Ga naar inhoud

Automatisch herstel loop


Mario Mewis

Aanbevolen berichten

Ik zou gebruik maken van systeemherstel. Dus een systeemherstelpunt terug zetten van een datum van toen je nog geen probleem had met je computer.

Als het via een opgestarte Windows niet meer kan dan kan het wel nog door op te starten van een Windows 10 installatiemedium en te kiezen voor Uw computer herstellen.

 

post-9560-0-11541100-1440577833_thumb.jp

 

Selecteer daarnain het scherm Kies een optie de optie Problemen oplossen. Daar kunt u:

  • Maak gebruik van een systeemherstelpunt door Geavanceerde opties > Systeemherstel te selecteren. Hierdoor worden onlangs geïnstalleerde apps, stuurprogramma's en updates verwijderd die mogelijk problemen op uw pc veroorzaken. Het herstellen vanaf een herstelpunt heeft geen gevolgen voor uw persoonlijke bestanden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, dan is het best het op deze laatste manier (veilig) te proberen. :top:

 

Nu even terug over naar Mario:

 

> heb je gisteren geprobeerd met alt-F4 uit de loop te geraken?

 

en - 'k zat er nadien nog over na te denken :

 

> kan je nog aan je startknop aan?

> en wat bedoel je eigenlijk met 'mijn Windows is in een loop' ?  (is het je Windows-zelf wel, vroeg ik me ar) : omschrijf eens wat je ervaart (eventueel een screenshot of desnoods een foto van wat je opmerkt?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, droske zei:

Ik zou gebruik maken van systeemherstel. Dus een systeemherstelpunt terug zetten van een datum van toen je nog geen probleem had met je computer.

Als het via een opgestarte Windows niet meer kan dan kan het wel nog door op te starten van een Windows 10 installatiemedium en te kiezen voor Uw computer herstellen.

 

post-9560-0-11541100-1440577833_thumb.jp

 

Selecteer daarnain het scherm Kies een optie de optie Problemen oplossen. Daar kunt u:

  • Maak gebruik van een systeemherstelpunt door Geavanceerde opties > Systeemherstel te selecteren. Hierdoor worden onlangs geïnstalleerde apps, stuurprogramma's en updates verwijderd die mogelijk problemen op uw pc veroorzaken. Het herstellen vanaf een herstelpunt heeft geen gevolgen voor uw persoonlijke bestanden.

systeemherstel mislukt, ook al zijn er systeemherstelpunten aanwezig

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

Goed, dan is het best het op deze laatste manier (veilig) te proberen. :top:

 

Nu even terug over naar Mario:

 

> heb je gisteren geprobeerd met alt-F4 uit de loop te geraken?

 

en - 'k zat er nadien nog over na te denken :

 

> kan je nog aan je startknop aan?

> en wat bedoel je eigenlijk met 'mijn Windows is in een loop' ?  (is het je Windows-zelf wel, vroeg ik me ar) : omschrijf eens wat je ervaart (eventueel een screenshot of desnoods een foto van wat je opmerkt?)

op welk moment moet ik alt-f4 doen?

met windows in een loop, bedoel ik dat, als je windows opnieuw start of de pc uitzet, de computer in de herstel-loop blijft rondhangen, vooraleer naar windows te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Mario Mewis zei:

met windows in een loop, bedoel ik dat, als je windows opnieuw start of de pc uitzet, de computer in de herstel-loop blijft rondhangen, vooraleer naar windows te gaan

Windows start dus uiteindelijk wel op? Dat had ik zo nog niet begrepen. Des te beter voor de opdrachten die nu volgen.

 

14 minuten geleden, Mario Mewis zei:

systeemherstel mislukt, ook al zijn er systeemherstelpunten aanwezig

Meestal lukt het dan wel vanuit de veilige modus.

Dus eerst Windows opstarten vanuit de veilige modus (< klik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/9/2020 om 13:01, Passer zei:

Mario: wàcht nog even met op te starten via die stick, om de eenvoudig reden dat iemand (die dit topic ook volgt) me doen twijfelen heeft of je bij het booten van die stick wèl of niet de optie 'met behoud van instellingen (bestanden, progs,) ' krijgt.

ik ben er praktisch zeker van, dat je die wel degelijk krijgt, maar die 'iemand' is er ook praktisch zeker van dat je die nièt krijgt.

Die 'iemand' over wie Passer het hierboven heeft, was ik. Er lijkt wat onduidelijkheid over te zijn. Krijg je de optie om te kiezen voor een upgrade met behoud van instellingen, bestanden en programma's, wanneer je opstart van een installatiemedium (wat een USB stick, maar ook een dvd kan zijn)?

Hier moest nu eens absolute duidelijkheid over komen, vond ik. Daarom heb ik een van mijn pc's opgestart van een installatiemedium.

Je krijgt dan inderdaad onderstaand venster te zien waarin je lijkt te kunnen kiezen tussen een Upgrade (waarbij alles behouden blijft) en Aangepast (wat op een schone installatie neerkomt):

5f5b61ac319a7-Upgrade_of_aangepast-bijge

 

Ik nam de proef op de som en klikte op Upgrade.

En daarna kreeg ik het volgende venster te zien (wat geel is heb ik zelf zo gemarkeerd!):

5f5b623176e2d-Upgrade-optie_niet_beschik

 

Wanneer je de computer opstart van een installatiemedium, krijg je dus wel de Upgrade-optie in beeld, maar als je daarvoor kiest, dan blijkt dat die optie niet beschikbaar is.

Mario moet dus verder gaan met de instructies van droske: opstarten in veilige modus en dan proberen een herstelpunt terug te zetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'het' is hier het terugzetten van een herstelpunt: probeer dat vanuit Veilige Modus vroeg Droske.

(als één herstelpunt niet lukt, probeer dan een ander, lukt het helemaal niet: vertel het dan en vertel ook welke foutmelding je krijgt)

 

Verder heb ik ook nog een idee, maar we gaan eerst dit eens uitproberen.

 

Ook: kan je nog (via je windowsknop) aan je dosshell / powershell aan?

EN: zoals Droske het al zei - leer jezelf systeembackups maken, dan had je nu een boel werk bespaard geweest en had je na een half uurtje een goed werkend systeem teruggehad - maar daarover later, als eerst je probleem opgelost is. :)

(en met die Alt /  F4 bedoelde ik: of je met dat commando die loop niet gestopt kreeg - dus: als je die loop ziet, probeer even wat alst/F4 geeft of niet geeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mario,

 

Mario, zie je door de bomen het bos nog wel?

Want we (degenen die hier mee actief zijn in je vraag) zijn tot de slotsom gekomen: WIJ hebben nog wel overzicht, maar of jij ook nog wat overzicht hebt: daaraan begonnen we te twijfelen.

 

Daarom: als jij het nog ziet zitten, gaan we meer geordend en stap voor stap verder - en niet meer stap door stap :) - zodat jij ook nog wat zicht op je eigen vraag houdt.

 

Wat denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/9/2020 om 17:38, Passer zei:

'het' is hier het terugzetten van een herstelpunt: probeer dat vanuit Veilige Modus vroeg Droske.

(als één herstelpunt niet lukt, probeer dan een ander, lukt het helemaal niet: vertel het dan en vertel ook welke foutmelding je krijgt)

 

Verder heb ik ook nog een idee, maar we gaan eerst dit eens uitproberen.

 

Ook: kan je nog (via je windowsknop) aan je dosshell / powershell aan?

EN: zoals Droske het al zei - leer jezelf systeembackups maken, dan had je nu een boel werk bespaard geweest en had je na een half uurtje een goed werkend systeem teruggehad - maar daarover later, als eerst je probleem opgelost is. :)

(en met die Alt /  F4 bedoelde ik: of je met dat commando die loop niet gestopt kreeg - dus: als je die loop ziet, probeer even wat alst/F4 geeft of niet geeft)

Dag Passer,

 

geen enkel herstelpunt lukt : foutmelding windows herstelpunt mislukt.

Alt-F4 doet ook niks.

Nieuwe windows updates die ik wil installeren worden ook, na heropstarten, niet aanvaard, en dan start de pc terug opnieuw op, en verwijderd de gedownloade windows updates en gaat dan weer in dezelfde herstel-loop rondcirkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.