Ga naar inhoud

Windows licensie verloopt binnenkort


Mike9090

Aanbevolen berichten

Nou sorry dat ik onlogisch praat ofzo, ik zal het even vertalen naar simpele woorden. Als ik de stappen volg die jij vertelde dat ik moest nemen voor Speccy dan komt er in plaats van een link die ik kan kopieren een foutmelding dat het niet werkt. Verder heb ik (wat ik al 2 keer heb verteld) alleen opgezocht waar je een modelnummer kan vinden. Let op: Dit is niet mijn modelnummer, dit is alleen waar dat staat. Ik heb mijn laptop uit gedaan, dicht gedaan, ondersteboven gelegd, een foto gemaakt van een sticker, de laptop weer omgedraaid, de laptop open gedaan, de laptop aan gedaan, de laptop opgestart, mijn browser opgestart, pc-helpforum.be opgestart, dit topic geopent, datgene wat op de foto stond overgetypt in de reactie, en dan de reactie gepost. Snap je het nu?
Ik wil van dit probleem af maar als de persoon die mij hoort te helpen en daar waarschijnlijk ook nog eens goed in hoort te zijn (aangezien je een moderator bent met 489 reputatiepunten en 4 bolletjes bij je rank en waarschijnlijk dus best vaak dit forum bezoekt) niet eens na de 3e keer normaal kan lezen wat ik typ heeft het geen zin. Dan kan ik zoals je zei beter wachten op iemand anders die wel kan lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@droske Er zijn al 3 weken problemen met de publicatieserver van Speccy. De problemen zijn volgens mij begonnen op of vlak na 18 april. Het werd daarna meestal onmogelijk om gebruik te maken van die snapshots. Wanneer je dat toch probeert, krijg je de foutmelding die Mike9090 noemde.

Ik heb het zojuist nog even geprobeerd met mijn pc. Ik krijg dezelfde foutmelding maar dan in het Nederlands:

 

5cd5dc7617f48-Speccy-Fout_bij_het_verbin

 

Het probleem ligt dus niet bij Mike9090, maar bij de publicatieserver van Speccy.

En wanneer ik een eerder gemaakte link naar een Speccy rapport aanklik, dan krijg ik deze foutmelding:

 

5cd5dcda45f80-Speccy-The_service_is_unav

 

Een doodenkele keer (1 op de 25 keer?) lukt het wel en dan wordt de link zonder foutmelding geopend.

 

@Mike9090 Wat je nu wél kunt doen is met Speccy een tekstbestand maken en dat .txt bestand als bijlage toevoegen.

Klik in Speccy op Bestand en dan op Opslaan als tekstdocument.

Daar kan droske ook de nodige informatie uithalen.

---------------------------------------------

De melding "De licentie van Windows verloopt binnenkort" kan voorkomen wanneer je de Enterprise versie van Windows gebruikt. Enterprise versies van Windows zijn in principe alleen beschikbaar voor bedrijven. Wanneer jouw laptop geen deel meer uitmaakt van dat bedrijf, dan wordt je licentie ongeldig.

Wanneer jouw laptop oorspronkelijk was uitgevoerd met Windows 7 Én je hebt de sticker nog met de productcode van Windows 7, dan kun je die ingeven. Die sticker staat meestal op de onderkant van de laptop. Een enkele keer vind je hem pas nadat je de accu hebt verwijderd. Dan zit hij dus in de accuruimte geplakt.

Zo'n sticker kan er zo uitzien:

 

5cd5e0efe0f1a-productcode.png

 

De productcode bestaat uit 5 reeksen van steeds 5 cijfers of letters, bijvoorbeeld (ik verzin maar wat): Q8BH7-P34KJ-KK89H-MN98Q-23BVC

 

Ik vind het wel vreemd dat de neef van wie jij deze laptop gekregen hebt, zelf niet weet wat voor versie van Windows er oorspronkelijk op stond.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken porrelaar.

 

@Mike9090

Ondanks alles was het poepsimpel om het merk en modelnummer van je laptop te bezorgen, maar blijkbaar had je geen oren naar mijn bijkomende info desbetreffend.

Uit ervaring weet ik dat een dergelijke moeilijke manier van communiceren bijna altijd tot niets leidt al besteden we er tientallen pagina's en ganse weken aan.

Daarom neem ik, bij zeer grote uitzondering, dan ook de beslissing om hierbij mijn medewerking te stoppen. Nutteloos tijdverlies kan ik me echt niet permitteren, daarvoor ben ik een veel te druk "bezet" iemand.

Het spijt me enorm!!!😞

 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, droske zei:

 

@Mike9090

Ondanks alles was het poepsimpel om het merk en modelnummer van je laptop te bezorgen, maar blijkbaar had je geen oren naar mijn bijkomende info desbetreffend.

Het kan misschien simpel zijn voor jou omdat je een moderator bent die er (waarschijnlijk) veel van weet maar als ik dat nu voor het eerst moet bekijken is het misschien niet zo simpel nee. Maar fijn dat je stopt als je niet wilt lezen, kan ik ook verder.

@porrelaar
Ik heb gekeken naar de instellingen en ik heb een Enterprise Windows 10 maar voor zover ik weet zit ik niet bij een bedrijf met deze laptop. Ik heb ook gekeken voor een sticker die leek op de foto die je liet zien maar ik heb niks gevonden met dezelfde informatie. Ik heb hier ook het tekstbestand van speccy

 

JEFF.txt

aangepast door iEscape
Het Serienummer verwijderd uit het tekst document.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mike9090 zei:

Maar fijn dat je stopt als je niet wilt lezen, kan ik ook verder.

Je ironische opmerkingen zeggen alles over u.

Ik heb heus wel gelezen wat u schreef. U blijkbaar niet. Want wat is er nu simpeler dan iets aflezen wat er op het label van een laptop staat.

Ik sluit hier definitief mijn bijdrage. Ik raad je aan niet meer ongegrond na te trappen.

Je mag er mijn statistieken eens op naslaan om te zien hoeveel verstand ik heb van hulpverlening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal een Lenovo laptop zijn, maar welk type is mij nog niet duidelijk. Is het een Lenovo Yoga? Dan hoort daar nog een reeks letters en cijfers achter? Misschien een kleine laptop van 11 inch?

Geen al te dure laptop, want er zit een zeer goedkope processor in: de Intel Celeron 3150.

Wel uitgerust met een Samsung  SSD van 128 GB. Dat is dan wel weer mooi.

Het BIOS is van 4-8-2017. Als de firmware van het BIOS nooit vernieuwd is, dan is deze laptop vlak na 4-8-2017 verkocht.

Er zal toen al Windows 10 op gestaan hebben, en dan is het logisch dat je geen etiket met productcode vindt, want dat wordt niet meer gedaan met Windows 10.

 

Ik vraag me wel af of die laptop bij aankoop al voorzien was van Windows 10 Enterprise of dat die versie er later door iemand anders (jouw neef?) is opgezet. Dat zou je neef toch moeten weten.

Je kunt doordeweeks, dus van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren (dus van 9 tot 5 uur) bellen met Microsoft Nederland en daar je probleem voorleggen: telefoonnummer: 020 500 1500.

 

Wanneer Microsoft jou niet wil of kan helpen, dan zou ik alle persoonlijke bestanden kopiëren naar een externe harde schijf en dan een licentie aanschaffen voor windows 10 Home. Er zijn verschillende adressen waar je zo’n licentie tegen niet al teveel geld aan kunt schaffen. Windows 10 zelf kun je downloaden via deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laptop scherm is ongeveer 29 cm (ongeveer 11,4 inches) diagonaal gemeten en hij is wat kleiner dan de meeste laptops maar ik weet niet wat voor lenovo het is (Als ik hem opstart staat er wel lenovo dus het is in ieder geval een lenovo). Ik weet niet meer of mijn neef de BIOS heeft ge update maar ik kreeg deze laptop van hem in augustus 2 jaar geleden dus misschien heeft hij hem net daarvoor ge update of gekocht (mijn verjaardag was ook geweest toen dus misschien kocht hij de laptop als cadeau) dus de datum zou best kunnen kloppen. De rede dat mijn neef het niet meer weet is omdat het 2 jaar geleden was en hij nooit meer met deze laptop iets doet. Als ik windows 10 wil downloaden van die website die je liet zien kost dat dan geld net als een licensie aanvragen of niet? En wat gebeurt er als je licensie verloopt?

aangepast door Mike9090
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken zelf geen 11,4 inch laptops van Lenovo, al zegt dat natuurlijk niet alles. Lenovo heeft wel veel 11,6 inch laptops gemaakt. Dan is de beelddiagonaal ongeveer 29,5 cm.

Maar ja, welk type is het dan precies? Je schreef dat je een foto had gemaakt van de sticker op de onderkant. Is dat een scherpe foto geworden? Plaats die foto dan in een volgende reactie,

.

De meeste 11,6 inch laptops van Lenovo (uit het jaar 2017 en later) werden geleverd met Windows 10 Home 64-bit.

Ja, je kunt Windows 10 gratis downloaden via de website die ik noemde, maar tijdens de installatie moet je de licentiesleutel (productkey) ingeven en die key is niet gratis.

Als en alleen als er oorspronkelijk Windows 10 Home 64-bit op jouw laptop heeft gestaan, dan mag je tijdens de installatie van Windows 10 Home 64-bit klikken op “Ik heb geen productcode”. Windows 10 zal dan toch automatisch geactiveerd worden.

 

Ik raad je echter aan om nog helemaal niets te doen dit weekend. Ga aanstaande maandag Microsoft bellen en leg hun je probleem voor. Als je iemand van goede wil treft, dan kan die het probleem voor je oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was even zoeken, maar uiteindelijk vond ik welke laptop jij hebt: Lenovo Thinkpad Yoga 11e 3rd.

Hij wordt hier beschreven: https://www.lambda-tek.com/Lenovo-20G8S0HH00~sh/B18011761&viewSpec=y#product-view

Het MPN is gelijk aan die van jou: MPN: 20G8S0HH00

De specificaties komen overeen met de specificaties van jouw laptop. Volgens de informatie op die website werd die laptop geleverd met Windows 10 Pro 64-bit.

 

Ik ben benieuwd hoe aanstaande maandag het contact met de medewerker van Microsoft zal verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.