Ga naar inhoud

K schijf wordt niet meer herkend


Symoens Jp

Aanbevolen berichten

@droske Niet alles is zichtbaar, maar ik denk op dit moment genoeg te zien op de geplaatste afbeelding om met de USB stick aan de slag te gaan. Ik wist immers al hoe groot de USB stick van Kingston was.

 

@Symoens Jp We gaan verder.

Schijf 5 is je Kingston USB stick. Hij bestaat op dit moment uit 2 partities: een kleine partitie 'Niet-toegewezen ruimte' van slechts 63 MB en een grote partitie van 115,44 GB, met het bestandssysteem NTFS. Dat laatste is in orde.

In principe is het mogelijk om die 2 partities samen te voegen, maar dat houdt risico's in, dus dat gaan we niet doen. Die niet-toegewezen ruimte van slechts 63 MB is te verwaarlozen. Daar gaan we niets mee doen, dat laten we zo.

 

Jij doet het volgende:

Klik met de rechter muisknop op de partitie van 115,44 GB. De rode pijl in onderstaande afbeelding wijst aan waar jij moet klikken met de rechter muisknop:

image.thumb.png.37f30a423797e043e678d88348feec8e.png

Je krijgt een contextmenu te zien.

In dat contextmenu klik je op Stationsletter en paden wijzigen.

In het volgende venstertje klik je eerst op Toevoegen (ja, Toevoegen deze keer, want deze schijf heeft nog geen stationsletter):

image.png.cc81e22bacee185475f90197aaf7215b.png

Nadat je op de knop Toevoegen hebt geklikt, krijg je het volgende venstertje te zien:

image.png.d0f3e924800df9a5b72105362f236724.png

Windows stelt de eerstvolgende vrije letter in het alfabet voor. Bij mij is dat de letter F, bij jou kan dat een andere letter zijn.

Je mag ook zelf een andere letter kiezen. Klik dan op het pijltje dat achter de voorgestelde schijfletter staat. Daarna kun je een letter naar wens kiezen. Je kunt geen letter kiezen die al in gebruik is. Kies een letter die wat verder in het alfabet zit, bijvoorbeeld de P of de Q.

Externe harde schijven geef ik zelf altijd een schijfletter die bijna achterin het alfabet zit: de U, V of W.

Nadat je een schijfletter hebt gekozen, klik je in dat venstertje op OK.

 

Hierna hoort je USB stick weer zichtbaar te zijn in de Verkenner. Probeer dat maar.

 

Daarna wil ik nog graag een nieuwe afbeelding zien van schijfbeheer waarbij schijf 0 zichtbaar is.

Dit gedeelte dus:

image.png.2e8ebac271900f403d2169573b618aee.png

Dan kan ik controleren of die kleine partitie van 100 MB nog wel aanwezig is. Want dat moet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er goed uit. De kleine partitie van 100 MB is er nog wel, maar heeft geen schijfletter meer. Prima gedaan! :top:

 

Je mag nu je Kingston USB stick (de partitie van 115,44 GB) een schijfletter gaan geven.

Hoe je dat doet beschreef ik in mijn vorige reactie. Misschien heb je die nog niet gelezen. Ga die maar rustig bestuderen.

Ik heb er weer een paar afbeeldingen bijgedaan die je kunt bekijken.

 

Mijn laatste vraag over die kleine partitie van 100 MB is intussen al beantwoord.

Je zult nog wel moeten bevestigen dat je de USB stick weer kunt zien in de Verkenner, nadat je hem in Schijfbeheer een stationsletter hebt gegeven.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, probeer dit:

 

1. open Minitool Partition Wizard

2. op het beginscherm zie je bij 1 de partities/schijven die je hebt - scroll eventueel naar beneden om je stick aan te klikken/selecteren

   (de partities/schijven en namen ervan zijn bij jou natuurlijk anders dan in dit voorbeeld:

 

image.thumb.png.5a671b6f20dfcb0344fd546d77db44ae.png

 

3. klik nu rèchts op je stick - je krijgt een boel mogelijkheden - klik daar dan op Change Letter

4. Je krijgt dit venster:  image.png.a381cbd9e227fafc9928f876f278d3c7.png

 

5. Klik daar dat venstertje open (achter New drive letter) en kies daar dan voor de K  (of een andere als je wil)

6. Klik op OK

7 (niet vergeten!) : klik nu op het hoofdscherm links bovenaan (zie eerste plaatjes) op Apply.

(mogelijk wordt er nog om bevestiging gevraagd)

 

en dat zou het moeten doen - tenzij er iets fout zou zijn aan ' 't een of ander' - is dit het geval: schrijf dan de foutmelding hier neer (beter nog: maak een screenshotje ervan) en dan kunnen we bekijken of en hoe we het kunnen oplossen.

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.