Ga naar inhoud

Bijzondere momenten !


kape

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, kape zei:

Dit is inderdaad een "zaak van levensbelang" ... waar Corona niet aan kan tippen, dat lijkt me logisch. "Just is just", zei mijn grootmoeder vroeger altijd (voor de Nederlanders onder ons is dat "Juist is juist"). En van iedereen die hier (nog) rondloopt op PCH is er slechts eentje die de ware startdatum kan bevestigen ... en dat is Karel !

 

Dringend dat hier klaarheid in komt 😃

 

Anders begint de discussie volgende jaar opnieuw ... en dan hebben we wel een héél speciale verjaardag te vieren: het 15-jarig bestaan of onze "kristallen" verjaardag 😁

 

 

Ik moet jullie teleurstellen want officieel bestaat de domeinnaam pc-helpforum.be pas sinds 6 juli 2006 en telt als feestdag :-)

 

De periode (2003-einde 2005) opereerde we nog onder een vorige naam en deden we nog ondersteuning via IRC kanaal en chat kanalen. 
 

In Mei 2006 heb ik de voorbereidingen getroffen naar een onafhankelijk PC Helpforum. 

Ik weet niet of het topic nog bestaat maar dit was de historiek:

24 mei 2006: forum online in testfase

- 6 juli 2006: pc-helpforum.be ontstaat
- jan 2007: 175 leden
- mei 2007: 250 leden
- juli 2007: persartikel Provinciale Zeeuwse Courant 
- juli 2007: persartikel Het Nieuwsblad - Het Volk
- juli 2007: persartikel De Weekbode
- juli 2007: persartikel Het Laatste Nieuws
- juli 2007: 500 leden
- juli 2007: 1000 leden
- april 2007: toevoeging domein pc-helpforum.nl
- mei 2007: toevoeging domein pc-helpforum.com
- december 2007: 2000 leden
- maart 2008: 3000 leden
- juli 2008: start PC Helpforum vzw
- oktober 2008: 4000 leden, toevoeging domein pchelpforum.be
- oktober 2008: persartikel Provinciale Zeeuwse Courant 
- oktober 2008: persartikel Het Nieuwsblad / De Standaard
- december 2008: persartikel De Weekbode
- december 2008: 6 de plaats website van het jaar categorie computer & games, Clickx
- januari 2009: 5000 leden
- januari 2009: Huldiging Karel Beuckelaere, verdienstelijke persoon
- februari 2009: 6000 leden
- maart 2009: 7000 leden
- mei 2009: 8000 leden
- juni 2009: 9000 leden
- 1 Augustus 2009: 10.000 leden
- 14 December 2009: 6 de plaats website van het jaar categorie Community, Clickx
- 27 juli 2010: PC Helpforum op TV: VTM De Stip (met Superjona)
- Februari 2010: Steunactie PC Helpf for Haiti 263,68 euro ingezameld
- Juni 2010: 20.000 leden
- 5 Augustus 2010: PC Helpforum op TV: VTM De Stip (met Superjona) Deel 2
- 6 Augustus 2010: persartikel Het Nieuwsblad
- 
18 april 2012: 30.000 leden

het stukje hierna vind ik niet meteen terug. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi uitzoekwerk heb je verricht, Karel! :top:

 

Ik heb nog een extra persbericht voor je, in De Standaard van 13 juli 2007: https://www.standaard.be/cnt/me1er5mu

 

Jij stelt nu voor om 6 juli als feestdag te hanteren omdat toen de domeinnaam officieel bestond. Maar het forum was al eerder online. Vanaf 24 mei 2006 enkel online in testfase, schreef je. Maar mensen konden vanaf die datum al lid worden en vragen stellen.

 

Het oudste topic dat ik terugvond was van jouw hand en ging over de activering van Windows XP. Het dateert van 25 mei 2006:

Al snel kwamen er leden bij. Ik laat hieronder alleen de eerste 8 leden zien. Er staat bij op welke datum zij zich geregistreerd hebben; allemaal in de eerste dagen na 24 mei 2006:

image.thumb.png.a981d22879f2ab0498324e5d7c8a1993.png

De oudste vraag die ik zo snel terug kon vinden (misschien zijn er nog oudere vragen) is van forumlid fladder (hij heeft zijn account later laten verwijderen, zodat hij nu tot de gasten behoort). Dat topic is van 27 mei 2006: https://www.pc-helpforum.be/topic/4-opgelost-game-werkt-niet/#comments

 

En of het forum toen in testfase was of niet, doet er voor mij niet toe. Men kon zo te zien vanaf 24 mei 2006 lid worden van het forum en vragen gaan stellen. En die vragen werden dan beantwoord.

 

Daarom wil ik toch pleiten voor 24 mei 2006 als geboortedag van dit forum.

 

Ja ja, ik weet het, Karel is de big boss, en daarom mag hij in dezen het laatste woord hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi speurwerk alvast, klopt dit was het allereerste topic (kan je zien aan de nummering ook trouwens)

Het krantenartikel werd inderdaad ook toen overgenomen door de Standaard, wat is dat al een eeuwigheid geleden :-)

Ik heb de originele niet meer liggen (ik vermoed bij @kape), maar het heeft wel toen gezorgd dat PC Helpforum een groei kende die gigantisch was.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, karel zei:

Het krantenartikel werd inderdaad ook toen overgenomen door de Standaard, wat is dat al een eeuwigheid geleden :-)

Ik heb de originele niet meer liggen (ik vermoed bij @kape), maar het heeft wel toen gezorgd dat PC Helpforum een groei kende die gigantisch was.

In het archief van PCH zitten nog wel wat krantenartikels (uit de periode 2007 t.e.m. 2010, maar helaas niet van vroeger). Ook dat brengt dus geen duidelijkheid over de exacte startdatum.

 

In een artikel van 30.06.2007 wordt wel gemeld dat het forum "meer dan een jaar geleden" werd opgericht, dus zouden we - volgens die info - de startdatum alvast vóór 30.06.2006 moeten situeren. Maar hoe betrouwbaar zijn kranten :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.