Ga naar inhoud

Usb-stick beveiligen tegen wissen


carambole

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is uw keuze om Windows 7 te blijven.

Dat betekend dat je 3 Windows achter staat. Windows 8, 8.1, 10

Zelf vind ik Windows 10 fanatisch.

Van de week moest ik mijn oudere computer voor mijn dochter klaar maken en zag daar Windows 7.

Meteen weg gedaan en onmiddellijk Windows 10 want dat is veel prettiger om te werken.

Bovendien werkt mijn dochter liever met Windows 10

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We dwalen een beetje af, lijkt mij...

Om terug te komen op de vraag van carambole: bij schrijfbeveiliging (Alleen lezen) denk ik aan vroeger: aan videocassettes waarvan je na opnemen van de film een lipje afbrak, zodat er niet per ongeluk een andere film overheen opgenomen kon worden. Of aan de diskettes (kennen we die nog?) waarop een schuifje zat, zodat je hem op 'Alleen lezen' kon zetten.

 

Op de meeste USB sticks zit zo'n hardwarematige schrijfbeveiliging niet, maar er zijn er wel een paar. Bijvoorbeeld de Kanguru SS3 USB 3.0: https://www.amazon.co.uk/Kanguru-Flash-Physical-Protect-Switch/dp/B008OGNM8E

Wel prijzig, en het helpt carambole natuurlijk niet met het probleem dat hij met zijn huidige USB stick heeft.

 

Op 8-2-2018 om 23:08, carambole zei:

Deze stick wordt door mijn laptop gegijzeld , uitwerpen gaat telkens niet.

Heel soms heb ik dat ook met een USB stick. Dan krijg ik de melding dat de stick nog in gebruik is. Geen idee waar het dan aan ligt. In zo'n geval zet ik de computer uit; daarna pas haal ik de stick uit de computer. Maar het is natuurlijk wel vervelend voor carambole als dat iedere keer gebeurt wanneer hij die stick gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou best kunnen, Leono. Daar heb ik niet over nagedacht.  Ik ging uit van mijn situatie. Ik zet die pc pas uit wanneer ik klaar ben met wat ik wilde doen. Mijn pc's staan nooit de hele dag aan.

En als die pc dan uit staat, haal ik de stick eruit.

Mocht ik nog niet klaar zijn, dan laat ik die onwillige stick even zitten en prik ik er een andere stick in waarover Windows niet zo moeilijk doet.

(Heb net even geteld; ik dacht dat ik een stuk of 10 USB sticks had, maar het blijken er 17 te zijn...:xd:)

 

Dan nog wat anders: het lijkt erop dat carambole zijn muziek (.flac) bestanden alleen maar op die USB stick had staan:

Op 8-2-2018 om 23:08, carambole zei:

En de vorige 32 gB .flac heeft de laptop toen stuk gemaakt.

Je hebt Recuva, Wondershare maar kosten zijn ca 50€ om je .flac's terug te hebben.

Dat zou ik zelf nooit doen. USB sticks zijn in de eerste plaats bedoeld om makkelijk bestanden te kunnen uitwisselen tussen verschillende pc's die dan ook niet in hetzelfde netwerk hoeven te staan. Ik vind USB sticks niet de ideale manier om bestanden permanent op te slaan. En ik zou bestanden zeker niet alleen op een USB stick zetten. Diezelfde bestanden zou ik (wanneer ik waarde hecht aan die bestanden) ook opslaan op de interne harde schijf van de pc én op een externe harde schijf. Wanneer de USB stick sneuvelt of wanneer je hem verliest (en dat gebeurt makkelijk, want ze zijn vaak erg klein), dan ben je die bestanden niet kwijt. Je hebt ze immers nog op een of meer andere plaatsen opgeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar,

 

Wat is het toch ongelijk verdeeld in de wereld: u heeft 17 usb-sticks en ik heb er maar 1.   

 

Op die ene staan de allerbelangrijkste bestanden die ik heb, namelijk de bestanden om Windows 7 te herinstalleren als dit nodig mocht zijn.

 

Ik heb zelf ooit een draad gestart over het uitwerpen van usb-sticks en de deskundige die mij te woord stond zei toen dat „afmelden“ de optie was als het anderzijds niet wilde lukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind USB sticks niet de ideale manier om bestanden permanent op te slaan

Jij vind SSD ideaal terwijl usb-stick niks anders is dan SSD op een andere manier.

De mijne usb-stick dat ik dagelijks gebruik is al 4 jaar oud.

Al mijn belangrijke data staan op usb-stick.

Zo kan ik gemakkelijk van Windows naar Linux gaan.

Doch usb-stick staat in principe de hele dag op PC met Windows.

De enige dat ik niet vertrouw is harddisk en dat heb trouwens ook niet op mijn pc.

 

Nota: afmelden betekend dat je afmeld maar de pc staan nog aan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft Ieder zijn voorkeur, maar ik blijf erbij dat je belangrijke bestanden niet op slechts 1 medium moet bewaren. Maak kopieën. Ieder opslagmedium kan sneuvelen. Dat was het probleem van carambole. Zijn USB stick ging stuk waardoor hij zijn .flac bestanden kwijt was die daarop stonden. Een kopie van die muziekbestanden zou hem veel ellende bespaard hebben.

 

Misschien is het verstandig om nu te wachten op een reactie van topic starter carambole.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.