Ga naar inhoud

Windows Update - Updates mislukt (fout 0xc1900223)


dreivilo47

Aanbevolen berichten

Op 20/1/2020 om 11:11, Passer zei:

mmm... het blijft stil?

Sorry voor het wachten.  Het is druk hier omwille van het feit dat we binnenkort gaan verhuizen.  Vanalles te regelen, je kent dat wel...

 

Ok, dan laten we die "Windows Module Installer" voor wat het is.

 

Wat betreft je vraag over de 1909-versie van Windows.  Ben even gaan kijken met winver.exe: Versie 1803.  Wat nu?

 

Een "herinstallatie" zie ik wel zitten.  Ben ik dan m'n geïnstalleerde programma's kwijt of niet?  Ik hoop van niet natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach, was het dàt?  (Leuk verhuizen: alles staat overhoop, waar hebben we dit gestoken - en dat vinden we niet meer ...  :)

 

En zit je nog aan de 1803 ?? Dan zal wellicht een upgrade naar de 1903 de zaak wel verhelpen. (en je eigen progs raak je er niet mee kwijt)

Heb je dan nooit een melding van de 1809 of de 1903 gekregen? Enfin, hoe dan ook:

 

Lees even dit topic van Droske even door en voer methode 1 uit.

 

(zelf schreef ik ooit ook een handleiding, deze zegt wat Droske ook vertelt, maar mogelijk is het nuttig ook deze eens door te nemen:  Klik )

 

succes!  (heb je nog vragen: stel ze maar hé?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, versie 1803.

 

Ik vind verhuizen niet zo leuk.  Brengt heel wat geloop, werk, stress, ... met zich mee.  Dat zal nog wel even duren.

 

Als ik tijd heb (minimum 2 uur), voer ik methode 1 van Droske uit.

 

De Media Creation Tool heb ik alvast gedownload.  "MediaCreationTool1909.exe", dat zal wel de juiste zijn denk ik.

 

Droske schrijft op z'n pagina "Wanneer je computer niet meer goed werkt omwille van een vervuilde of beschadigde Windows
dan kun je terugkeren naar een frisse Windows 10 met behoud van Persoonlijke bestanden en Apps (programma’s).".  Ik hoop dat dit waar is en dat ik geen zelf geïnstalleerde programma's kwijtspeel.  Blijft die Media Creation Tool ook van je Bureaublad af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 1909 is de juiste versie.

en dat laatste stukje klopt ook, maar je moet wel even opletten:: je kan op een zeker kiezen tussen een volledig nieuwe installatie en een 'herstelinstallatie' (of: 'met behoud van instellingen')

Zie hiervoor plaatje 11 in Droskes handleiding - hier moet je dus de goede keuze maken!

(en dan houd je al je instellingen, programma's,...)

MAAR: wil je volledig zeker spelen, dan maak je eerst een systeembackup zoals Droske helemaal in het begin aangeeft.

 

Misschien kan je best bepaalde zaken eerst laten uitprinten zodat je ze kan consulteren - en vermits het om een laptop gaat: zorg dat de batterij volledig opgeladen is en laat hem heel de tijd aan de stroom aangesloten blijven.

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo'n backup maken is snel gedaan hoor (5à 10 minuten) - vergeet echter niet van ook dadelijk een opstart(rescue)dvd of usb-stick aan te maken.

Als je zo'n systeembackup (en het moèt een systeembackup zijn, van je c-schijf dus!) zou moeten gaan terugzetten, moet je van zo'n dvd of usb-stick opstarten (je moet die dan dus bij de hand hebben)

 

en goed: keep in touch !  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Passer zei:

zo'n backup maken is snel gedaan hoor (5à 10 minuten) - vergeet echter niet van ook dadelijk een opstart(rescue)dvd of usb-stick aan te maken.

Als je zo'n systeembackup (en het moèt een systeembackup zijn, van je c-schijf dus!) zou moeten gaan terugzetten, moet je van zo'n dvd of usb-stick opstarten (je moet die dan dus bij de hand hebben)

 

en goed: keep in touch !  :)

Bedankt voor de reactie @Passer.

 

Het updaten van m'n Windows 10 Home van versie 1803 naar 1909 met Media Creation Tool is gelukt.

 

Ervoor had ik eerst een systeembackup met Macrium reflect free gemaakt [Image Completed Successfully in 00:51:32].  De lange duur is volgens mij te wijten aan Avira Antivirus, die stond aan.

 

De Windows Updates werken nu terug normaal, heb het vandaag getest.

 

Mijn probleem is opgelost, op dit onderwerp mag een slotje.  Bedankt voor uw/jullie hulp.  Fijne avond nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, mooi dat je systeem weer bij isr de up.

Controleer morgen of zo of je updates in orde zijn (zal wel) door naar je updates te gaan en te kijken of hij de laatste dag nog gecontroleerd heeft op updates.

 

verder dit nog: je systeembackup geeft de toestand van vòòr je upgrade naar de 1909 weer. Die terugzetten heeft dus geen zin. Kijk het nog enkele tijd uit en als alles ok blijft kan je die wissen (en eventueel vervangen door een nieuwe)

 

graag met je meegedacht Dreivilo47 !  Geniet van je (terug goed) systeem :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Passer zei:

Controleer morgen of zo of je updates in orde zijn (zal wel) door naar je updates te gaan en te kijken of hij de laatste dag nog gecontroleerd heeft op updates.

 

verder dit nog: je systeembackup geeft de toestand van vòòr je upgrade naar de 1909 weer. Die terugzetten heeft dus geen zin. Kijk het nog enkele tijd uit en als alles ok blijft kan je die wissen (en eventueel vervangen door een nieuwe)

 

graag met je meegedacht Dreivilo47 !  Geniet van je (terug goed) systeem :)

Ik heb vandaag de updates gecontroleerd, die zijn in orde.  De laptop heeft gisteren nog zelf gecontroleerd op updates.  Vandaag heb ik manueel gecontroleerd op updates en dat werkt ook perfect.

 

Bedankt voor de info over de systeembackup.

 

En nogmaals bedankt voor je hulp @Passer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.