Ga naar inhoud

K schijf wordt niet meer herkend


Symoens Jp

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, Symoens Jp zei:

360815908_Apparaatbeheer2019-10-2114_18_44.png.2954fd3d760823e096e5bf2d2fceaf38.png

 

Met dezelfde USB-poort maar andere sticks gebeurt net hetzelfde en worden zij ook niet gezien. Dus zou de fout bij Windows kunnen liggen en hebben die sticks er helemaal niets mee te maken.

 

Je kreeg na plaatsen van bovenstaand bericht geen reactie die specifiek over die afbeelding van Apparaatbeheer ging, maar toch was het heel goed van jou om die afbeelding te plaatsen.

Je schrijft erbij dat ook andere aangesloten USB sticks niet gezien worden in de Verkenner. Jij denkt daarom dat het niet aan de USB sticks ligt, maar aan iets anders. En daarom plaatste jij de afbeelding van Apparaatbeheer.

 

In Apparaatbeheer zijn 5 onbekende apparaten zichtbaar. Zouden die voor het probleem kunnen zorgen? Misschien wel.

 

@Symoens Jp  Als je geen zin hebt om verder te gaan in dit topic, dan kan ik dat begrijpen. Tot nu toe ben je er immers weinig of niets mee opgeschoten.

Als je wel verder wilt gaan, dan vraag ik je om opnieuw Apparaatbeheer te openen.

Maak eerst het venster aan de onderkant groter, zodat alles zichtbaar wordt en er aan de rechterkant geen schuifbalk meer is. Maak dan een screenshot en plaats die afbeelding van Apparaatbeheer in een volgende reactie in dit topic.

Dan kunnen we zien of er een standaard onderdeel ontbreekt in Apparaatbeheer. Dat moeten dan de Onbekende apparaten zijn.

Op dit moment vraag ik me af of het mogelijk is dat die onbekende apparaten misschien de Universal Serial Bus-Controllers zouden kunnen zijn. (Die staan normaal helemaal onderaan in Apparaatbeheer.) En als dat zo is, dan is het logisch dat er problemen zijn met USB sticks.

 

En ook als dat niet het geval zou zijn, dan moet het raadsel van de Onbekende apparaten in Apparaatbeheer toch opgelost worden.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw Apparaatbeheer vergeleken met mijn Apparaatbeheer. Ik ben er niet achter gekomen wat die 5 Onbekende apparaten bij jou kunnen zijn.

Vooral de lijst met Universal Serial Bus-controllers heb ik vergeleken met de lijst in mijn Apparaatbeheer. Ook daar zag ik geen opvallende verschillen.

 

Kortom, ik heb nog geen idee wat die 5 onbekende apparaten zijn bij jou. Hopelijk hebben andere forumleden daar nog wel ideeën over.

 

Je schreef eerder: "Met dezelfde USB-poort maar andere sticks gebeurt net hetzelfde en worden zij ook niet gezien."

Zou het aan die USB-poort kunnen liggen?

Ik neem aan dat je tot nu toe een USB-poort gebruikte die aan de voorkant van de pc zit.

Je hebt volgens mij meerdere USB sticks. Laten we even niet de Kingston van 128 GB gebruiken, want misschien is daar toch iets mee aan de hand. Pak een andere USB stick en stop die in een vrije USB-poort die aan de achterkant van je pc zit.

Open dan de Verkenner en kijk of je die USB stick dan wél in de Verkenner kunt zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het testen. Je gebruikte nu een andere stick: eentje van 2 GB (dat Windows geen 2 GB ziet, maar slechts 1,89 GiB ziet, is normaal).

Ook die stick verschijnt niet in de Verkenner, omdat hij geen schijfletter krijgt van Windows.

Bovendien doet het probleem zich niet alleen voor wanneer jij een USB-poort gebruikt die aan de voorkant zit (bij je kaartlezers), maar ook bij de USB-poorten die aan de achterkant van je pc zitten.

Het probleem is hiermee natuurlijk niet opgelost, maar jij had gelijk toen je dacht dat het niet aan de stick(s) lag, maar aan iets anders. We zijn door jouw test met de stick van 2 GB dus wel iets wijzer geworden.

 

Ik zag in Apparaatbeheer geen uitroeptekens staan bij de USB-controllers. De drivers voor die controllers zullen daarom -volgens mij- in orde zijn.

De kernvraag lijkt mij nu: waarom krijgen USB sticks geen schijfletter van Windows? Dat hoort namelijk automatisch te gebeuren, wanneer je een USB-stick in de computer steekt.

Het is dus een fout in Windows 7, lijkt mij.

Het heeft geen zin om nog een keer te proberen om met Schijfbeheer of met MiniTool Partition Wizard een schijfletter toe te wijzen aan die stick(s), want een fout in Windows 7 verhindert dat het toewijzen van een schijfletter ook daadwerkelijk lukt.

 

Misschien is de oorzaak op te sporen in de logboeken van Windows, maar dat is niet iets voor beginners.

Ik denk dat je beter kunt proberen om Windows 7 te repareren met de opdracht sfc /scannow

 

Klik op de volgende link: https://www.windows-helpdesk.nl/repareren-met-sfc/

Lees die hele pagina door. Eerst wordt uitgelegd wat je met de opdracht sfc /scannow (let op de spatie na sfc!) kunt doen. Daarna volgen eerst instructies voor Windows 10. Het gedeelte dat specifiek over jouw pc gaat, staat onder Windows 7 repareren.

Lees alles door, maar vooral het gedeelte dat staat onder Windows 7 repareren, maar voer dat nog niet uit. Voorlopig alleen maar doorlezen.

 

Geef eerst aan of je denkt dat je in staat bent om die opdracht uit te voeren.

Ik zet mijn computer nu uit en zal morgenochtend pas je reactie zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.