Ga naar inhoud

Plots rare dingen of beveiligingsproblemen bij openen website


Theo2602

Aanbevolen berichten

  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Veilige modus:

1 re klikken op Windowknop en kiezen voor dosshell/Windows /powershell als administrator

2 in het nieuwe scherm: typ in:    msconfig    en enter

3 in het volgende scherm: klik op het tweede tabblad: Computer opstarten en vink daar links onderaan Opstarten In Veilige Modus ààn

4. Klik op OK en start opnieuw op.

5. controleer de werking van je FF

6 achteraf: terug naar die schermen en nu klik je Opstarten In Veilige Modus terug àf en je reboot opnieuw.  (anders blijf je in veilige modus opstarten)

 

'k ben benieuwd, maar het wordt me eigenaardiger en eigenaardiger.

 

Indien het geen oplossing brengt:

a DISM
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter (dit checkt heel je windows - eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull")
(ps: intypen kan ook met copy/paste)

 

b Sfc scannow
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in : sfc /scannow en enter (let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
enter dan en je systeem gaat gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

 

Als dat ook weer niet helpt, ga ik stilaan denken aan ofwel malware op je systeem ofwel aan het eens gaan controleren van de staat van je schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theo: bij je plaatje merk ik dat je op het tabblad Algemeen bezig bent,

Je moet het tabblad Computer opstarten openen:  afbeelding.png.f2787b4e98352ceba3a118c9b2636548.png - daar kan je instellen dat je moet opstarten in veilige modus

 

enne: DISM deed je wel, doe je (als veilige modus niets helpt) ook die scannnow eens? (zie mijn vorig bericht)

is ondertussen gebeurd merk ik - beide uitslagen (DISM en scannow) zijn ok.
 

rest nu:

a. in veilige modus: dezelfde problemen met FF

b. (er was nog iets, maar 'k ben 't even kwijt :( )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Theo2602 zei:

maar dan had ik geen internet,

Ach ja - klik dan even onderaan het vakje Netwerk aan en herstart eens opnieuw.

(maar ik vrees dat je dan met FF ook geen internet kan krijgen, alleen maar met Internet Explorer, maar diè moeten we niet nakijken, dus als

FF met Netwerk aangevinkt ook niet werkt, haal het vinkje dan bij Veilige modus maar weg en start maar gewoon op. Dan is het een dooplopend spoor geweest)
 

Edit: mijn punt b van hierboven is terug wakker geworden:

zoals je met DISM werkte, doe je nu hetzelfde met dit commando:   chkdsk 😄 /f /r

(correct intypen in dat blauwe venster - of werk misschien makkelijker met copy paste, dan is het commando correct)

Vertel dan even wat de uitslag is? (plaatje ervan?)

 

Edit: door de automatische omzetting van het softwareprogramma van het forum komt er iets fout te staan: er moet dus dit staan:  afbeelding.png.6de1377817c40e30e5408518a4d8a280.png

(hier blijft het staan omdat het er als plaatje staat, maar in het commando moet dus geen smiley bij staan - die komt er dus door de omzetting... grrr)

 

afbeelding.png

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.