Ga naar inhoud

Door een fout van mij kan ik niet in meer in loggen in een kregen PC


frouwipkus

Aanbevolen berichten

Beste mensen.
Een week geleden kreeg ik de HP computer van mijn zwager, die zelf een andere kocht.
Zijn Microsoft account zat er nog op en hij gaf mij zijn pincode, er was geen wachtwoord.

Tot gister middag ging alles goed, maar ik wilde zonder code kunnen inloggen of zelf iets bedenken.
Nou heb ik die code uit gezet in PC-instellingen en accounts en heb daarna onnadenkend de PC uit gezet.
Daarna was het mis, ik kom niet meer in de gekregen PC. 😞
 

Van alles geprobeerd, tijdens starten shift indrukken en heel veel mogelijkheden die je dan krijgt geprobeerd, maar niets lukt.
Ik heb Microsoft een paar keer benaderd maar die vertrouwen mij niet en het is mij na uren proberen niet gelukt om de PC weer te benaderen.
Wat kan ik doen? Ik vind het vreselijk jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is enigszins normaal dat Microsoft dit niet vertrouwt.

 

En uit de forumregels van PCH 

Het achterhalen van wachtwoorden, IP-adressen en licentiecodes op eigen systemen is toegestaan, wanneer de gebruiker duidelijk geen intentie op computervredebreuk heeft.

 

Dit gezegd zijnde: er bestaan meerdere programma's waarmee je opnieuw een gebruikersaccount kan activeren, wachtwoord opnieuw instellen enz.

 

Als een moderator/staflid ermee akkoord gaat kan ik of andere medewerkers je verder helpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Passer zei:

Twee vraagjes:

1. op welke foutmelding(en) loop je vast?  (screenshotje graag)

2. Kan je zwager je niet verder helpen?

 

(en 'k denk ook dat hierboven een linkje vergeten is :) )

Dank voor het meedenken allen.
Ik was altijd aardig thuis in het werken met een PC en merk dat nu ik ouder wordt (79) het minder goed gaat.

1. Ik krijg al snel het 'vergrendelingscherm' en daarna als ik klik de pagina waar je kunt inloggen. Daar staat zijn live account, dus zijn mail adres van live en daaronder moet het wachtwoord komen, daar zette ik dus eerst die pincode neer die ik helaas heb verwijderd in mijn onwetendheid.
2. Wat ik vrees is dat mijn zwager niet meer weet wat zijn wachtwoord was (73) omdat hij beter cijfers kan onthouden en ik vind het naar dat ik de boel verziekt heb, ik schaam mij daarvoor en wil hem eigenlijk er niet mee belasten.

Mocht een screenshot nodig zijn dan maak ik morgen een foto en dan blur ik zijn mail adres wel even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, frouwipkus zei:

Daar staat zijn live account, dus zijn mail adres van live en daaronder moet het wachtwoord komen, daar zette ik dus eerst die pincode neer die ik helaas heb verwijderd in mijn onwetendheid.

Dan heb je toch echt je zwager nodig want dit is zijn account en niemand (ja een hacker) kan het wachtwoord resetten alleen hij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.