Ga naar inhoud

laptop valt uit!


agie

Aanbevolen berichten

Wanneer je probeert op te starten van een opstartbare dvd of USB stick, dan hoort er niet naar een wachtwoord gevraagd te worden.

--------------

Ik ben even aan het googelen geweest en ik vermoed dat er een wachtwoord op het bios is gezet. Zonder dat wachtwoord in te voeren kun je niets wijzigen in het bios. Jij blijkt dat wachtwoord niet te kennen. Het wachtwoord zal niet hetzelfde zijn als het wachtwoord van je gebruikersaccount op je laptop.

 

Ik vermoed dat het venstertje waarin om een wachtwoord wordt gevraagd, er ongeveer zo uitziet:

image.png.b4af2abc17e3275a54c49ce88e978429.png

Als dat klopt, dan wordt er inderdaad gevraagd om het wachtwoord voor het bios.

Er lijken mogelijkheden te zijn om het wachtwoord voor het bios te resetten, zodat je geen wachtwoord voor het bios meer hoeft in te geven, maar dat kan nog een heel gedoe zijn.

 

Daarom stel ik voor dat je eerst wat anders probeert.

Zorg ervoor dat de gemaakte USB stick in een USB poort van de laptop is gestoken.

Zet de laptop aan.

Zodra je het logo van Acer ziet verschijnen, druk je deze keer niet op de F2 toets, maar op de F12 toets.

Als je geluk hebt, kun je dan direct kiezen voor opstarten vanaf de USB stick zonder dat je verder iets hoeft te wijzigen in het bios. En ook zonder dat er om een wachtwoord wordt gevraagd.

 

Laat weten of dat laatste lukt. Als het niet lukt, maak dan foto's met je smartphone of digitale camera van de (fout)meldingen en plaats die in een volgende reactie. Dan weten we misschien wat meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer, maar de mogelijkheid bestaat dat je net iets te laat op de F12 toets drukte, toen het Acer logo verscheen. En dan zal de laptop op de gewone manier opstarten, dus van de harde schijf waarop Windows is geïnstalleerd.

Hoe ziet je scherm er uit, als het Acer logo verschijnt? Wat lees je dan onderaan in dat scherm?

Komt dat overeen met onderstaande afbeelding (die heb ik van internet geplukt, uit een video):

image.thumb.png.cf997bf2d126466a67e3f30829af8306.png

Onderaan zie je aan de linkerkant: Press <F2> to enter Setup.

Meer naar rechts staat: Press <F12> to change boot device. Staat dat laatste ook in jouw scherm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, porrelaar zei:

Meer naar rechts staat: Press <F12> to change boot device. Staat dat laatste ook in jouw scherm?

Ik weet dat je dat scherm met het Acer logo maar heel kort te zien krijgt, maar wil je het toch proberen om wat jij te zien krijgt, te vergelijken met de afbeelding die ik plaatste? Zijn die vensters hetzelfde?

 

2 minuten geleden, agie zei:

.tijdig de toets ingedrukt ( een sec voor scherm opende).

Nee, dan heb je de F12 toets te vroeg ingedrukt. Je mag pas beginnen met herhaaldelijk op de F12 toets te  drukken, zodra het Acer logo verschijnt. Dat luistert erg nauw.

En met "herhaaldelijk op de F12 toets drukken" bedoel ik: tik-tik-tik-tik op die F12 toets, totdat je ziet dat er een keuzescherm verschijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me nog niet gelukt. IIk kreeg net telefoon en miste zo het moment . Daarna kwam bij het opstarten gelijk het acer logo normale scherm en starten en kreeg een melding van automatisch herstel met de optie "opnieuw opstarten of Geavanceerd" Gekozen voor opnieuw opstarten maar met niet gelukt.

 

Ik neem nu even time-out en zal vanavond nogmaals proberen oke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het nu gelukt is maar het is op een andere manier gegaan. Bij het opstarten kreeg ik iedere keer gelijk het Acerlogo scherm zodat F12 niet lukte. Na enkel pogingen kwam het scherm 'Automatisch herstel,  met de opties  : Opstarten -of Geavanceerd  . Opstarten had ik al een keer geprobeerd en koos nu voor geavanceerd en had nu de keuze om op te starten via een USB- disk . e.a. Daarna het scherm zoals te zien is op de bijlage .het lijkt erop dat Windows 10  op te starten is via de USB stick. Ik hoor wel of dit okay is.

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.