Ga naar inhoud

Automatisch herstel loop


Mario Mewis

Aanbevolen berichten

Waarom toch nog een herstelinstallatie met behoud van data en programma's willen uitvoeren vanaf een installatie DVD als eerder al is gezegd dat dit niet kan?

 

Op 10/9/2020 om 21:49, droske zei:
Op 10/9/2020 om 20:45, Passer zei:

hou (op bv je smartphone) dat topic van Droske open - altijd makkelijk om de installatie te volgen  (link hier iets verder boven)

Enkel uitvoerbaar vanuit een werkend Windows 10 systeem!

 

Ik dacht begrepen te hebben dat je nog in Windows geraakt. Wel, voer dan die herstelling uit vanaf de Media Creation tool zoals dat in de handleiding waar ik naar verwezen heb is uitgelegd.

https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

Goed lezen wat er staat en niet willen uitvoeren wat er niet staat. Zo ga je daar nergens kunnen lezen dat je moet opstarten van een installatie medium (DVD of USB-stick).

Wel kun je de herstelling starten door SETUP uit te voeren vanuit Windows vanaf het installatiemedium. Het is misschien wat moeilijk verwoord maar zo zit het in elkaar. Zie methode 2 in de handleiding.

 

Ik raad in uw geval echter methode 1 aan omdat je dan vanaf de Media Creation Tool versie 2004 werkt.

 

Je moet nergens een productcode invoeren hoor. Als er toch om wordt gevraagd dan ben je verkeerd bezig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, droske zei:

Waarom toch nog een herstelinstallatie met behoud van data en programma's willen uitvoeren vanaf een installatie DVD als eerder al is gezegd dat dit niet kan?

 

 

Ik dacht begrepen te hebben dat je nog in Windows geraakt. Wel, voer dan die herstelling uit vanaf de Media Creation tool zoals dat in de handleiding waar ik naar verwezen heb is uitgelegd.

https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

Goed lezen wat er staat en niet willen uitvoeren wat er niet staat. Zo ga je daar nergens kunnen lezen dat je moet opstarten van een installatie medium (DVD of USB-stick).

Wel kun je de herstelling starten door SETUP uit te voeren vanuit Windows vanaf het installatiemedium. Het is misschien wat moeilijk verwoord maar zo zit het in elkaar. Zie methode 2 in de handleiding.

 

Ik raad in uw geval echter methode 1 aan omdat je dan vanaf de Media Creation Tool versie 2004 werkt.

 

Je moet nergens een productcode invoeren hoor. Als er toch om wordt gevraagd dan ben je verkeerd bezig.

 

Droske,

 

Ik zit momenteel dus met een dilemma, ofwel jouw raad volgen of wachten op Passer tot hij raad heeft gevonden hieromtrent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mario Mewis zei:

Ik zit momenteel dus met een dilemma, ofwel jouw raad volgen of wachten op Passer tot hij raad heeft gevonden hieromtrent.

Omdat ik las dat Passer op zoek moest naar de oorzaak van je laatste ervaring heb ik dat maar meteen ingevuld.

Zo kun je o.a. uit mijn bericht afleiden dat je een clean installatie was begonnen waarbij je data en programma's zouden verwijderd worden. Vandaar de vraag naar een licentie code.

 

Ik heb meteen ook verteld hoe het wel moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mario,

 

even een andere invalshoek:

Je poging mislukte bij die melding van validatie. Mogelijk (wellicht) helpt het volgende je daarbij:

 

Hieronder vind je een pdf-bestand dat uitlegt wat je met die DVD (waar je mee opgestart was) moet doen.

Kort gezegd: een bepaald bestand opzoeken, en en kopie van dat bestand op je dvd zetten - maar onder een andere naam: zie pdf.

en daarna met de dvd terug proberen een herinstallatie te doen.

Meer uitleg dus in die pdf.

 

Foutmelding validatie.pdf

 

 

(met dank aan J. 'knutselaar' die me de tip bezorgde :) )

aangepast door Passer
'k vond het zelf ook makkelijker als ik die pdf er bij stak... (en er zat een serieus vauwtje in mijn tekst... - verbeterd dus (was 't vergeten)
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

Mario,

 

even een andere invalshoek:

Je poging mislukte bij die melding van validatie. Mogelijk (wellicht) helpt het volgende je daarbij:

 

Hieronder vind je een pdf-bestand dat uitlegt wat je met die DVD (waar je mee opgestart was) moet doen.

Kort gezegd: een bepaald bestand opzoeken, en en kopie van dat bestand op je dvd zetten - maar onder een andere naam: zie pdf.

en daarna met de dvd terug proberen een herinstallatie te doen.

Meer uitleg dus in die pdf.

 

Foutmelding validatie.pdf 831 kB · 1 download

 

 

(met dank aan J. 'knutselaar' die me de tip bezorgde :) )

Ik ga dat straks proberen, maar ik ben bezig met een backup via het programma Macrium free (danku Droske) en ik zit nu aan 75% en heb al 20 dvd's nodig. Dus nog even en dat is klaar.

Op 16/9/2020 om 21:27, droske zei:

Waarom toch nog een herstelinstallatie met behoud van data en programma's willen uitvoeren vanaf een installatie DVD als eerder al is gezegd dat dit niet kan?

 

 

Ik dacht begrepen te hebben dat je nog in Windows geraakt. Wel, voer dan die herstelling uit vanaf de Media Creation tool zoals dat in de handleiding waar ik naar verwezen heb is uitgelegd.

https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

Goed lezen wat er staat en niet willen uitvoeren wat er niet staat. Zo ga je daar nergens kunnen lezen dat je moet opstarten van een installatie medium (DVD of USB-stick).

Wel kun je de herstelling starten door SETUP uit te voeren vanuit Windows vanaf het installatiemedium. Het is misschien wat moeilijk verwoord maar zo zit het in elkaar. Zie methode 2 in de handleiding.

 

Ik raad in uw geval echter methode 1 aan omdat je dan vanaf de Media Creation Tool versie 2004 werkt.

 

Je moet nergens een productcode invoeren hoor. Als er toch om wordt gevraagd dan ben je verkeerd bezig.

 

Droske,

 

Ik zit momenteel dus met een dilemma, ofwel jouw raad volgen of wachten op Passer tot hij raad heeft gevonden hieromtrent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mario: als je met Droskes oplossing bezig bent, moet je met die DVD verder niets meer gaan doen, die heb je dan niet meer nodig.

Je kan dus mijn vorig bericht rustig vergeten :) (maar omdat het zolang stil bleef, twijfelde ik op je de oplossing van Droske wel durfde, wilde uitproberen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/9/2020 om 21:27, droske zei:

Waarom toch nog een herstelinstallatie met behoud van data en programma's willen uitvoeren vanaf een installatie DVD als eerder al is gezegd dat dit niet kan?

 

 

Ik dacht begrepen te hebben dat je nog in Windows geraakt. Wel, voer dan die herstelling uit vanaf de Media Creation tool zoals dat in de handleiding waar ik naar verwezen heb is uitgelegd.

https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

Goed lezen wat er staat en niet willen uitvoeren wat er niet staat. Zo ga je daar nergens kunnen lezen dat je moet opstarten van een installatie medium (DVD of USB-stick).

Wel kun je de herstelling starten door SETUP uit te voeren vanuit Windows vanaf het installatiemedium. Het is misschien wat moeilijk verwoord maar zo zit het in elkaar. Zie methode 2 in de handleiding.

 

Ik raad in uw geval echter methode 1 aan omdat je dan vanaf de Media Creation Tool versie 2004 werkt.

 

Je moet nergens een productcode invoeren hoor. Als er toch om wordt gevraagd dan ben je verkeerd bezig.

 

Droske,

 

Ik zit momenteel dus met een dilemma, ofwel jouw raad volgen of wachten op Passer tot hij raad heeft gevonden hieromtrent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.