Ga naar inhoud

Automatisch herstel loop


Mario Mewis

Aanbevolen berichten

iets van een 8 Gig vroeger (maar mogelijk haalt hij nu van alles van het net- maar 8 Gig is groot genoeg)

 

en je 2de vraag: ja, je behoudt die dingen

 

Hoe doe je het: https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

(duurt een kleine/grote 2 uur waarvan je het eerste uur nog gewoon van alles kan doen met je systeem - dan krijg je een verwittiging dat het serieus wordt en dat hij gaat rebooten - dan moet je hem 'laten doen' )

 

(je weet dat je dan in je bios ook je opstart moet wijzigen voor die stick?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mario: wàcht nog even met op te starten via die stick, om de eenvoudig reden dat iemand (die dit topic ook volgt) me doen twijfelen heeft of je bij het booten van die stick wèl of niet de optie 'met behoud van instellingen (bestanden, progs,) ' krijgt.

ik ben er praktisch zeker van, dat je die wel degelijk krijgt, maar die 'iemand' is er ook praktisch zeker van dat je die nièt krijgt.

Moest ik het dus mis hebben, dan zou je op die manier een clean install doen en vanaf nul terug beginnen - wat dus nu zeker al NIET de bedoeling is.

 

Wacht dus nog even af tot ik je groen of rood licht geef of tot iemand anders die dit volgt er zijn bevindingen van vertelt. Goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Passer zei:

Mario: wàcht nog even met op te starten via die stick, om de eenvoudig reden dat iemand (die dit topic ook volgt) me doen twijfelen heeft of je bij het booten van die stick wèl of niet de optie 'met behoud van instellingen (bestanden, progs,) ' krijgt.

ik ben er praktisch zeker van, dat je die wel degelijk krijgt, maar die 'iemand' is er ook praktisch zeker van dat je die nièt krijgt.

Inderdaad, behoud van bestanden en Apps behoort dan niet tot de mogelijkheid.

 

Dit probleem is simpel op te lossen als je vooruitziend bent geweest en dus over een systeemback-up beschikt of op zijn minst over een recente back-up van je data. Heb je dat niet dan is het "op de blaren zitten".

Ik hamer al jaren op het maken van back-ups maar het blijft prediken in de woestijn.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, droske zei:

Inderdaad, behoud van bestanden en Apps behoort dan niet tot de mogelijkheid.

Wel, ik dacht dat het toch mogelijk was, maar die 'iemand' die het hier ook wat volgt, dacht van niet - vandaar de raad voor standby.

Alleen ben ik nadien toch nog wat gaan rondsnuffelen en vond deze pagina  (< klik!)    (trouwens, Mario: handig om eens door te nemen)

 

Nu, kijk eens:   afbeelding.png.f798e7780a71b4225d8b9b8ae11c3186.png

 

en ook nr 6 daar wijst in die richting.  (zodat die 'iemand' er ook van overtuigd raakte dat het toch kon op die manier)

Droske... ?

 

Maar goed, Mario - voor ik je (of iemand anders) je groen licht geef nog even dit:

 

je kan in je taakbeheer - je kan dus je verkenner openen en ook je internetbrowser openen - dus kan je dingen gaan bekijken en je naar Google of zo gaan (als je wil zet ik wegwijzertjes om dit te doen in Taakbeheer)

Dan raad ik je aan van toch voor alle zekerheid enkele dingen te backuppen en ze te bewaren op een àndere schijf of zo (externe, cloud, andere stick):

 

a. met http://www.klinzmann.name/licensecrawler.htm kan je de keys van al je programma's te pakken krijgen en ze bewaren (altijd handig)

b. maak ook een backup van je mailprogramma (altijd handig)

c. maak ook een backup van je browser (bladwijzers of hoe het bij jou ook noemt, en van die dingen (ook altijd handig om te hebben)

d. zorg dat je weet of je een 32  of 64-bits systeem hebt want het kan dat je op bepaald ogenblik die keuze moet maken

e. hou (op bv je smartphone) dat topic van Droske open - altijd makkelijk om de installatie te volgen  (link hier iets verder boven)

f. idem wat de taalinstellingen betreft (zie eerste link in deze post) : ben je van België dan kies je als eerste Nederlands (België)

 

Maar goed, nu nog even wachten hoe Droske het ziet - kwestie van via die stick een herinstall-met-behoud-van-instellingen te doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Passer zei:

Alleen ben ik nadien toch nog wat gaan rondsnuffelen en vond deze pagina  (< klik!)   

Jammer genoeg klopt niet alles wat daar verteld wordt. Ons eigen forum beschikt op zijn minst over gelijkwaardige handleidingen. Ze worden helaas  veel te weinig geraadpleegd en som maar half zijn gat gelezen. Dat kan ik afleiden uit vragen die gesteld worden over zaken waar het antwoord duidelijk in de overeenkomstige handleidingen terug te vinden is.

Op de webpagina waarnaar bovenstaande link (van passer) verwijst wordt kan ik geen enkele optie vinden die een herstel van Windows met behoud van data en apps mogelijk maakt.

 

54 minuten geleden, Passer zei:

hou (op bv je smartphone) dat topic van Droske open - altijd makkelijk om de installatie te volgen  (link hier iets verder boven)

Enkel uitvoerbaar vanuit een werkend Windows 10 systeem!

 

56 minuten geleden, Passer zei:

Maar goed, nu nog even wachten hoe Droske het ziet - kwestie van via die stick een herinstall-met-behoud-van-instellingen te doen.

In mijn vorige antwoord heb ik trachten duidelijk te maken dat dit op die manier niet kan. Lees mijn handleiding eens goed en dan kun je het volgende lezen:

Quote

Beide methoden kunnen enkel vanuit de Windows omgeving uitgevoerd worden. Je Windows moet dus nog opstarten en in staat zijn installaties uit te voeren.

 

De handleiding van clarkie die van een oudere datum is spreekt me echter tegen. Ik durf er echter mijn handen niet voor in het vuur te steken of dat nu nog van toepassing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.