Ga naar inhoud

laptop valt uit!


agie

Aanbevolen berichten

Uitstekend! Je weet nu hoe je de computer op kunt laten starten vanaf de USB stick.

 

Je mag de installatie nu stoppen.

Zet de laptop daarna uit. Hij mag niet meer aangesloten zijn op het stroomnet.

Haal de USB stick er uit.

Draai de laptop om (onderste boven) en haal de accu eruit.

Draai de laptop weer om en druk gedurende 10 seconden op de powerknop  om reststroom weg te laten vloeien.

Draai de laptop weer om en haal de oude harde schijf eruit.

Zet dan de SSD op de vrijgekomen plek.

Maak de laptop weer dicht.

Zet de accu er weer in.

Sluit de stroomadapter aan.

Doe de USB stick erin.

Start op vanaf de USB stick en ga Windows 10 installeren.

Succes!

 

P.S. Klopt het dat jij een Nederlander bent? Want de toetsenbordindeling in je laatste afbeelding is Verenigde Staten (internationaal). Die indeling wordt door Nederlanders gebruikt. Vlamingen gebruiken een andere toetsenbordindeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Nederlands ! Gelukkig....nog een vraag : zoekt/ ziet  de laptop automatisch de USB stick  wanneer de schijf is verwisselt ? Nu kwam ik toevallig op de pagina van 'automatisch herstel"

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag! En ik weet helaas het antwoord niet. Hopelijk weet een van de andere leden dat wel, en kan die vertellen hoe je van de USB stick kunt opstarten wanneer je oude harde schijf is verwisseld voor de SSD. Ik zou dus maar even wachten met verdergaan totdat iemand anders jou hiermee verder kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, agie zei:

nog een vraag : zoekt/ ziet  de laptop automatisch de USB stick  wanneer de schijf is verwisselt ?

ja, dat zou hij moeten doen, als je dus in de bios ingeeft dat hij van 'een' usb moet opstarten. (je usb moet vòòr het starten al wel in een usb-slot steken natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, agie zei:

....nog een vraag : zoekt/ ziet  de laptop automatisch de USB stick  wanneer de schijf is verwisselt ?

Als het bios normaal is ingesteld, zou dat moeten lukken.

Als er vanop de harde schijf niet kan opgestart worden (wat hier het geval is) gaat het bos verder zoeken tot hij een medium vind waar het kan van opstarten.

Het probleem is dat we niet weten hoe het bios is ingesteld en dat we er (voorlopig) niet in geraken om het na te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo...ik had jullie gisteren al willen laten weten dat het is gelukt maar ik kon niet meer inloggen omdat ik mijn wachtwoord niet meer had. Maar het is gelukkig... toch gelukt ! Loop alleen nog tegen enkele probleempjes aan nl dat het terugzetten van bestanden naar onedrive is overgezet en nu lastig is omdat deze nu vol is geraakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee vragen voor je:

1. "Het is gelukt", schrijf je. Bedoel je daarmee dat het gelukt is om Windows 10 te installeren op de nieuwe SSD? Dat zou mooi zijn.

 

2.

2 uren geleden, agie zei:

ik kon niet meer inloggen omdat ik mijn wachtwoord niet meer had.

Het wachtwoord waarvan? Bedoel je het wachtwoord voor dit forum?

 

2 uren geleden, agie zei:

Loop alleen nog tegen enkele probleempjes aan nl dat het terugzetten van bestanden naar onedrive is overgezet en nu lastig is omdat deze nu vol is geraakt. 

Microsoft dringt er op aan je om je persoonlijke bestanden op te slaan in OneDrive. En dat gebeurt vooral wanneer je op je pc inlogt met een Microsoft account. Wanneer je met een lokaal account (met zelf te verzinnen gebruikersnaam en zelf te verzinnen wachtwoord) inlogt, dan heb je daar geen last van.  Dat is voor mij een van de redenen om op mijn pc's alleen voor lokale gebruikersaccounts te kiezen. Je krijgt immers slechts 5 GB aan gratis opslag in OneDrive van Microsoft, en 5 GB zit zo vol. En dat is natuurlijk ook het verdienmodel voor Microsoft: als je een grotere opslagruimte wil in OneDrive, dan moet je daar voor betalen.

 

Je kunt OneDrive echter wel aan banden leggen en instellen dat jij je persoonlijke bestanden alleen op je eigen pc wilt opslaan.

Daarover vind je op internet veel informatie, maar het staat niet overal even duidelijk uitgelegd.

De uitleg op de volgende website vond ik zelf wel duidelijk: https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/software/werken-met-onedrive.htm#

Ik hoop dat je daarmee verder kunt.

 

O ja, nog 1 ding: denk eraan dat je je persoonlijke bestanden niet moet verplaatsen van de externe harde schijf naar de SSD, maar moet kopiëren. Zo houd je een back-up van je bestanden op de externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ...het is gelukt om Windows 10 te installeren en dat is fantastisch! met `ik kon niet inloggen`bedoelde ik bij PChelp. Maar uiteindelijk ook gelukt!

Wat Ondrive betreft de uitleg is duidelijk en zal ook dat proberen. maar ben ik alles kwijt of wordt alles op de juiste plaats bv doc/afbeeldingen/ enz teruggezet? Ook merk ik dat mijn toetsen niet goed werken. waarschijnlijk het verkeerde toetsenbord aangeklikt bij confugiratei? De ? zit bv niet onder de juiste toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.