Ga naar inhoud

Windows start niet meer op


DHZ

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Tamari zei:

Waarom druk je op F10? Ik schreef toch dat je op F9 moest drukken en dus niet op F10.

Ik was zover nog niet. Ik vond het tabblad "System Configuration" niet en ik was aan het omschrijven welke teksten/schermen er bij mij wel verschenen. Sorry. Zie mijn vorige bericht.

 image.png.b1c3089401de210f108f9791a26f4ef6.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tweede screenshot dat je toont is het BIOS. Omdat er duizenden soorten BIOSsen zijn verbaast het me niet dat het er anders uitziet dan in mijn handleiding voorzien. Het tabblad systeemconfiguratie komt in uw BIOS blijkbaar niet voor. Maar niet getreurd. Ga eens naar het tabblad 'Security'. De kans is graat dat je daar 'Secure Boot' wel gaat tegenkomen. zet die op Disabled. Nu nog zoeken naar 'Legacy Support ' (of een variante benaming). Als je deze niet in het tabblad 'Security' tegenkomt, ga dan eens naar het tabblad 'Advanced'. Schakel 'Legacy Support' in (Enabled).

Als je dat in orde hebt ga je naar 'Save Changes and Exit' (zie helemaal onderaan op je tweede screenshot) of druk op F10.

Nu gaat de computer herstarten en moet je pijlsnel op Esc drukken en hier vervolgen.

Op 6/3/2024 om 16:05, Tamari zei:

·         Druk bij de herstart onmiddellijk op Esc om het Pauze startup menu op te roepen.

 Het bevat deze items:

 

·         F1 -> System Information

 

·         F2 -> System Diagnostics

 

·         F9 -> Boot Device Options

 

·         F10 -> BIOS Setup

 

·         F11 -> System Recovery

 

·         ENTER -> Continue Startup

 

·         Druk op F9 om naar het boot-menu (Boot Device Options) te gaan.

 

·         Selecteer uw aangemaakte usb-stick (pijltjes toetsen) en druk ENTER.

 

·         De pc zal nu van je gekozen bootmedium opstarten.

 

 

Hoe het nu verder gaat hebben we eerder al eens uitgelegd. Het belangrijkste is dat je ZEKER voor 'Herstellen' moet kiezen en nadien ook voor 'Met behoud van persoonlijke bestanden en apps.  Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Tamari zei:

Het tweede screenshot dat je toont is het BIOS. Omdat er duizenden soorten BIOSsen zijn verbaast het me niet dat het er anders uitziet dan in mijn handleiding voorzien. Het tabblad systeemconfiguratie komt in uw BIOS blijkbaar niet voor. Maar niet getreurd. Ga eens naar het tabblad 'Security'. De kans is graat dat je daar 'Secure Boot' wel gaat tegenkomen. zet die op Disabled. Nu nog zoeken naar 'Legacy Support ' (of een variante benaming). Als je deze niet in het tabblad 'Security' tegenkomt, ga dan eens naar het tabblad 'Advanced'. Schakel 'Legacy Support' in (Enabled).

Als je dat in orde hebt ga je naar 'Save Changes and Exit' (zie helemaal onderaan op je tweede screenshot) of druk op F10.

Nu gaat de computer herstarten en moet je pijlsnel op Esc drukken en hier vervolgen.

Ik heb in het tabblad "Advanced" de bedoelde termen gevonden en aangepast. Oef! Steek ik daarna de USB stick in de PC alvorens te bevestigen met F10 of maakt dat niet uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die opstarbare usb-stick moet je inpluggen vooraleer je uit het BIOS gaat op de manier zoals ik heb beschreven, zodat de wijzigingen die je hebt aangebracht worden opgeslagen. Volg nauwkeurig mijn handleiding!

Vergeet dus niet op Esc te drukken (ingedrukt houden totdat er een nieuw venster verschijnt) nadat je uit het bios gaat.

Wat je dan moet doen heb ik beschreven. (Zie, op F9 drukken)

aangepast door Tamari
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je graag gaat slapen (wat ik nu ga doen) dan mag je na de wijzigingen in het bios ook stoppen en morgen verder doen.

Je begint dan morgen gewoon door bij het opstarten van de computer onmiddellijk op Esc te drukken. Vervolg daarna mijn eerder beschreven stappenplan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer (hopelijk) een stapje dichter bij de oplossing.

Na Secure boot uitgeschakeld en Legacy support ingeschakeld en de code ingedrukt te hebben en onmiddellijk op Esc gedrukt te hebben kom ik terug in het Startup Menu terecht:startupscreen.thumb.jpg.aca1e416f20b0e02c192936bc33e00f8.jpg

 

Als ik daar op F9 druk krijg in het volgende scherm:

Bootfromfile.thumb.jpg.a6b13ea6bcb5417489b48805596097ed.jpg

 

Moet ik daar dan op "Boot from file" drukken?

Als ik die keuze maak kom ik in het volgende scherm:

Selectfilesystem.thumb.jpg.232c6b3f2344de077b701e8e91c8f25a.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.