Ga naar inhoud

Er ontbreken een paar bestanden. Deze bestanden zijn beschikbaar via het installatie- of herstelmedium van windows


Bammens

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn Acer laptop terug zetten naar de fabrieksinstellingen, en ik krijg het volgende:

 

Er ontbreken een paar bestanden. Deze bestanden zijn beschikbaar via het installatie- of herstelmedium van Windows

 

Ik heb al heel veel geprobeerd, maar het lukt mij niet.

Graag uw advies.

Vriendelijke groet,

Bammens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil jij je Acer laptop terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Als er fouten in Windows 8 (of 8.1?) zitten, dan is het een goed idee. Maar als je nu problemen hebt met je laptop, die veroorzaakt worden door kapotte hardware, zoals een falende harde schijf of rot werkgeheugen, dan gaat een herinstallatie of terug naar de fabrieksinstellingen jouw problemen niet oplossen.

 

Het lijkt erop dat je zelf geen installatie- of herstelmedium hebt. Je kunt zelf een installatiemedium maken. Daarvoor heb je een lege dvd of een lege USB stick (van 8 GB) nodig.

De iso van Windows 8.1 kun je downloaden via deze website van Microsoft: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8ISO

Kies de juiste versie: Windows 8.1; Nederlands; 64 of 32bit.

Het duurt wel even voordat die download klaar is, want de iso is 4 GB groot:

image.png.a4a67074e40344f8ac12907e5ab393b7.png

Je kunt die iso als image branden op een dvd en daarmee een schone installatie van Windows 8.1 uitvoeren.

Als je geen dvd station hebt, dan gebruik je een USB stick. Hier wordt uitgelegd hoe je het iso bestand op de juiste manier op de USB stick zet: https://www.microsoft.com/nl-nl/download/windows-usb-dvd-download-tool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de laptop van mijn dochter. Het ding is heel traag. En als ik dan de laptop probeer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, dan krijg ik dus de mededeling dat er bestanden ontbreken. Dus dat werkt niet. Tijdens het opstarten Alt+F10 indrukken werkt ook niet. Mijn dochter heeft al heel lang geen updates geïnstalleerd. Als ik dat wil doen mislukken de updates.

Wat mij betreft updaten naar Windows 10. Maar ik weet niet hoe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, het vertrekpunt is dus een trage laptop.

Mogelijk (herhaal: mogelijk) ligt het gewoon aan mal- en spyware - dat zijn de eerste dingen waaraan men denkt in dat geval - tenminste: als 'trager' in vergelijking is met de periode waarin de laptop in gebruik werd genomen.

Het kan ook zijn dat het een oud beestje is, dat de huidige zaken niet meer aankan.  Enig idee hoe oud hij is? (want hij stamt blijkbaar nog uit de Win8 periode)

 

en met dit in mijn achterhoofd heeft het mogelijk (weer 'mogelijk' :) ) geen zin om er een 10 op te zetten omdat hij het niet aan kan.

 

daarom:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

En wellicht heeft Porrelaar nu ook nog wel wat ideeën ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al merk: (sommige dingen zijn misschien Latijn voor je, maar dan moet Porrelaar niet alles opnieuw gaan zoeken)

 

Dingen die je systeem vertragen (tgo de huidige laptops en systemen)

- je hebt maar 6 Gig ram  (al zijn er nog 2 slots vrij) - meestal wordt minstens 8 verwacht (om je een idee te geven: zelf heb ik 32 Gig ram - maar dat is wel veel ook natuurlijk)

- je hebt nog een gewone HDD van een 500 gig, met leessnelheid van 5400 rpm - dat is tegenwoordig ook laag voor een HDD - meestal 7200 EN hdd's worden verlaten voor de veel snellere SSD's.

- pcu: i5 : niet snel, maar ook niet traag. (heb ik zelf ook)

 

Speccy vertelt dat je hebt nog ong de helft vrij hebt op je schijf, dat is zeker voldoende, dus dat vertraagt je systeem niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dank voor jullie reacties. De laptop blijft traag. Omdat ik hem niet naar de fabrieksinstellingen terug kan zetten en hij niet wil updaten, denk ik dat er toch een paar fouten inzitten. Daarom wil ik hem graag terugzetten naar de fabrieksinstellingen, zodat ik met een schone lei kan beginnen.

Ik heb alles geprobeerd, maar het lukt mij niet.

Ik ga een paar dagen weg en kom hier volgende week graag nog even op terug.

Vriendelijke groet,

Bammens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw processor wordt te warm.

Draai uw laptop onderste boven en ergens langs de kant ziet je luchtgaten.

Daar ziet je een deksel en met een fijne schroevendraaier los maken en zuiver maken met stofzuiger.

 

32 GB geheugen is echt overdreven.

Ik heb zelf 16 GB geheugen daarvan gebruik ik meestal max 10% en dus zowat 1.6 GB

 

Koop alleen nog SSD want die zijn tegenwoordig goedkoop te krijgen.

Zelf heb ik geen enkel harddisk meer sinds 4 jaar.

 

Uw videokaart driver moet je updaten (klik)

Downloaden en installeren.

 

Ik zie dat je geen oudere NET Frameworks meer hebt.

Zelf verwijdert?

Misschien is dat nu normaal in Windows 10 maar

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat zijn "Automatische Windows updates" uitgeschakeld zijn?

Volgens mij  wel.

 

ScreenShot001.jpg.c28b44687ef9301c0ca28d2ce2108e35.jpg

 

Kan het zijn dat er daarom sinds 1 mei 2018 géén updates meer geïnstalleerd werden?

Er werd dan ook niet "manueel" geupdated? - "Zoeken naar updates maar laat mij ....." ?

 

ScreenShot002.jpg.ed35fc92bd3f97e331669f9ead15dc19.jpg

 

Of zie ik dit mis?

 

Als dit alles in orde wordt gebracht, kan het leegmaken van de map "SoftwareDistrubution" ook al eens helpen om mislukte updates toch geïnstalleerd te krijgen.

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.