Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Als ik op deze pagina kijk dan moet ik vaststellen dat je uw AP gewoon gereset had zonder in te stellen.

Want dat is heel duidelijk te zien dat uw AP verschillende IP adres krijgt van BBox.

Het is nodig om AP een vaste IP adres te geven.

Alleen een Linknet als SSID naam is niet genoeg.

Door een vaste IP adres te geven weet AP waar de router (BBox is)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-3-2018 om 16:20, stegisoft zei:

Naam linknet nog niet veranderen tot alles opgelost is!!

Ga naar AP en kijk op welke instellingen deze staat: a/b/g/n/ac bij wifi gedeelte.

 

Doe ook in de woonkamer inclusief alles aanzetten zoals laptop, printer enz. een IP scan dat VDHee u gaf.

 

Het kan ook zijn dat je bij laptop die niet werkt de netwerksleutel niet goed is. (verkeerd wifi paswoord)

Gemakkelijkste is om linknet naam veranderen in Linknetnew zodat laptop opnieuw verbinding moet maken. (paswoord moet je niet te veranderen als je dat nog weet)

Dus AP¨naam is nu Linknetnew en als het klaar is dan herstarten en kijken of linknetnew te zien is anders AP even uit stopcontact halen.

Helaas moet je alle toestellen ook opnieuw verbinding maken of maak tijdelijk Linknetnew en als laptop verbinding kan maken kan je nog terug Linknet maken.

Dan zal ik u zeggen wat je dat met de laptop moet doen.

 

Quote

 

Juist zoals toen, zeg ik dat ik er geen ballen van begrijp, hoe kan ik nu de naam veranderen, als ik er gewoon geen contact mee kan maken?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theo, Stegisoft had gelijk toen hij dat schreef. Bemerk wel dat we nu al ettelijke dagen verder zijn, en de situatie al enigszins gewijzigd is!.

 

Via een andere PC/Laptop enz. maak opnieuw verbinding met de Linknet. Je kan dat eenvoudig doen via Advanced IP scanner, je dubbelklikt op Linknet en er verschijnt een URL, waarop je kan inloggen.

 

In de verschillende menu's ga naar stap 7, en vink aan : "make same as router settings". Je Linksys zal dan automatisch alle parameters van je router overnemen, met inbegrip van het correcte kanaal.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Theo2602 zei:

Route99 Inderdaad is het begonnen met een thuisgroep met maar één bedoeling, dat ik vanuit mijn woonplaats, mijn printer (25 meter verwijderd) kon laten werken.

Maar wat u uitleg betreft, als die al belangrijk is, daar kan ik niets mee doen.

Microsoft gaat de stekker uit de Thuisgroep trekken, helaas is de ellende nog niet voorbij dus.. naast het wifi probleem.

http://www.computeridee.nl/nieuws/thuisgroep-functie-verdwijnt-uit-windows-10/

  

10 February 2018 om 18:38
Vanaf de volgende versie van Windows 10 stopt Microsoft met de ondersteuning van Thuisgroepen.

Met een Thuisgroep kun je eenvoudig mappen en bestanden delen binnen een thuisnetwerk.

 

Dus een herziening van het netwerk zal ook een keer plaats moeten vinden.

 

De tips die ik geef zijn ook bedoeld voor de andere helpers, om er weer eens met een frisse blik er naar te kijken. Ook wordt met zo een aanpak toch vaak een probleem opgelost omdat dan hopelijk des te duidelijk wordt waar het echte probleem zit... Ben zelf er ook wel eens tegenaan gelopen dat je met overtuiging denkt dat een probleem in een bepaalde hoek zit, want de andere systemen hebben er geen last van. Juist met het toepassen van een andere aanpak kun je dat bewijzen... maar in dat geval bleek het probleem verrassende wijze opgelost. Soms kom je er vervolgens lang niet altijd achter waarom toch die fout op dat systeem het dwars zat terwijl je eignelijk al zeker wist wat het moest zijn... 

Tunnelvisie noemen ze dat, vasthouden aan iets en niet toelaten om het via een andere manier ook te willen bevestigen of juist te ontkrachten.....

 

Tja, jammer dat je zelf niet de kennis hebt, maar dat is nu eenmaal een gegeven. Maar dat kan voor de anderen nog steeds geen excuus zijn om mijn voorstel te laten testen.

 

Terug naar de AP.

Het zijn me teveel pagina's: maar is er al een ander AP gebruikt dan? Gewoon doen ipv er maar over schrijven. Dat is toch niet zoveel werk.

Tja.. moet ie soms besteld worden of is er geen budget?

Leen er dan even een in de buurt, misschien vind een handige buurman het wel ontzettend leuk om te helpen?

 

Of... ligt er of heeft iemand nog een router met wifi liggen? De WAN-poort compleet vrij laten en hem via de LAN-poort aansluiten op de officiele router.

Hoe? Via Google er vaak wel handleidingen te vinden of vraag het hier.

Het hoeft dus allemaal niet echt veel te kosten. Anders op de Marktplaatsen zijn vrij nieuwe maar 2e hands routers met wifi voor weinig geld te koop....

 

Nog een vraag & tip: is de wifi antenne los te koppelen? Ja.... dan kan er vaak via een kabel een grotere antenne aangesloten worden..en daarmee wordt het bereik een stuk groter.

Ik heb hier een mini-FON-routertje, die komt met zo een (simpele) externe antenne makkelijk meer dan 250 meter (ja, twee honderd vijftig meter).

Zoveel kan dat uitmaken.... 

 

Succes.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, vdhee zei:

Theo, Stegisoft had gelijk toen hij dat schreef. Bemerk wel dat we nu al ettelijke dagen verder zijn, en de situatie al enigszins gewijzigd is!.

 

Via een andere PC/Laptop enz. maak opnieuw verbinding met de Linknet. Je kan dat eenvoudig doen via Advanced IP scanner, je dubbelklikt op Linknet en er verschijnt een URL, waarop je kan inloggen.

 

In de verschillende menu's ga naar stap 7, en vink aan : "make same as router settings". Je Linksys zal dan automatisch alle parameters van je router overnemen, met inbegrip van het correcte kanaal.  

Krijgt dat dan ook dezelfde naam als in de woonkamer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, vdhee zei:

Ik wilde in de woonkamer al eens testen hoe dat moest gebeuren. Ik ben verbonden met Annie en deed dus een scan met Advanced IP scanner. Nergens was Annie te zien en hoe hard ik op de rest ook dubbelklikte, er kwam niets tevoorschijn

 

VDhee, het is teveel om op te zoeken, maar één van jullie twee zegde dat ik zeker dezelfde naam niet mocht geven!!

 

Advanced link.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je SSIDers downloaden en installeren.

Start dat programma en wacht even en klik op tab networks.

 

Wel steeds zeggen met welke toestel je SSIDers uitvoert: pc, laptop oud en laptop vrouw.

Anders weten we nooit wat er allemaal aan de hand is.

Het kan zijn dat bij ene laptop wel internet is en bij de andere niet.

 

Of uw AP annie of linknet maakt niks uit.

Bij Annie weten we niet of je wel verbinding maak met AP of BBOX

Linknet mag je veranderen in Studiolink zodat het duidelijk is dat je signaal in de studio ontvangt. (Ik vermoed dat het probleem vooral door foutieve wifi sleutel te geven)

Als alles dan goed werkt dan lag je alles Annie geven.

 

Nota: als je in de woonkamer SSIDers uitvoert kan het zijn dat je Linknet niet ziet omdat het te ver is.

Dus als je in de studio doet kan het ook zijn dat je annie niet ziet.

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar AP wilt gaan moet je IP adres weten en dat had ik al gezegd dat je moet onthouden.

Weet je niet of je vind het niet dan moet je netwerkkabel van AP naar laptop aansluiten en wifi van Laptop uitschakelen. (netwerkkabel van AP naar BBOX eruit)

Dan kan je http://ap.linksys.com/ of 192.168.1.1 ingeven

 

Lukt het dan nog niet dan moet je reset knop drukken en dan opnieuw doen.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.