Ga naar inhoud

geraak moedeloos van NVIDIA


clovis

Aanbevolen berichten

ik erger mij eerlijk gezegd aan NVIDIA ( zie ook vorige posts)..weeral een update !!!!

geforce game ready driver versie 381.65.

nogmaals nvidea...games interesseren mij niet !!!!

haast iedere maand is er wel een update van nvidea...het ergert mij echt...schijf wordt haast overvol ( natuurlijk overdrijf ik hier..maar toch) met die updates van hun :-(

is er echt geen mogelijkheid op nvidea te verwijderen? op de website van mijn pc...staat ook de keuze dat ik intel of AMT drivers kan installeren..of heb ik het verkeerd? iemand met

een oplossing aub?

 

pc gegevens : https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/support-product/4958?b=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er bij staat dat die voor uw model is gaat die waarschijnlijk wel werken. Indien die niet werkt installeer je de oude drive weer.

aangepast door jonasthegamer
Tikfoutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, clovis zei:

op de website van mijn pc...staat ook de keuze dat ik intel of AMT drivers kan installeren..of heb ik het verkeerd?

 

Ja, dat heb je verkeerd. Jij hebt een NVIDIA grafische kaart, dan kun je geen drivers van Intel of van AMD installeren.

Waarom worden die dan toch aangeboden op de website van Acer voor jouw  Acer TC-605? Omdat van die computer waarschijnlijk verschillende versies te koop waren: ofwel met een Intel grafische kaart, ofwel met een grafische chip van NVIDIA ofwel met eentje van AMD.

 

Jij ergert je aan het feit dat je steeds maar weer een melding krijgt dat er een nieuwe game ready driver beschikbaar is. Moet jij die wel installeren? Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Iedere keer wanneer er een nieuwe game uitkomt, zal NVIDIA zijn driver proberen aan te passen, zodat het nieuwe spel zonder problemen gespeeld kan worden.

Games interesseren jou niet. Als je grafische kaart nu zonder problemen presteert, dan hoef je geen nieuwe driver te installeren.

 

Toevallig zit er in mijn pc ook een kaart van NVIDIA, en ik ergerde me ook aan iedere maand weer een nieuwe driver. Ik speel namelijk ook geen games.

Nu kun je die melding die rechtsonder op je scherm verschijnt, gewoon negeren. Hij verdwijnt dan na een paar seconden.

Maar misschien wil jij die meldingen over nieuwe game ready drivers helemaal niet zien? Dat kan ook geregeld worden.

In je systeemvak (rechts onderaan bij de klok) staat dit pictogram van NVIDIA: 58e8b5877bece-picto_van_NVIDIA_Update.pn

Als je dat pictogram niet direct ziet, dan moet je eerst op het naar boven gerichte pijltje in het systeemvak klikken. Zie je dan het pictogram van NVIDIA? Klik erop met de rechter muisknop. Daarna wordt het contextmenu geopend. Haal de vinkjes weg voor:

  • Automatically check for updates
  • Show update notifications.

Hieronder zie je in beeld wat je moet doen:

 

58e8b69c2586d-niet_controleren_op_update

 

En dat is het!

----------------------------------------

En andere mogelijkheid is dat je NVIDIA Update verwijdert via Instellingen > Apps en onderdelen:

 

58e8b6f9b17f8-NVIDIA_Update_verwijderen.

 

Let op: daar dan alleen NVIDIA Update verwijderen. De rest van NVIDIA moet je laten staan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik zal het geel uitroepteken laten staan bij nvidia...die vinkjes zijn weggehaald..maar het geel uitroepteken blijft aanwezig..mij er niet verder aan storen dus ( wat ik voordien wel deed).

dit zijn hier mijn nvidia instellingen bij programma's:

 

 

2017-04-16 00_50_02-Programma's en onderdelen.png

aangepast door clovis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het pictogram van NVIDIA permanent zichtbaar is in het systeemvak, dan kan ik me voorstellen dat jij je stoort aan het gele uitroepteken. Een oplossing zou kunnen zijn dat jij dat pictogram verbergt.

Klik daarvoor met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk en kies dan Taakbalkinstellingen.

In het venster dat dan verschijnt klik je (helemaal onderaan) op 'Selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven'.

Zoek daarna in de lijst met pictogrammen het pictogram van NVIDIA settings/instellingen. Zet achter dat pictogram het schuifje op Uit:

 

58f5e9ac048f4-NVIDIA_settings_Uit.PNG

 

Daarna is dat pictogram niet meer voortdurend in beeld. Je kunt het nog wel zien, maar dan zul je eerst op het naar boven gerichte pijltje in het systeemvak moeten klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.