Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Naam linknet nog niet veranderen tot alles opgelost is!!

Ga naar AP en kijk op welke instellingen deze staat: a/b/g/n/ac bij wifi gedeelte.

 

Doe ook in de woonkamer inclusief alles aanzetten zoals laptop, printer enz. een IP scan dat VDHee u gaf.

 

Het kan ook zijn dat je bij laptop die niet werkt de netwerksleutel niet goed is. (verkeerd wifi paswoord)

Gemakkelijkste is om linknet naam veranderen in Linknetnew zodat laptop opnieuw verbinding moet maken. (paswoord moet je niet te veranderen als je dat nog weet)

Dus AP¨naam is nu Linknetnew en als het klaar is dan herstarten en kijken of linknetnew te zien is anders AP even uit stopcontact halen.

Helaas moet je alle toestellen ook opnieuw verbinding maken of maak tijdelijk Linknetnew en als laptop verbinding kan maken kan je nog terug Linknet maken.

Dan zal ik u zeggen wat je dat met de laptop moet doen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat veel tegelijk, en wat je wil zeggen met instellingen van AP, snap ik helemaal niet.

Hierbij de twee IP scans: eerst achter, waar de laptop dus geen verbinding had, de tweede voor, waar je eigenlijk alles op terug vindt.

Even is op de laptop 'Linknet' tevoorschijn gekomen, maar dan zette ik juist het AP af. Ik zette het snel terug aan, maar het was te laat. Daarna niet meer terug gekomen.

De driver voor WiFi is de laatste (2015)

 

scan zonder verbinding.jpg

scan voor.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je zeggen wat Theosax.lan?

Is de probleem laptop laptop.jan ?

 

Je had eerder in AP wifi SSID naam gegeven: Linknet.

Nu vraag ik om Linknet naam te veranderen in linknetnew

Dus de nieuw wifi naam is dan linknetnew

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hoe langer hoe slechter. Ik had het AP even naast de modem gezet met korte kabel dus, en hoopte dan verbinding te krijgen. Dat lukte ook niet, terwijl mijn model en mijn vrouw haar laptop, Linknet dadelijk vonden. Terug in de studio blijkt Linknet op het AP verdwenen en krijg ik op mijn mobiel: Linksys extender setup. er komt ook dat ik niet op het internet kan, maar dat doet hij wel.

Ook op mijn printer heb ik geen WiFi verbinding meer. Ook op mijn vrouw haar laptop geen Linknet meer te vinden. Extender wil toch zeggen versterker? Geen Llan verbinding dus.

Wat nu gezongen?

Op mijn laptop komt ook die extender niet tevoorschijn!!!

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Extender betekend indien je in AP had ingesteld dat je draadloos een verbinding doet met Modem

Indien je in AP access-point had ingesteld dan maak je een verbinding met netwerkkabel naar modem

 

Extender betekend dus draadloos en wordt versterk naar toestel dat draadloos verbinding maak met AP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.