Ga naar inhoud

Windows licensie verloopt binnenkort


Mike9090

Aanbevolen berichten

Graag wil ik hier nog eventjes vermelden hoe je de productcode toch nog kan bemachtigen:

 

  1. Open windows powershell via het start menu. Je kan ernaar zoeken.
  2. Typ daar onderstaande in:
  3. (Get-WmiObject -query 'select * from SoftwareLicensingService').OA3xOriginalProductKey
  4. Daar zal je dan met een beetje geluk je productcode vinden. 😉

Werkt die manier niet? Niet getreurd, er is nog een omwegje om die toch te vinden!

  1. Download ProduKey (klik, directe download!!) als ZIP bestand.
  2. Pak het bestand uit, en dubbelklip op ProduKey.exe
  3. image.png.13570c00feba8d172cdd6afdcffc1eab.png
  4. Laat het heel eventjes laden, je zal dan je productcodes zien:
  5. image.thumb.png.3313390d13eaf96a3f9846db0207ee45.png

 

Succes! Ik ben benieuwd wat Microsoft er van zal zeggen. :D

 

Groetjes!

 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De metingen van het scherm kunnen misschien wat verkeerd zijn omdat ik niks had waarmee ik het goed kon opmeten behalve een oude liniaal van hout die misschien uit heeft gezet of iets in die richting maar het is een Lenovo Thinkpad zoals je zei. En met dat windows automatisch activeert is dat dan niet enterprise? Verloopt die dan nooit?

9 uren geleden, iEscape zei:

Voor de volgende keer zie: Speccy handleiding  >> scroll naar UITZONDERING vervolgens Opslaan als tekstdocument . . ., verwijder het Serienummer voordat je het tekstdocument plaatst.

Waarvoor moet ik dat serienummer weghalen? Wat kan je met dat nummer als je goed bent met computers enzo? Is het net zoiets als mensen die je IP kunnen achterhalen en weten waar je woont (tenzij je een VPN gebruikt) of is het niks gevaarlijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, AsjePc zei:

Succes! Ik ben benieuwd wat Microsoft er van zal zeggen. :D

Microsoft lacht zich een bult als je dat gaat proberen. Het is namelijk totaal zinloos.

Ik heb het zojuist even gedaan.

Methode 1, met PowerShell, leverde niets op.

Methode 2, met ProduKey van Nirsoft, levert wel een Product Key op, maar dat is een generieke key, die gebruikt wordt voor alle computers die draaien op Windows 10 Home versie 1809.

Je kunt Windows 10 niet activeren met die gevonden Product Key.

Ook het Serial Number dat je vindt met Speccy is niet geschikt om Windows 10 mee te activeren.

 

Lees hier meer over die generieke product keys: https://www.tenforums.com/tutorials/95922-generic-product-keys-install-windows-10-editions.html

Belangrijk is deze zin: Generic keys (aka: "default keys") for Windows 10 from Microsoft will allow you to install a specific Windows 10 edition you want, but will not activate it.

 

Ik ga hier mijn generieke product key verklappen die gevonden werd door het tooltje ProduKey van Nirsoft: YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7

 

Beste leden van het PCH team: u kunt die productcode gewoon laten staan. Die code betekent enkel dat ik Windows 10 Home gebruik. Je kunt er verder geen mallemoer mee.

Ook nog even getest op een andere pc met Windows 10 Pro. Daar luidt de door ProduKey gevonden product key: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

Alweer gewoon de generieke key voor Windows 10 Pro. Beide generieke key's staan ook op de eerder door mij genoemde website van tenforums.

 

Kortom, Mike9090 heeft hier niets aan. Laat hem gewoon eerst gaan bellen met Microsoft. En dan horen we aanstaande maandag wel of dat iets heeft opgeleverd.

 

4 minuten geleden, Mike9090 zei:

Waarvoor moet ik dat serienummer weghalen? Wat kan je met dat nummer als je goed bent met computers enzo?

Vroeger, bij Windows 7 en zijn voorgangers, kon je dat serienummer misschien gebruiken om Windows opnieuw te installeren én te activeren. Als jij je serienummer of product key per ongeluk op internet zette, dan kon iemand anders er gebruik van maken. En als Microsoft dat ontdekte, dan werden alle computers die dezelfde product key gebruiken gedeactiveerd. Dan moest jij dus een nieuwe licentiesleutel kopen.

Bij Windows 10 is dat niet meer zo. Het serienummer dat in Speccy te zien is, is niet geschikt om Windows 10 mee te activeren. Maar het is er intussen zo ingeramd dat je je productcode of serienummer niet op internet moet zetten, dat moderators daar nog steeds erg snel op reageren.

 

8 minuten geleden, Mike9090 zei:

En met dat windows automatisch activeert is dat dan niet enterprise? Verloopt die dan nooit?

Mike, laat het nu even rusten. Het heeft geen zin om op dit moment nog meer vragen te stellen. Wacht nu eerst af wat de medewerker van Microsoft zegt wanneer je hem maandag aan de telefoon hebt en je probleem hebt uitgelegd. Vertel hem over de melding op je scherm "De licentie van Windows verloopt binnenkort"en dat er momenteel Windows 10 Enterprise op staat. Vertel hem ook dat je vermoedt dat er oorspronkelijk Windows 10 Pro op stond, maar dat je deze laptop van iemand cadeau hebt gekregen.

De medewerker van Microsoft zal je dan vertellen wat voor jou de mogelijkheden zijn.

Kom na dat telefoongesprek hier terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.