Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb juist die switch binnen gekregen, en vermits jij dezelfde hebt een vraagje: op de tekening lijkt het of de draad die van de modem komt langs achter in het toestel gaat, en de andere langs voor uit. in werkelijkheid zijn er maar aan één kant openingen van 1 tot 5. is het eender in welke ik de ingang steek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die laatste driver geladen, maar ook nu krijg ik in de studio geen verbinding met Linknet. Mijn mobiel doet gewoon. We zullen maar opgeven zeker??

Maar er is ook positief nieuws, mijn printer is wel op het net, en ik kan dus van in de woonkamer langs mijn laptop printen naar de printer in de studio.

En de FTP kabel zorgt voor een Boost voor mijn beide laptops.

Op mijn W10 waren de snelheden gisteren 95, 8.32, 5,13 en nu 9, 81.9, 18.55

Op mijn W7                                gisteren 11, 8.46, 6,1  en nu 24, 47.66, 9,66

(Dat zijn twee verschillende computers hé)

Bovendien heb ik door de kabel en het AP WiFi in de hof voor mijn mobiel. En als ik ooit eens wat geld heb, (haha) zal ik misschien een andere laptop kopen.

 

Bedankt voor uw inspanningen, maar ik vind dat we moeten stoppen. Je kan niet elke strijd winnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet opgeven Theo! Je hebt nu al zelf een (bijna) perfect netwerk opgebouwd; dat probleem met je laptop raakt ook wel opgelost.

Misschien een paar dagen iets anders doen, want op den duur zie je door de bomen het bos niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik heb juist die switch binnen gekregen, en vermits jij dezelfde hebt een vraagje: op de tekening lijkt het of de draad die van de modem komt langs achter in het toestel gaat, en de andere langs voor uit. in werkelijkheid zijn er maar aan één kant openingen van 1 tot 5. is het eender in welke ik de ingang steek?

Ja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vdhee, het is vriendelijk van jou om het nog een kans te willen geven, maar ik kan niet denken wat er nog kan gebeuren. Ik log met die laptop overal in, in de woonplaats, bij mij dochter, in een bungalowpark, een hotel, zonder probleem. In de huidige situatie in mijn studio, log ik zonder probleem met mijn mobiel en de laptop van mijn vrouw in. Mijn laptop krijgt het netwerk vzn het AP niet te zien. Stegisoft heeft al een andere driver gezocht, niets te doen. 

Dus ik denk dat de situatie hopeloos is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theo, voor alles bestaat (in principe) een oplossing.

 

Jouw laptop beschikt dus (te zien op jouw foto) over een WiFi netwerk-kaart, merk RALINK, type RT3290. Dat is dus diegene die het netwerk van je AP niet herkent.

Blijkbaar ben je niet de enige met dit probleem: de RT3290 staat blijkbaar niet bekend als een betrouwbare WiFi interface, en vandaar ettelijke updates.

 

De raad die Stegisoft je gegeven heeft kan je evenwel ietwat vereenvoudigen.

 

Ga naar deze computer, ->beheren, -> apparaatbeheer, -> netwerkadapters, -> Ralink RT3290, rechtermuisknop : stuurprogramma's bijwerken, -> hoe wilt u zoeken : automatisch.

 

Windows zal dan het beste stuurprogramma op het net (van de fabrikant) opzoeken en installeren. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.