Ga naar inhoud

Muis stopt er telkens mee


Eus18

Aanbevolen berichten

Bij of na het opstarten van het systeem, werkt de muis zoals het hoort.

Als ik het systeem heb opgestart ervaar ik geen probleem met de functie van de muis

Het is pas later dat het probleem begint.

Klopt.

Enig idee hoe lang het duurt voor de muis vastloopt of is daar geen lijn in te trekken?

Schat in dat dat na 30 min - 45 min plaats vindt.

Enig idee van de temperatuur of belasting van de processor op het moment van vastlopen?

Heb geen idee wat temperatuur van de processor is. Wat betreft de belasting heb ik ook geen idee. Ben in ieder geval geen zware games of video's aan het spelen / kijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

 

Maak het snapshot als de pc ongeveer 30 minuten aan staat.

Misschien zien we dan iets meer.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebeurt soms maar met het bestand dat je plaatste, kunnen we ook verder.

Helaas brengt het ons niet echt verder.

De belasting van geheugen en processor zijn normaal.

Ook de temperatuur en de schijven zijn OK.

 

Het enige wat opvaltis de installatie van usb drivers door HP op 27 oktober 2022

Quote

27-10-2022  Hewlett-Packard - USB - 2/10/2017 12:00:00 AM - 44.1.2402.1741
    Hewlett-Packard USB driver update released in February 2017

en op 28 oktober start je dit topic over problemen met de (usb) muis.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar je kan proberen om de usb poorten te resetten.

Ga daarvoor naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

 

Nog een klein vraagje.

Je zei eerder dat het probleem opduikt na 30 tot 45 minuten.

Uit het speccy logje blijkt dat het systeem al 18 uur actief is zonder problemen.

Hieruit maak ik op dat de muis niet iedere keer vastloopt als je de pc gebruikt.

Klopt dat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Uit het speccy logje blijkt dat het systeem al 18 uur actief is zonder problemen.

Dat hoeft niet zo te zijn. Standaard is in Windows 10 en in Windows 11 de functie 'Snel opstarten' ingeschakeld.

In die afgelopen 18 uur kan Eus18 de computer wel 10 keer uit en weer aan hebben gezet, maar de current uptime blijft (wanneer je gebruik maakt van de functie 'Snel opstarten') dan gewoon doorlopen/oplopen. Die uptime wordt pas weer op 0 (nul) gezet, nadat je de computer opnieuw hebt opgestart via klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

 

Wat mij verder opviel is dat Eus18 een oudere versie van Windows 10 Pro gebruikt, namelijk versie 21H1. Dit heeft op zich niets te maken met het probleem van zijn muis, maar het verdient wel aandacht.

De ondersteuning van versie 21H1 loopt namelijk af op 13 december 2022. Dat is over minder dan 1 maand. Het verdient dus zeker aanbeveling om een upgrade uit te voeren naar de nieuwste versie van Windows 10: versie 22H2.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie wabbit noemde de USB driver van HP. Daar is in ieder geval iets vreemds mee aan de hand. Die driver werd inderdaad geïnstalleerd op 27 oktober, maar dat was niet de eerste keer. In totaal is diezelfde driver maar liefst 21 keer geïnstalleerd vanaf 17 april 2022. Soms twee keer op 1 dag. En het ging steeds om exact dezelfde driver; dus geen andere/nieuwere versie.

 

Daarnaast is nog eens 61 keer zonder succes geprobeerd om die driver te installeren. Die 61 pogingen staan vermeld onder Not Installed (= niet geslaagde updates). Best bizar. Zou die driver (of het USB apparaat waarvoor die driver bedoeld is) misschien toch de oorzaak zijn van jouw probleem?

 

Het is een driver van HP, dus lijkt die mij bedoeld voor een USB apparaat van HP. Jij hebt het volgende apparaat van HP: HP Envy Photo 6200 series:

 

6373e654a5123-2022-11-15_20_18_23-Scherm

 

Die HP printer zal via een USB kabel verbonden zijn met je computer. Klopt dat?

Staat die printer altijd aan of tenminste stand-by? Indien ja, zet die printer dan eens uit en koppel hem voor de zekerheid ook los van je computer.

Ga dan een tijdje werken op je computer. Krijg je dan nog steeds het probleem met een niet meer werkende muis na 30 tot 45 minuten?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de info.

Ga printer loskoppelen.

Had een “ HP Instand Ink” abonnement. Maar HP verhoogde ineens het tarief met 33 %. Vond dat te veel en gebruik mijn printer alleen nog voor scannen.

Dus regelmatig krijg ik melding dat mijn inkt patronen aangemeld moeten worden bij HP om de printer te gebruiken. Misschien dat HP me zit te sarren!

Ga het loskoppelen en laat het hier weer weten wat m’n ervaringen zijn.

Kan wel een paar dagen duren.

Tot zover allemaal bedankt !👍👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem nog niet verholpen helaas. Heb net 5 min gewerkt op de muis kapte er al mee.

Weet niet of het interessant is om te weten maar als ik de muis uit de usb poort haal en weer terug plaats op een usb poort gaat deze wel oplichten. 

Dus er komt wel een signaal. Bij draadloze muizen geeft het systeem ook aan dat de receiver moet worden ingesteld. En vervolgens dat het gereed is voor gebruik!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.