Ga naar inhoud

externe harddiscs worden niet meer herkend


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik wilde nog verder gaan maar het bericht vertrok al.

Sorry daarvoor.

IK zei dus dat mijn FILE back up klaar was in ongeveer 8 minuten hetgeen als normaal kan beschouwds worden denk ik.

Wat die SYSTEM BACK UP betreft, geeft hij nu een estimated time van meer dan 3 uur op.

Van kwaad naar erger.

Er liepen geen andere back ups als ik deze opstarte.

Wat doe ik fout?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Wat doe ik fout?

'k heb er van hieruit geen idee van JeanjSpanje..

 

Nu - een voorlopige workaround (= geen oplossing, wel omzeilen van je probleem) : als je 's avonds je systeem afsluit: geef eerst nog het maken van een backup op en kies bij de opties voor 'afsluiten' (bij het eindigen van de backup: dan kan hij rustig zoveel uur draaien als hij wil, nadien sluit hij je computer zelf af en 's morgens hoef je hem maar op te starten - zo verlies je er geen tijd mee.

 

Wat die pbd-betreft: je gemaakte systeembackup is eigenlijk een map waar die pdb in staat - klik die maar eens open in verkenner

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet volgens mij niets fout. Je hecht alleen veel te veel waarde aan die “estimated time”. Dat betekent niets anders dan “geschatte tijdsduur”. Het back-upprogramma slaat er maar een slag naar.

Ik werkte vroeger veel met het back-upprogramma Acronis True Image. Wanneer ik een back-up startte was de geschatte tijd soms wel 24 uur, maar die werd wel heel snel minder wanneer de back-up eenmaal echt in gang was gezet. Tien minuten later was de geschatte resterende tijd nog maar 2 uur. Nog eens 5 minuten later was de geschatte resterende tijd opeens nog maar 30 minuten. En soms liep de geschatte resterende tijd juist weer iets op. Dat laatste kan gebeuren wanneer op dat moment veel erg kleine bestanden gekopieerd worden.

Aan de estimated time moet je dus niet zoveel waarde hechten. Het gaat erom hoelang de back-up in werkelijkheid duurt. Schrijf op hoe laat je de back-up start en schrijf ook op hoe laat hij klaar is. Dan kun je uitrekenen hoe lang de back-up geduurd heeft.

 

Andere leden hebben al uitgelegd dat een back-up van 80 GB (ik noem een willekeurige hoeveelheid) bij jou langer kan duren dan bij hun. Dat heeft te maken met de gebruikte hardware (snelheid van de processor, hoeveelheid werkgeheugen, type externe harde schijf: USB 2 of USB 3?), maar ook nog met de grootte van de bestanden. Zo duurt het kopiëren van 10.000 bestanden die samen 1 GB groot zijn, veel langer dan het kopiëren van 2 bestanden die ook samen 1 GB groot zijn.

 

De hulp bij het back-upprogramma dat jij nu gebruikt, laat ik verder over aan de mensen die jou tot nu toe geholpen hebben in dit topic. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je deze harddisk  heb is dat 5400 rpm maar dat vind ik vreemd gezien deze Usb 3.0 is maar een cache van slechts 8 MB

Wat is cache?

Cache zit vooraan op de harddisk en daar kan Windows de index lezen wat er allemaal op uw harddisk staat.

Hoe minder informatie hoe langzamer de harddisk is. Tegenwoordig spreek met 32 MB maar meestal ook 64 MB of hoger.

 

Wat is een verschil met celeron en bijvoorbeeld I5

Eigenlijk is er op zicht weinig verschil met het verschil dat celeron niet zo stabiel werkt.

Met stabiel bedoeld ik dat de snelheid niet altijd gelijk is terwijl dat bij I5 wel zo is.

Je kan het vergelijken met iemand die loopt alsof het niks is (I5) terwijl iemand anders loopt en kort ademend is (Celeron)

Uw processor heeft ook een lage cache

Daar tegenover is celeron zuiniger met elektriciteit.

 

Je kan dus ook niet verwachten dat uw laptop heel snel een systeem backup maak maar het zal uiteindelijk wel lukken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even een antwoord aan het laatste bericht van Passer.

1.  Ik zal dus s'avonds de pc laten backuppen en de optie afsluiten na beeindiging aanklikken.  De tijdsduur is dan geen probleem.

2.  Ik heb gekeken in Verkenner en daar staat onder Drive-N-Go alle backups alleen met ..............Full_v1   dus nergens is die pbd te vinden.  Wat moet ik hiermee doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

antwoord op het bericht van Porrelaar Stegisoft

 

Hierbij de info betreffende mijnExterne Harddisc.

Mijn externe harddis is een MEDION DRIVE-N-GO van 500Gb maar nergens is daarop een cache aangegeven.  Snelheid vind ik ook niet en ook niet op internet.

Ik heb ook nog een andere van PLATINUM 500GB maar daar staat ook nergens de cache vermeld noch de snelheid.

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Ik heb gekeken in Verkenner en daar staat onder Drive-N-Go alle backups alleen met ..............Full_v1   dus nergens is die pbd te vinden

Bij mij zijn dit mappen die ik kan openklikken (en waar alleen die pbd in zit)

 

Wacht: een plaatje: image.png.5695c2499c3943c9fc3fc2eb20472fe3.png

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste lange system back up (3uur durend) van gisteren is mislukt.

Ik heb die verwijderd en probeer nu een nieuwe system back up te maken maar dit lukt niet en ik krijg volgend bericht (zie knipsel)

Ik heb geprobeerd een andere datum en uur in te stellen maar ik krijg steeds dit bericht terug.

Hoe kan ik dit oplossen?

Mvg

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.