Ga naar inhoud

Plots rare dingen of beveiligingsproblemen bij openen website


Theo2602

Aanbevolen berichten

  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het zit je niet mee, Theo.

Er is nog wel een optie over om de zoekfunctie te repareren: Windows 10 vernieuwen met behoud van je persoonlijke bestanden en Apps (programma’s): https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

Dit wordt ook wel een in-place upgrade genoemd.

 

Droske toont 2 manieren. Je kunt 1 van die manieren kiezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot je, terecht, sprak over een backup, zag ik het wel zitten, maar toen herinnerde ik mij, dat ik ook met amoii (?) eens een backup maakte, om een windows herstel, met behoud van programnas, op een externe schijf te zetten. Na het herstel was ik toch enkele programmas kwijt, en ik kreeg hey niet klaar om de backup terug te zetten. En als dat wel had gelukt, zou ik de fouten, waarvoor ik dat herstel deed, samen met de backup terug komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet ik, maar droske raadt aan om eerst een back-up te maken, voordat je de in-place upgrade uitvoert.

Ik heb zelf zo’n in-place upgrade een keer uitgevoerd op mijn pc, omdat er verschillende dingen mis mee waren. Ik heb toen niet van tevoren een backup gemaakt. Windows was immers corrupt op dat moment. Daar wilde ik geen back-up van hebben. Bovendien stonden al mijn persoonlijke bestanden op een andere harde schijf, dus daarmee zou toch niets gebeuren. En van die bestanden had ik ook nog een een kopie op een externe harde schijf.

 

Na het uitvoeren van de in-place upgrade waren mijn problemen verdwenen. Ik was daarna geen programma’s kwijt.

Ik geef je dit enkel ter informatie. Het is jouw pc. Jij beslist zelf welke tips jij uitvoert of niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel vervelend dat ik een Nederlandse windows heb, want wanneer ik dit doe:

Press Ctrl+Alt+Del, and select Task Manager.
In the Task Manager window, select the Details tab.
In the Name column, right-click SearchUI.exe, and then select End task.
When you are prompted to end SearchUI.exe, select End process.

Vind ik uiteraard wel taakbeheer en het daaronder staande detail.

Maar zoekenUI vind ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SearchUI.exe moet je niet vertalen. De namen van de processen in Taakbeheer zijn altijd in het Engels.

Maar SearchUI.exe is ook niet te vinden in mijn Taakbeheer.

Ik heb op twee computers gekeken en zie slechts 2 processen die met Search beginnen:

image.png.fd10610caf442a74966874614a8efea3.png

Ik moest het even opzoeken, Theo, maar ik weet nu waarom wij, Belgen en Nederlanders, het proces SearchUI.exe niet hebben.

Dat is namelijk de Cortana-zoekassistent. Die is niet beschikbaar voor ons. Wel voor Engelstalige versies van Windows. Cortana is te vergelijken met Siri van Apple. Je kunt dan gesproken (zoek)opdrachten geven.

 

Kortom, dat stukje van die handleiding kun je niet gebruiken, want hij is niet geschikt voor ons Nederlandstaligen. Jammer, maar helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Theo2602 zei:

het zal dus wachten worden op een update van W10. Niet dat het zo erg is, ik gebruik die laptop niet continu, en dan moet het nog lukken dat je 'zoeken' nodig hebt. Maar ik kan niet goed verdragen dat er iets niet normaal is.

Overigens nu valt het mij op dat die website met oplossingen, als eerst oplossing iets geeft dat je moet bereiken door in het zoekvak 'Regedit' in te tikken. Als dat kon, was het probleem er niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.