Ga naar inhoud

K schijf wordt niet meer herkend


Symoens Jp

Aanbevolen berichten

De titel van dit topic is: "K schijf wordt niet meer herkend"

 

In de afbeelding van Minitool Partition Wizard is te zien dat je Kingston DataTraveler USB stick momenteel geen schijfletter heeft. In plaats van een schijfletter staat er een * voor.

Schijfletter K is nu in gebruik genomen door de "Door systeem gereserveerde" partitie van 100 MB. Die "door systeem gereserveerde" partitie van 100 MB hoort geen schijfletter te hebben. Hij mag niet zichtbaar zijn in de Verkenner. Partities zonder schijfletter zijn ook niet zichtbaar in de Verkenner.

 

Dus wat jij nu als K ziet in de Verkenner is niet de Kingston USB stick, maar de door het systeem gereserveerde partitie van 100 MB.

 

Het programma Minitool Partition Wizard ken ik zelf niet. Passer waarschijnlijk wel.

Wat ik zou doen is het volgende:

  • Open schijfbeheer.
  • Wanneer schijfbeheer geopend is, klik je met de rechter muisknop op de door systeem gereserveerde partitie van 100 MB.
  • In het contextmenu klik je op Stationsletter en paden wijzigen.
  • In het volgende venstertje klik je op Verwijderen. Daarmee verwijder je niet die kleine partitie (want dat mag je niet doen), maar je verwijdert enkel de stationsletter K.
  • Als dat gelukt is, dan klik je met de rechter muisknop op de Kingston USB stick.
  • Kies  daar ook Stationsletter en paden wijzigen.
  • Geef die stick schijfletter K.

 

Je kunt ook wachten op een reactie van Passer, want hij kent het programma Minitool Partition Wizard, en hij weet misschien een betere mogelijkheid met dat programma.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Symoens Jp,

 

probeer het eerst maar zoals Porrelaar het voorstelt. Met Minitool gaat het ook natuurlijk, maar op die manier zou het ook moeten gaan.

Moest het je vanuit schijfbeheer niet lukken, dan plaats ik wel wat wegwijzertjes om het in MPT te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.