Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik ben even onder tafel gekropen waar die HUB staat en de achterzijde gefotografeerd. Er staat inderdaad een opening voor een COAX kabel, maar kan me niet bedenken voor wat dat dient.

Ik heb terwijl de computer even opgezet en een IP scan gedaan. Ik zou niet weten of daar WiFi bij staat.

Wat er nog wel in staat is die groep die ik, ten onrechte, gemaakt heb, en waar ik niet van af raak.

Is het juist dat mijn Mobiel en mijn Laptop daar wel opstaan?

 

 

Doos 1.jpg

IP scan desktop.jpg

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Android is waarschijnlijk uw gsm, tablet of zo.

Als ik zo kijk is

192.168.1.1 DSL modem

192.168.1.62 TG598Bvnxtream..... BBOX3

 

Als je wilt weten dat de laptop 192.168.1.6 is dan ga je naar de laptop en in cmd type je ipconfig en zoek daar IPv4 addres en dat is de ip adres van laptop.

Zo kan je zien of de laptop ook 192.168.1.6 is of een vreemde laptop is.

Zo te zien lijkt bij u alles in orde.

Alleen AP is niet verbonden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open Ccleaner en zorg dat je dns cache is aangevinkt

Klik dan op analyseren en wacht tot het klaar is en dan op schoonmaken klikken.

Mogelijk is dan TG598Bvnxtream verdwenen of is het totaal iets anders zoals oude BBox of zo.

Volgens inlichting die ik kreeg kan je ook beter de hub vervangen door een switch want dat toestel is echt veroudert.

Mogelijk heeft de hub zelf ook een eigen IP adres.

Dat kan je testen door vanaf modem met netwerkkabel in laptop aan te sluiten of tijdelijk hub uitschakelen en draadloos verbinding maken met de modem.

192.168.1.1 is Bbox

192.168.1.64 is altijd Proximus TV

Tussen 192.168.1.2 en 192.168.1.63 zijn pc, laptop enz. die internet verbinding hebben.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Theo, terwijl jij je UTP kabel aanlegt (gezien het goede weer) heb ik je foto van je "hub" of switch met coax eens grondig bekeken.

 

Deze blijkt uitgerust te zijn met een BNC coax-connector waar indertijd vele netwerken mee opgebouwd werden; heb in de jaren 1990 zelf zo een netwerk aangelegd in mijn firma.

 

Het voordeel was dat alle PC's met dezelfde kabel konden verbonden worden (dus in parallel, en maar één aansluiting nodig), het aanleggen ervan was evenwel een ietsje moeilijker. Kabel moest afgestript worden, er moest gesoldeerd worden enz. Begin der jaren 2000 kwam dan de UTP die eenvoudig kon "geknepen" worden om de RJ45 connector aan te sluiten; de kabel moest toch getrokken worden. Het aanleggen van een UTP is trouwens eenvoudiger dan een coax en kost een pak minder.

 

Jouw switch dateert dan zeker uit de tijd toen een overgangsperiode bestond tussen beide systemen : zowel RJ45connectoren als één coax-aansluiting.

 

Je kan je switch uiteraard blijven gebruiken, maar bij gelegenheid vervang je hem beter met een nieuwe generatie die eigenlijk efficiënter is en een pak minder stroom verbruikt. De kost is trouwens te verwaarlozen. En : het is plug-and-play, dus niets in te stellen....

 

 

 

Spoiler

 

 

coax-topology.gif

serveimage18UMHITK.jpg

thE7MSXJBJ.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kost van die coax kabel zou niet erg zijn, want die ligt al in de studio. Vroeger was het mijn dochter haar woonplaats, en moest er dus ook TV en telefoon zijn. TV was toen met een coax kabel, en die heb ik veel gelegd. De telefoon met een telefoonkabel (6 draadjes of zo waarvan er maar twee moesten aangesloten worden)

Maar uiteraard is het nu de bedoeling om mijn 'hub' op de FTP aan te sluiten en dan twee computers en het AP daarop aan te sluiten.

Ik denk niet dat het deze week nog zal gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.