Ga naar inhoud

Plots rare dingen of beveiligingsproblemen bij openen website


Theo2602

Aanbevolen berichten

  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 13 januari schreef ik:

Toen ik vanmorgen Youtube wilde openen, kreeg ik melding dat dit niet kon lukken, omdat het een beveiligde website was. ook bij Google was dat zo, en het startscherm van deze (PC helpforum) veranderde plots.

wat gebeurd er? Ik werk met Firefox.

Later bleek het probleem nog groter, want ik kon niets meer intikken in de balk 'Typ hier om te zoeken', of in de zoeklijn van Verkenner.

Met wat zoeken en help hier, kwam ik te weten dat het probleem in een van de Window updates zat.

Na alles proberen, kreeg ik als eindraad Windows terug te herstellen, met behoud van programma's enz.

Dat deed ik en het probleem was opgelost, daarom liet ik afsluiten.

Maar vandaag hetzelfde. Wat de websites betreft geen probleem, Google Chrome doet het wel, maar het intypen op de zoekbalk is minder, ik kan bv niet 'configuratiescherm' intypen, en dat komt toch al eens van pas.

Ondertussen iemand wel oplossingen gevonden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Theo2602 zei:

Ondertussen iemand wel oplossingen gevonden?

Theo,

ik weet dat je veel met  je computers 'doet' en het feit dat je 'het euvel' terug hebt, wijst volgens mij niet zozeer in de richting van: 'het is dus eigenlijk nooit wèg geweest,' (zoals jij met je vraag insinueert)

maar in de richting van 'het is teruggekomen doordat met de computer hetzelfde gebeurde als de eerste keer.'

 

Op 27 jan was het blijkbaar opgelost en (klopt?) het ging een tijd goed tot vandaag of gisteren of zo.

'Iets' heeft het dus terug veroorzaakt - mogelijk iets wat je zelf deed, installeerde, aanpast of wat dan ook.

Zelf zou ik in jouw geval uitkomen bij: laat ik eens nadenken wàt ik nog pas met mijn systeem deed zodat het weer in het honderd gaan lopen is.

(maar dàt kunnen we van hieruit natuurlijk niet zien)

 

Enfin, eigenlijk komt heel mijn geschrijf hier op neer:  is er iets met je systeem gebeurd vlak voor dat het probleem terugkwam (en dat het mogelijk veroorzaakte)? Heb je even voordien dus iets geïnstalleerd, geüpdate, verwijderd/uninstalled, aangepast dat er mogelijk een verband mee zou kunnen hebben?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.