Ga naar inhoud

Plots rare dingen of beveiligingsproblemen bij openen website


Theo2602

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, Theo2602 zei:

Maar ik kan niet goed verdragen dat er iets niet normaal is.

Dat zou ik ook niet kunnen verdragen.

 

Welke versie van Windows 10 staat er op die laptop?

Om dat te achterhalen kun je nu niet de zoekfunctie gebruiken, want die is kapot. Doe het daarom zo:

  • Klik op Start > Instellingen (= het tandwiel) > Systeem
  • Klik dan in de linker kolom op Info (staat helemaal onderaan)
  • Kijk dan in het rechter paneel wat er staat onder Windows-specificaties

Dit is wat ik dan zie:

image.png.fe56f939fe007f9fb476ca07782b3acf.png

 

Je hoeft niet eens een print screen daarvan te maken. Klik op de knop Kopiëren (je ziet hem in de afbeelding hierboven). De informatie staat dan op het klembord van Windows.

En die informatie kun je plakken in een volgende reactie: klik met de rechter muisknop in het vak waarin staat 'Reageer op dit topic'. Er verschijnt dan een contextmenu. In dat contextmenu klik je op Plakken. Het resultaat zal er dan zo uit zien:

 

Editie    Windows 10 Home
Versie    20H2
Installatiedatum    ‎13-‎11-‎2020
Build van besturingssysteem    19042.746
Ervaring    Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Editie    Windows 10 Pro
Versie    20H2
Installatiedatum    ‎12-‎6-‎2020
Build van besturingssysteem    19042.746
Ervaring    Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0

 

 

Eigenlijk vraag ik mij af of ik geen virus heb. maar het probleem schijnt bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de nieuwste versie van Windows 10 (20H2) en de meest recente build (19042.746). Prima!

Het enige vreemde vind ik de installatiedatum (12-6-2020), want versie 20H2 kwam pas uit voor de gewone gebruikers op 20-10-2020.

 

Je kunt een in-place upgrade uitvoeren, zoals ik eerder beschreef, maar daar lijk je wat huiverig voor te zijn.

En anders wacht je op de nieuwe versie (21H1) van Windows 10 die vermoedelijk in mei zal komen. Hopelijk gaat die jouw problemen oplossen.

 

17 minuten geleden, Theo2602 zei:

Eigenlijk vraag ik mij af of ik geen virus heb. maar het probleem schijnt bekend.

Als je daaraan denkt, dan kun je een volledige scan uit laten voeren door je virusscanner.

Ook kun je de conditie van de harde schijf controleren. Slechte sectoren op de harde schijf kunnen ook voor problemen zorgen.

Gebruik daarvoor het programma CrystalDiskInfo. Zie de handleiding van droske hieronder.

 

Download CrystalDiskInfo (<-- dit is een link. Klik erop!) naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.

  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.

  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.

  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.

  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.

  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.

  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

  Als alle bolletjes blauw zijn, dan is je harde schijf in orde

image.jpeg.01afdeb9f37c3387cb6017c8b33057da.jpeg

Toevoeging: bij mij werkte klikken op de link niet. Voor de zekerheid voeg ik CrystalDiskInfo als .zip bestand toe. Downloaden > Uitpakken > Uitvoeren.

 

 

CrystalDiskInfoPortable_6.7.5.paf.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.