Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Op 3/13/2018 om 08:09, Theo2602 zei:

Route 99 bedankt voor de tips, maar je zal begrijpen dat ik enkel de aanwijzingen van Stegisoft volg.

Ik wilde niet flauw doen, maar je zat toen al op 31 paginas....

 

Lees die zaken uit mijn links en kijk of er wat tussen zit.

 

Ik heb zelf overigens altijd een vaste werkwijze.

  • Geen gebruik maken van Microsoft Thuisnetwerk optie, totaal niet transparant hoe dat exact gaat, dus bij problemen moeilijk op te lossen
  • Bestanden/mappen/printer delen optie aan zetten
  • Stel voor de gedeelde mappen op elke pc alleen die gebruikers in die dat mogen
  • Ik zet Windows Firewall uit en installeer al tientallen jaren Zonealarm Free.
  • De lokale netwerk range van de router in Zonealarm compleet als veilig instellen op elk systeem, zodat je per opdracht elk systeem toestemming geeft om op de andere te komen voor gemachtigde gebruikers. Dat is een actief beleid, in tegenstelling tot het onduidelijke Thuisnetwerk

Ik heb met deze methode nog nooit problemen gehad met delen van systemen of printen e.d. 

Deze methode  heeft ook veel minder last van problemen tussen Windows 10 en 7 en volgens mij heb ik ook wel ens een XP systeem erbij gehad en die werkte ook dan prima samen.

Of deze werkwijze ook altijd goed gaat met de Windows Firewall heb ik dus nooit getest....

 

Kijk maar eens of je door deze bril iets minder mist ziet.... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestanden/mappen/printer delen optie aan zetten 

Dat is een fantasie.

Niet eens nodig als uw printer in netwerk bevindt.

Géén enkel PC of laptop staat delen aan nochtans hebben we 2 printers.

Ook niet voor GSM of tablet.

 

Stel voor de gedeelde mappen op elke pc alleen die gebruikers in die dat mogen 

Dat is gevaarlijk in deze tijden.

Zelfs bij alleen gebruikers instellen kan ik gemakkelijk binnen.

 

Ik zet Windows Firewall uit en installeer al tientallen jaren Zonealarm Free

Dat is weeral een fantasie van jou.

Al onze computer en laptop werken met Windows firewall en geen probleem.

 

De lokale netwerk range van de router in Zonealarm compleet als veilig instellen op elk systeem

Dat doet ieder firewall.

Daarvoor heb je geen Zonealarm nodig.

 

Wat heeft dat allemaal te maken met Wifi--> totaal niks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, ik was niet van plan iets te doen, overigens gaf Route 99 geen enkele echte ingreep. Dat ik op Vdhee wel gereageerd heb, komt omdat jij jpu door hem vorige zaterdag al liet vervangen. Overigens dat ik op een andere virusprogramma gereageerd heb, komt omdat ik dat ook heb gedaan toen ik een bepaalde Windows update niet kon laden. Nu gaat Avast er terug af, want ik heb ook zéér goede ondervindingen met Windows Defender, wat men er ook mag van zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat gedaan met Revo Uninstaller. Wat de rest betreft, laten we maar opgeven.

Het AP geeft probleemloos verbinding met mijn mobiel, mijn vrouw haar laptop, mijn printer, zelfs met de oude USB adapter die ik even in mijn computer met W7 had geïnstalleerd.

Mijn laptop geeft contact met alle netwerken, maar vindt zelfs Linknet (dat langs het AP komt) niet.

Samengevat: allebei de toestellen werken correct, alleen ze willen van elkaar niet weten.

 

Ik vond gisteren langs Google al een topic die hier in 2014 verscheen, en waar er ook geen verbinding kon gemaakt worden. Daar is zelfs een 'labo' bij te pas gekomen, maar de man moest een USB adapter komen.

Ik begrijp dat dit voor jullie niet plezierig is, voor mij ook niet, maar het blijven zoeken, zonder dat er iets nieuws komt, is onozel en te zenuwslopen.

Bedank allemaal, bijzonder Stegisoft en, Vdhee (naam?) maar hier stopt het beter.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat AP te warm wordt.

Terug sturen als je pas gekocht had.

 

Als je Ccleaner hebt:

Start het programma en dan DNS-cache vinken. (bij systeem --> niet vergeten daarna weer uit vinken)

Opgelet: het kan even duren voor het klaar is.

Dan zal je normaal gezien vreemde eend in uw netwerk kwijt zijn.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.