Ga naar inhoud

Automatisch een cel laten invullen door "ALS" en "EN" te combineren


Karlien DH

Aanbevolen berichten

Er zat inderdaad nog een klein foutje in de formule.

<3 moet <4 worden in beide delen van de formule.

Bedank voor de opmerking alpha.

Ik had het niet over de formule die te moeilijk is om mee te werken;

maar over het gebruik van samengevoegde cellen die er veelal voor zorgen dat de formules ingewikkelder worden.

Gelukkig is dit hier niet het geval.

Kopie van PC-H Karlien DH2 plongske 2.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op 8-6-2018 om 21:11, alpha zei:

@Karlien,

In het blad Checklist heb je zowel in A2 als A9 een keuzecel gemaakt voor hetzelfde item. Ik heb alleen die in A9 gebruikt. Ik heb die in A2 laten staan, maar ik denk dat je de keuze daar best kunt verwijderen.
Met de gegevens in de rijen 23 t/m 25 in het blad Checklist moest niets gebeuren neem ik aan?
 

PC-H Karlien DH2.xlsx

Bedankt, nee met de gegevens in de rijen 23 t/m 25 moet er niets gebeuren.  Dat is nog een volgende stap, die ik met voorwaardelijke opmaak ga proberen op te lossen.  Dit is nog een regel, dat als het bedrag hoger is dan die richtbedragen, dan moet de publicatie Europees gepubliceerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel heel erg veel bedankt Alpha en Plongske voor jullie moeite.  Ik heb dus nu wel geleerd dat ik beter niet met samengevoegde cellen werk, dat was inderdaad meer gewoon voor het zicht van de tabel, omdat die vakken moeten opvallen.  Ik kan inderdaad in de toekomst beter vermijden om dit zo te doen.

Ik ga naar deze bijlage al eens kijken nu Kopie van PC-H Karlien DH2 plongske 2.xlsx 

 

Nogmaals, enorm bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-6-2018 om 09:56, Karlien DH zei:

Ik heb dus nu wel geleerd dat ik beter niet met samengevoegde cellen werk....

Je mag gerust samengestelde cellen blijven gebruiken, als je met het gebruik van formules er maar rekening mee houdt als dat nodig is (maar je kunt ook in samengestelde cellen formules blijven gebruiken). Zoals in jouw bestand formules gebruikt worden, is er geen gevaar. Bij gebruik van vba let het nauwer, maar ook dan nog kun je samengestelde cellen gebruiken, als je maar goed oplet met gebruik van de vba-code. Maar opletten moet je bij álles doen wat je doet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.