Ga naar inhoud

K schijf wordt niet meer herkend


Symoens Jp

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, porrelaar zei:

Open schijfbeheer.

Daar zit je mee vast denk ik.

 

Schijfbeheer open je als volgt.

Klik met de rechter muisknop op START en kies Schijfbeheer in het pop-up menu.

Volg verder het advies van porrelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 vragen voor je:

1. Ben je er wel in geslaagd om de stationsletter K te verwijderen van die kleine partitie van 100 MB?

2. Kun je een afbeelding van jouw schijfbeheer maken en die hier plaatsen?

 

Hier kun je nalezen hoe je een afbeelding die jij op je pc hebt opgeslagen, als bijlage kunt toevoegen: https://www.pc-helpforum.be/topic/63811-hoe-voeg-ik-een-bijlage-toe-aan-mijn-bericht/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaf eerst een snapshot (= printscreen) van de Verkenner. Je laatste snapshot was het goede; dat is het snapshot van schijfbeheer.

Prima gedaan!

Klik met de rechter muisknop op K (ik geef in de afbeelding hieronder met een rode pijl aan waar precies je moet klikken met de rechter muisknop):

image.png.9773e22ba5d4dff53f7b617cc84a4347.png

Er verschijnt dan een menu.

In dat contextmenu klik je op Stationsletter en paden wijzigen.

In het volgende venstertje klik je eerst op Verwijderen en daarna op OK.

Dat venstertje ziet er zo uit (alleen de naam van de schijf en de schijfletter verschillen, want dit venstertje is van mijn eigen pc):

image.png.4c24d5e3582d0f98272bf7e83af193fa.png

Daarmee verwijder je niet die kleine partitie (want dat mag je niet doen), maar je verwijdert enkel de stationsletter K.

Laat weten of dat gelukt is. Pas daarna gaan we verder met de Kingston USB stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit nu je Kingston USB stick aan.

Ga daarna opnieuw naar Schijfbeheer.

Zorg ervoor dat we alle partities en schijven kunnen zien. Dat doe je door het venster van schijfbeheer groter te maken aan de onderkant: Houd de pijl van de muisaanwijzer tegen de onderste rand van het venster van schijfbeheer. De muispijl verandert dan in een pijl naar twee richtingen. Gewoon even proberen en dan zie je dat gebeuren. Druk op dat moment de linkermuisknop in en sleep de onderrand naar beneden totdat alles zichtbaar is, waaronder ook de Kingston USB stick.

Maak dan weer een snapshot van het venster van schijfbeheer, en plaats dat snapshot in een volgende reactie.

Als ik dat nieuwe snapshot zie, krijg je weer verdere instructies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat porrelaar niet veel mee kunnen doen vrees ik. Je hebt een instructie van hem over het hoofd gezien, namelijk deze:

 

1 uur terug, porrelaar zei:

Zorg ervoor dat we alle partities en schijven kunnen zien. Dat doe je door het venster van schijfbeheer groter te maken aan de onderkant: Houd de pijl van de muisaanwijzer tegen de onderste rand van het venster van schijfbeheer. De muispijl verandert dan in een pijl naar twee richtingen. Gewoon even proberen en dan zie je dat gebeuren. Druk op dat moment de linkermuisknop in en sleep de onderrand naar beneden totdat alles zichtbaar is, waaronder ook de Kingston USB stick.

Ik raad je echter aan om het venster ook naar rechts te vergroten zodat het bovenste luik volledig leesbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.