Nederland. Het maakt mij verder niet uit in welke (web)shop ik de laptop aanschaf.

Als er verdere vragen naar specificaties zijn dan hoor ik die graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wi-Fi ac is de nieuwste standaard voor draadloos internet en biedt verhoogde snelheden (als je router dit ook ondersteunt) en werkt bovendien op een andere frequentie (5 GHz in plaats van 2,4 GHz), waardoor je minder last gaat hebben van interferentie met andere Wi-Fi toestellen. Thunderbolt is een alternatief voor USB 3.0 ontwikkeld door Intel, maar wordt tegenwoordig vervangen door USB 3.1. Sommige mensen hebben echter Thunderbolt-apparaten in huis en willen specifiek een systeem met Thunderbolt-poort.

 

Dit toestel van Lenovo past het best bij je doeleinden: een mooi Full HD scherm, rappe processor, acht gigabyte RAM-geheugen, vrij degelijke grafische kaart en dankzij de SSD van 256GB start het toestel ook ontzettend snel op. Ik heb bewust niet gekozen voor een laptop met een traditionele harde schijf, aangezien je al een externe drive hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de laptop binnen en tot nu toe is het een schitterend apparaat. Ik heb echter nog niet kunnen kijken of Finale werkt omdat die geïnstalleerd staat op de interne harde schijf van mijn oude PC. Die PC is nu defect maar ik geloof dat beide interne harde schijven nog gewoon intact zijn. Ik hoorde dat het mogelijk is om van de interne HDD een externe HDD te maken, is dit zo? Dan kan ik namelijk gewoon met mijn oude bestanden verder werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.