Ga naar inhoud

Problemen met Wifi-kaart herkennen: meestal verdwenen in Apparaatbeheer


Tilvion

Aanbevolen berichten

Onlangs heeft mijn broer een tweedehands laptop aangeschaft. (HP ProBook 6540b, met Windows 7 Ultimate)

 

Draadloos internet werkt perfect gedurende enkele uren, maar dan plots hebben we geen verbinding meer.

 

We hebben daarna volgende dingen geprobeerd:

  • Wifi knop laptop aan en uitgezet. -> geen resultaat
  • Netwerkcentrum geopend en de automatische probleem-oplosser laten werken. -> We krijgen als oplossing om een ethernetkabel aan te sluiten.
  • Gecheckt of de Wifi-kaart (Intel Centrino Advanced-N 6200 AGN) aanstaat in apparaatbeheer -> soms staat hij er zonder probleem, soms (na heropstarten) staat er een geel uitroepteken aan, en soms (de laatste tijd steeds vaker) staat hij er helemaal niet.
  • Drivers van de wifi kaart geupdated: eerst manueel via website -> geen resultaat, daarna via een tool van Intel: Intel Update Driver Update Utility -> heel even internet, maar na heropstarten weer geen internet + kaart definitief verdwenen van apparaatbeheer.
  • Via etherkabel de laptop verbonden met onze router -> perfect internet, maar we zouden draadloos willen.
  • USB Internet Stick in laptop gestoken -> blijft beweren dat we het verkeerde password voor de router gebruiken, dus geen verbinding. De stick wordt na 5 minuten ook erg heet, wat helemaal niet gezond lijkt (waarschijnlijk ongerelateerd aan de Wifi-kaart)
  • Laptop geopend om te kijken of er misschien stof in de Wifi-kaart is gekomen, of beschadigd is -> Blijkt in orde te zijn, geen teken van beschadiging of stof.
  • Nieuwe chipset driver geïnstalleerd -> geen resultaat, Wifi-kaart wordt nog steeds niet herkent.
  • Apparaatbeheer: gezocht naar gewijzigde of nieuwe apparaten -> geen Intel Centrino gevonden, wel 2 Base Systems en 3 Bluetooth systems gevonden (was eerder ook al het geval), maar daar kunnen geen nieuwe drivers voor geïnstalleerd worden. Ik betwijfel echter of deze iets te maken hebben met de Wifi-kaart, aangezien ze eveneens aanwezig waren toen de Wifi-kaart wel nog in apparaatbeheer stond

Mijn broer en ik zijn zowat ten einde raad. We hebben heel wat gegoogled, maar meestal komen we uit bij: breng het apparaat naar de leverancier. Dit is geen oplossing aangezien het een tweedehands toestel is, en buiten garantie valt. Ook zien we vaak als oplossing om te formatteren, maar we hebben geen CD/DVD met Windows 7 Ultimate, dus dat is helaas ook geen optie. De Wifi-kaart zelf is niet beschadigd, zoals al eerder vermeld, dus we betwijfelen of het iets gaat uitmaken om deze te vervangen. Soms herkent de laptop de kaart, en hebben we perfect internet, maar soms (laatste tijd steeds vaker) is de kaart gewoon verdwenen in apparaatbeheer. Wat waarschijnlijk duidt op een software probleem.

 

Iemand enig idee wat we eventueel kunnen doen?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groeten

 

Tilvion

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De stick wordt na 5 minuten ook erg heet

Bij sommige versie is dat normaal maar bij andere versie is dan weer koel zoals de mijne.

 

Ik zou dit eerst doen:

Ga naar deze pagina en download het gepaste bestand voor jou windows.

Brand het iso bestand als image naar een cd.

Instructies voor downloaden en branden staan ook op de pagina

 

Voer het volgende uit:

! Mogelijk heb je je installatie CD van Windows nodig, hou deze dus bij de hand

• Klik op Start

• Typ cmd

• Normaal krijg je nu een programma "cmd.exe" te zien in de lijst

• Rechts-klik hierop en kies voor Uitvoeren als administrator

• In het nieuwe scherm typ je: sfc /scannow

• Wacht tot deze klaar is en herstart hierna de computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sommige versie is dat normaal maar bij andere versie is dan weer koel zoals de mijne.

Ik zou dit eerst doen:

Ga naar deze pagina en download het gepaste bestand voor jou windows.

Brand het iso bestand als image naar een cd.

Instructies voor downloaden en branden staan ook op de pagina

 

Voer het volgende uit:

! Mogelijk heb je je installatie CD van Windows nodig, hou deze dus bij de hand

• Klik op Start

• Typ cmd

• Normaal krijg je nu een programma "cmd.exe" te zien in de lijst

• Rechts-klik hierop en kies voor Uitvoeren als administrator

• In het nieuwe scherm typ je: sfc /scannow

• Wacht tot deze klaar is en herstart hierna de computer

Bedankt voor de link, maar ik denk dat we niet beschikken over een DVD brander. Verder blijkt de site ook betalend te zijn. Mijn ouders en ik zijn nogal terughoudend als het gaat om betalen op onbekende sites, en ik weet niet zeker of ik deze kan vertrouwen.

Ook heb ik gezocht naar HP System Restore op de HP laptop, jammer genoeg zonder resultaat.

Nog enige tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger was dat gratis

Je kan ook een dvd vragen aan een vriend of zo

 

doch je kan onderstaande al doen en misschien heb je geen DVD nodig

 

Voer het volgende uit:

! Mogelijk heb je je installatie CD van Windows nodig, hou deze dus bij de hand
• Klik op Start
• Typ cmd
• Normaal krijg je nu een programma "cmd.exe" te zien in de lijst
• Rechts-klik hierop en kies voor Uitvoeren als administrator
• In het nieuwe scherm typ je: sfc /scannow
• Wacht tot deze klaar is en herstart hierna de computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.