Ga naar inhoud

cookies op pch


falstring

Aanbevolen berichten

WORKAROUND :     (helpt mogelijk niet àltijd, maar toch dikwijls, is mijn ondervinding)

 

 

- wil je in een topic antwoorden: klik in het antwoordvenster, dan krijg je dat vervelend venster en daarin klik je dan op image.png.d75dba4493a6cbe6b51e49d8782325d0.png

en dan wacht je eventjes, het venster verdwijnt dan en je kan je cursor wèl in het antwoordvenster plaatsen èn ook je antwoord plaatsen.

 

 

- wil je een pb naar iemand sturen, klik je op Nieuw Privébericht: dan krijg je dat verd.. venster weer, hier helpt (bij mij) het klikken op Ga verder... nièt, kan ik alleen een F5 doen (venster vernieuwen) - maar je valt uit je privébericht - Je kan het dan opnieuw proberen: klikken op Nieuw Privébericht - maar daar is het hetzelfde.

Wat bij mij een oplossing is: sleep de knop Nieuw Privébericht naar je tabbladbalk bovenaan, laat het daar los en een nieuw tabblad opent zich èn je kan er gewoon je pb-bericht in typen.

 

image.thumb.png.e2d3fd2042fb24a4140e11749609a3a6.png

Proberen maar zou ik zeggen?

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het testen geweest op mijn Windows 11 pc. Ook daar gebruik ik als standaardbrowser Firefox, met uBlock Origin als adblocker. En volgens mij gebruikt Passer dezelfde adblocker als ik.

Met ingeschakelde adblocker krijg ik, net als Passer, om de haverklap het cookievenster.

Als test heb ik de adblocker uitgeschakeld. Daarna de pagina verversen en wachten totdat alle reclames geladen zijn. Dat zijn 10 tot 15 reclames per pagina. Beetje overdadig naar mijn idee, vooral omdat ik op een en dezelfde pagina soms 4 keer dezelfde reclame zie.

Natuurlijk duurt het laden van de pagina een stuk langer door die reclames. Gewoon geduld oefenen. Daarna kreeg ik het cookievenster niet meer te zien op deze pc. Je moet er dus wat voor overhebben: ofwel het cookievenster steeds zien ofwel de vele reclames.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal, falstring! En PCH lijkt nu een manier gevonden te hebben om de gebruikers te dwingen hun adblocker uit te schakelen voor dit forum. Wie dat niet doet wordt gestraft met het cookievenster!

Zeer vernuftig gevonden. :congrats:

Of zou er geen opzet in het spel zijn? :xd:

 

Deze reactie wilde ik plaatsen via mijn iPhone. Dat lukte natuurlijk niet doordat het cookievenster direct opdook. Op mijn iPhone kan ik geen uitzonderingen maken voor websites in de adblocker AdGuard. Het is aan of uit voor alle websites. En uit ervaring weet ik dat AdGuard soms moeilijk weer goed werkend te krijgen is nadat ik hem een keer heb uitgeschakeld op de iPhone. Daarom laat ik hem daar toch liever aan staan.

 

Voortaan dus alleen lezen op iPad en iPhone en als ik wil reageren, dan moet ik een van mijn desktop pc's opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Porrelaar: Ublock deed het hem bij mij niet (ik had die een paar dagen geleden ook al een tijd uitgeschakeld echter zonder succes)

maar weet je wat het hem bij mij doet?  Malwarebites.

Ik had net mijn twee addblockers uitgechakeld en toch kreeg ik het venster nog. Euh.... ? ?

'k Raapte mijn hersencelletjes eens bij  mekaar, merkte dat er naast Ublock nòg een icoon van Mbam stond en besloot het te openen.

Toen ik daar dit afvinkte bleef het schermpje bij mij (toch voorlopig) weg : image.png.4562d7aecf12a73d90a5afec36097e3d.png

 

 

maar toch vraag ik me bij dit alles af waarom het nu pas sinds een week of zo optreedt en vroeger niet... ??

Want het was al vòòr de upgrade van de forumsoftware.

(of het moet met de nieuwe versie van FF of..  gekomen zijn??)

 

@ falstring: klopt hoor wat je zegt - maar (spreek ik mezelf nu goed??) daartegenover staat dat ik als mod al genoeg uren en tijd (en opzoekwerk) in het forum gestoken heb en op die manier ook al zeker mijn steentje aan het forum bijgedragen heb... ?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen is vrij om een adblocker te gebruiken maar PCH vraagt om het forum te whitelisten omwille van de inkomsten die we krijgen door de ads.

Zoals eerder al gemeld, heb ik af en toe ook last gehad van dat cookiescherm maar met een simpele klik op "doorgaan met aanbevolen cookies" kon ik zonder problemen verder.

Ik heb op geen enkel moment iets verandert aan de instellingen van Firefox of Blur.

 

Op dit ogenblik lijkt alles weer OK te zijn maar als het terugkomt, ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan jouw instellingen maar aan die van het forum.

Volgende keer dus eens hartsgrondig vloeken en het gewoon melden zodat de verantwoordelijken actie kunnen ondernemen.

 

PS: dat vloeken mag je eventueel overslaan. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.