Ga naar inhoud

Foto's EN video's kijken met één programma


Zwervende Eik

Aanbevolen berichten

Sinds het verdwijnen van Windows Photo Gallery, waarmee je alle foto's EN video's in een map kon bekijken, zoek ik vruchteloos naar een (gratis!) programma dat dat ook doet, en wel zónder indelingssoftware. Ik zoek dus gewoon iets wat alle foto's en video's in een bepaalde map uit Verkenner toont, bruikbaar in Windows 10.

Kunnen jullie mij op weg helpen?

aangepast door Zwervende Eik
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee, je begrijpt mij verkeerd, denk ik. Ik wil geen video's maken, ik wil gewoon bestaande foto's EN video's kunnen zien in één programma. Bijvoorbeeld: ik heb een wandeling gemaakt en een aantal foto's genomen maar ook video's, ik heb ze gedownload en op mijn pc in een map gestopt, en nu wil ik ze in die volgorde na elkaar kunnen zien, foto's en video's door elkaar. Photo Gallery kon dat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas, dat is al heel oude info, want ook Live Photo Gallery is al een jaar dood en begraven... Op de link die je geeft (zie PrtScr) staat zelfs duidelijk vermeld dat de opvolger Photos niet alle functionaliteiten heeft die Photo Gallery had, en jammer genoeg is dat wat ik nodig heb er dus niet meer bij (voor de rest vind ik Photos wel oké, hoor).

Ik kan niet geloven dat er echt geen enkele app meer bestaat die zoiets simpels kan als foto's EN video's door elkaar te tonen...

Bedankt voor het mee zoeken, en ik blijf hopen dat iemand op dit forum mij voort op weg kan helpen!

Naamloos.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dagen geleden heb ik Photo Gallery (en Movie Maker, die zit er aan vast) nog gedownload. Iemand had op een ander forum, via WeTransfer, een download-link geplaatst voor Windows Live Essentials 2012. Ik heb het set-up bestand nog bewaard. Ik weet niet of ik het hier ook zou kunnen plaatsen. En eigenlijk weet ik ook niet of je het kunt gebruiken met Windows 10.

 

Maar, ik wilde het toch even melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@falstring

Ah, oké, ja, zo ver had ik niet gekeken :-P Ik ben al een paar uur bezig geweest met zo'n programma's te installeren en uit te proberen, en tot nu toe zonder succes. Ik hoopte dat iemand er al eentje had gevonden, want zó veel tijd om te blijven uitproberen heb ik niet... Maar erg bedankt om mij op die lijst daaronder te wijzen, ik hou ze achter de hand!

@kweezie wabbit

Dat is wel frappant, ik heb IrfanView geprobeerd, en ik kon daar wel de foto's en de video's mee bekijken, maar niet door elkaar! Ik moest telkens het programma afsluiten, in de directory op de foto of het filmpje klikken om het te openen. Foto's liet hij netjes na elkaar zien, maar hij sloeg de video's over (zoals alle andere programma's die ik geprobeerd heb). De video's moest ik een na een aanklikken. En ik kijk altijd na of de formaten ondersteund worden, zo nodig vink ik ze aan (ik vink altijd alle mogelijkheden aan).

Het punt is dat ik geen 'afspeellijsten' of 'bibliotheken' wil maken, geen 'beheer' van mijn foto's en filmpjes... Misschien ben ik zélf de moeilijke! :-)

Ofwel is er iets anders in de instellingen dat ik moet veranderen... Enig idee?

@Leono

Ja, ik las ergens dat als je Photo Gallery nog in je systeem hebt, je het gewoon kunt blijven gebruiken, maar het zou virusgewijs niet veilig meer zijn omdat het niet meer ondersteund wordt. Dus ik gebruik het dan toch liever niet meer... Maar erg bedankt voor de tip en het aanbod!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.