Ga naar inhoud

Krijg zwart scherm maar muis is wel te zien


Eus18

Aanbevolen berichten

a

dit:  afbeelding.png.fd658ee5ae032337ab9981686c116bab.png

vertelt dus dat een bepaalde schijf niet (goed) is aangesloten OF niet toegankelijk is.

 

b

naast dit: 

10 uren geleden, Tamari zei:

dat daardoor het beheer ervan niet is wat het zou moeten zijn.

krijg ik ook het idee dat niet alleen je schijfbeheer euh... niet echt meer op z'n poten staat,

maar ook je Windows-zelf

Blijkbaar had je vroeger een 7 en is die (niet op de goede manier ???) naar een 10 overgezet (al dan niet via een 8-installatie)

 

c

en dus begin ik te denken aan een herinstallatie van de 10 via MCT - alleen: dat dééd je al dacht ik?

maar nu vertel je net dat je zo'n usb hebt ?

Ik was net al die blz van het topic opnieuw aan het overlopen om te zien of je het al deed of niet-

maar had ze nog niet doorgespit,

dus nu allereerst de vraag: deed je dat al niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorige week zondag een zo’n installatie USB gemaakt en bewaard.

Kan ik deze nu weer gebruiken en zo ja hoe?

Als ik systeem nu opstart kom ik niet verder.

Moet ik dan misschien in bios de opstart volgorde van systeem aanpassen?

Eerst USB en dan harde schijf?

Heb alle los gekoppeld en alleen C schijf staat aangesloten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eus18

Je hebt zelf al eens gezegd dat je bepaalde programma's op de E schijf hebt geïnstalleerd. Hoe kom je er dan toch bij om ook die schijf af te koppelen. Vandaar die info-melding.

Je Windows is sowieso al brak en als je dat dan ook nog eens doet dan worden de problemen alleen maar groter natuurlijk.

Ik zou het topic nog eens helemaal moeten herlezen om te weten te komen of er eerder al eens een fsc /scannow is uitgevoerd geweest. Dat kan nu nog hoor door op te starten vanaf een Windows herstel medium en te kiezen voor herstellen. Eenmaal in die modus kun je naar de opdrachtptompt navigeren om die scantaak uit te voeren. Als je hier vragen bij hebt dan zal Passer je daar wel bij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tamari zei:

of er eerder al eens een fsc /scannow is uitgevoerd geweest

ja, en ook een DISM - die losten niets op, maar de actie van ICT-knechter (met herstarten van explorer.exe lostte - hoe onwaarschijnlijk voor mij ook - het probleem blijkbaar op.

 

Nadien zijn we wat verzeild geraakt (vanaf blz 8 ) in : heeft TS nu wel of niet te weinig schijfruimte - en zijn we beland bij een nogal euh.. rommelige schijfindeling

met mogelijke resten van een vorige windows.

 

Maar je weet maar nooit dat zijn Windows van de C toch nog zelfstandig/goed werkt - daarom: alle andere schijven afkoppelen en alleen de C aansluiten en dan ermee opstarten.

 

En dat is TS nu aan het uitproberen - misschien even afwachten wat het geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Passer zei:

Maar je weet maar nooit dat zijn Windows van de C toch nog zelfstandig/goed werkt

Als er programma's op een andere schijf zijn geïnstalleerd dan zal er altijd een probleem zijn als die aangesproken worden.

 

4 uren geleden, Passer zei:

daarom: alle andere schijven afkoppelen en alleen de C aansluiten en dan ermee opstarten.

 

En dat is TS nu aan het uitproberen

Euh... Hoe weet jij dat? Privé berichtje?

 

@Eus18 Update. Kun je nog eens zo goed mogelijk beschrijven wat nu nog de problemen zijn als alle interne schijven zijn aangesloten. Het probleem met dat zwart scherm blijkt opgelost te zijn. Er moet dan toch een nieuw probleem zijn ontstaan anders had dit topic afgesloten kunnen zijn. Welk probleem is er nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.