Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

computeboy

Laptop opruimen/klaarmaken voor SSD

Aanbevolen berichten

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

• Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
    • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
    • Na de scan krijg je de melding wachten op actie boven de voortgangsbalk.
    • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
    • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
    • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

Logbestand plaatsen

• Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Meer informatie vind je in de handleiding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Remove disinfection tools
    • Purge System Restore
    • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

Doe daarna een opruiming met CCleaner.

Start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik vervolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Bevestig het verwijderen.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Wat je daarna nog kan doen om de schijf te optimaliseren is defragmenteren.

Je kan daarvoor gebruik maken van de windows functionaliteit.

Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Klik op nu defragmenteren.

Je kan ook een extern programma gebruiken zoals Defraggler.

Klik rechtsboven op de groene knop met download latest version.

Installatie en gebruik van het programma is heel makkelijk als je geen complete leek bent op pc gebied.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

47 minuten geleden, computeboy zei:

Droske bedankt voor de info! Ga ik zeker gebruiken.

Als je daar zo snel mogelijk gebruik van maakt dan ben je er mee klaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

12 uren geleden, droske zei:

Als je daar zo snel mogelijk gebruik van maakt dan ben je er mee klaar.

Ik zou het graag doen, maar er is een probleem bij postNL. Voor mij lijkt het pakket verloren gegaan: ik heb het nog niet ontvangen en het zit zogezegd als van vrijdagnacht in het sorteerproces in Nederland. Een onderzoek is gestart!

Van zodra ik alles goed heb overgezet en ingesteld, horen jullie iets!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    15 uren geleden, computeboy zei:

Ik zou het graag doen, maar er is een probleem bij postNL.

Ik bedoelde, bij ingebruikname de SSD zo snel mogelijk goed instellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.280
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Sjaak Mens
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Jasper
        Goedemiddag PC Helpforum,

Voor het werk heb ik vraag gekregen om naar een goede laptop te gaan kijken waar wij als engineers op kunnen werken.
        Tot nu toe maken wij eigenlijk altijd gebruik van HP workstations. Echter is dat vanwege de vele bedrijfsbezoeken niet handig.

Voornamelijk draaien wij 3D modeleer software van Creo ellements Direct moddeling.
        En wat bijbehorende modules.

De Workstations zijn opgebouwd met de volgende onderdelen.

- Intel Core i7-6700 CPU @ 3.4 ghz
        - 16gb werkgeheugen
        - NVIDIA Quadro M2000

Deze pc's werken eigenlijk al te langzaam voor het pakket en zijn dus niet voldoende.

Nou kwam een collega van met met het volgende aanzetten:

https://www.alternate.nl/html/product/1564264?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=GoogleShopping_Notebook&utm_term=PL6AZNAE&gclid=Cj0KCQiAtf_tBRDtARIsAIbAKe019QNv3uNBHdZta0n_OSUvh3wursBU4oLEvz2U_6iZRaWg-lz7yc4aAiKJEALw_wcB

Het grootste voordeel is hierbij dat we 2 schermen zouden hebben ( 1 voor 3D omgeving en 1 voor database etc) Echter kan je ook kiezen voor een laptop inclusief een los 2de scherm.

Het budget is maximaal 3600 euro per laptop. Echter zou het fijn zijn als we goedkoper uit komen. :D

Ik hoor graag jullie aanbevelingen.

• Door filip van temse
        goede middag,
        Ik heb al enkele uurtjes gezocht maar het lukt niet.
        Na defect van mijn ssd heb ik deze vervangen .
        Het lukt mij echter niet om windows 10 opnieuw te installeren.
        -De eerste poging gaf onmiddellijk aan dat de drivers ontbraken, maar deze zijn nergens te vinden.
        Het is een xpg sx8200 pro van 512 G
        De installatie wou gewoon niet starten.
        -Na wat aanpassingen in de bios startte de istalatie wel maar liep ze al snel vast, ontbrekende bestanden op 23percent
        msiz370-A pro
        seag 2TB st2000DM006
        intel core i5-8400
        windows home (memory stick)

• Door gwnAndy
        I am going to build a new pc verry soon, my old pc just has all of the files on one 1T hdd but i want to try an (M.2) ssd. I would like to only have the Windows folder on an ssd but not my other folders in the 'C:' drive letter (users, program files, program files (x86), ...) those i would like to have on an 2T hdd but still being in the same 'C:' drive letter, while i have tried many tutorials i can't find anything appropriate for what i would like to achieve. If you know how ik could achieve this please let me know.

tanks in advance
      • Door Roybinhoed
        Goedemiddag,

Sinds afgelopen maandag speel ik mijn games (rainbow six siege, fortnite en World of Tanks) met een veel lagere fps. Eerst dacht ik dat mijn laptop (acer aspire vx5-591g nitro) door een Windows update overal mijn intel grafische kaart op in had gesteld, maar na wat controles bleek dit niet het geval. ik heb de drivers van mijn grafische kaart opnieuw geïnstalleerd. heeft niet geholpen. Vervolgens opnieuw geïnstalleerd maar dan via een schone installatie, weer niks. ik heb mijn laptop terug gezet naar fabrieksinstelling en er vervolgens een game weer op geprobeerd te runnen. nog steeds 20 fps ipv 60 fps. Ook nog even gekeken in de Nvidia configuratie scherm maar daar was ook niks raars. Ik heb het gevoel dat mijn laptop de intel grafische kaart pakt maar dat kan ik nergens terug vinden. 

Ik heb het gevoel alsof ik iets doms over het hoofd zie maar ik kan mij niks meer bedenken.

Heeft één van jullie misschien een idee?
      • Door Kelly6695
        Laptop valt uit tijdens (snel)typen

Ik had een probleem, ontstond uit het niets. Tijdens het (snel) typen viel me laptop ineens in slaapstand. Ik wist niet waardoor het kwam en het was echt super vervelend. Gezocht in Google naar oplossingen en niets kunnen vinden (in eerste instantie). Vandaar dat ik dit bericht ook plaats want ik heb de oplossing gevonden. 

Tijdens een chatgesprek met Windows werd er gedacht aan een software probleem, we probeerde een aantal dingen maar niets hielp. Het moest dan wel een hardware probleem zijn. Ik heb nog een tijdje gezocht op Google en vond het artikel wat mij gered heeft van heel veel problemen en kosten. 

Het bleek namelijk dat ik een magnetische armband droeg wat ervoor zorgde dat de slaapstand in de laptop werd geactiveerd. Armband afgedaan en probleem opgelost!

Met dank aan: https://www.baswijdenes.com/portfolio/laptop-goes-to-sleep-while-typing/ 

Ik wilde dit graag met jullie delen.
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.