Ga naar inhoud

Recycle.bin herstellen


Bammens

Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op internet lees ik dat wanneer je de prullenbak van de harddisk leegt, hij automatisch de prullenbak van de externe schijf leeg maakt. Ik krijg echter niet de indruk dat mijn pc dat doet. Als ik de externe schijf aankoppel, blijft de prullenbak op mijn bureaublad gewoon leeg.

Doe ik iets fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De $recyclebin is een verborgen map en is normaal dus niet zichtbaar.

Heb je bij de mapeigenschappen aangegeven dat de verborgen mappen moeten getoond worden?

 

Klik op organiseren en kies vervolgens map- en zoekopties.

Open de tab weergave en scrol naar onder.

Selecteer de optie verborgen bestanden,  mappen en stations weergeven.

Klik dan op toepassen en sluit het venster met OK.

Herstart de verkenner.

Kan je nu de map $Recyclebin wel zien op de exteren schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Heb je bij de mapeigenschappen aangegeven dat de verborgen mappen moeten getoond worden?

$Recycle.bin is een verborgen systeemmap. Om die zichtbaar te maken moet je ook het vinkje weghalen voor 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)'. Dit is echter gevaarlijk en ten zeerste af te raden !

 

 

1 uur terug, Bammens zei:

Hoe kom ik er dan achter wat er in de prullenbak zit?

 

Daarvoor verwijs ik naar mijn antwoord van vrijdag:

Op 20/9/2019 om 18:44, nokiaprox zei:

Als je de schijf aansluit aan een PC en je dan dubbelklikt op het icoon van de Prullenbak op het bureaublad, zou je dat verdwenen bestand moeten zien staan. Vanuit de prullenbak kan je het dan terugzetten naar de oorspronkelijke locatie: rechtsklik op de naam en kies terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

$Recycle.bin is een verborgen systeemmap. Om die zichtbaar te maken moet je ook het vinkje weghalen voor 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)'. Dit is echter gevaarlijk en ten zeerste af te raden !

 

Ik heb de externe schijf aangesloten op mijn laptop die ik zelden gebruik. Het vinkje toch maar even weggehaald bij 'Beveiligde besturingssysteembestanden'. Toen was $Recycle.bin te zien en de bestanden kopieer ik nu naar de harddisk van de laptop. Daarna zal ik het vinkje weer terugzetten.

 

Kan ik overigens de map $Recycle.bin verwijderen?

aangepast door Bammens
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Bammens zei:

Toen was $Recycle.bin te zien en de bestanden kopieer ik nu naar de harddisk van de laptop. Daarna zal ik het vinkje weer terugzetten.

Dat is goed nieuws voor je dan kunt je nu het filmpje redden.

 

59 minuten geleden, Bammens zei:

Kan ik overigens de map $Recycle.bin verwijderen?

De map $Recycle.bin kunt je niet verwijderen (naar mijn weten) die map wordt aangemaakt door Windows.
Wel de inhoud van die map kunt je verwijderen.

Wellicht kunt je de map $Recycle.bin wel verwijderen, maar Windows maakt het weer aan zodra je 'iets' gaat verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.