Ga naar inhoud

Windows start niet meer op


DHZ

Aanbevolen berichten

Op 19/3/2024 om 17:52, porrelaar zei:

Misschien is het niet eens nodig wat Calvus schrijft.

@DHZ Je deed bijna alles goed. Je loopt vast bij de laatste afbeelding.

Daar moet je klikken op de knop Verwijderen. Zie de rode pijl in onderstaande afbeelding:

 

65f9c28dac207-Station_0_verwijderen.png

 

Station 0 wordt dan niet-toegewezen ruimte.

Daarna pas mag je klikken op de knop Volgende.

Windows zal zelf de nodige partities aanmaken.

Ik heb uw suggestie gevolgd en vanaf dat ogenblik werkte alles. Heb na het kiezen van het gewenste toetsenbord (gekozen voor "Belgisch punt" zelfs geen keuze meer hoeven te maken welke Windows versie er diende geïnstalleerd te worden (Home of Pro). Ben nu bezig Microsoft Office 365 te installeren en alles op punt te zetten, maar alles lijkt in orde te komen. Dank u!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Maar alle eer en lof komt Tamari toe. Tamari krijgt dan ook de bloemen:

 

65fc23005b9ca-bosje_bloemen.png

 

Tamari heeft je twee weken lang begeleid bij het oplossen van je probleem.

Alleen toen het makkelijk werd, kon ik je het laatste zetje geven, waardoor je Windows kon gaan installeren.

Ja, ik ben dol op makkelijke vragen; de moeilijke laat ik graag aan andere helpers over... 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/3/2024 om 20:25, DHZ zei:

Geen probleem hoor! Je hebt me toch al op de goede weg gezet. Hopelijk lukt het nu wel.

Zoals u kan lezen in mijn reactie op het bericht van "Porrelaar" schijnt alles nu te werken. Nogmaals mijn dank voor de genomen moeite, want zonder uw input zou ik het zeker niet gevonden hebben. Het was geen weg zonder hindernissen.

Maar omdat ik hier niet alleen ben om de PC zo vlug mogelijk in orde te krijgen, maar ook om iets bij te leren (ik heb door de gevolgde procedures trouwens al weer veel bijgeleerd) toch nog volgende vragen:

  • Enig idee waarom ik - toen de harde schijf nog niet geformatteerd was en ze in de "goede" PC zat - enkel persoonlijke files kon zien onder "Downloads" en niet in eender welke andere folder (bv. in "Documents")?
  • Door het formatteren van de harde schijf in Windows waren er blijkbaar 3 partities aangemaakt, die daarna met Mini Tool Partition Wizard verwijderd werden (zie afbeeldingen in vorige post). Maar in de laatste stap voor het installeren van Windows begon moest er dan op de knop "Verwijderen" gedrukt worden. En volgens de informatie van "Porrelaar" zou Windows zelf de nodige partities aanmaken. Was de tussenstap met MiniTool Partition Wizard noodzakelijk?

Alvast dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn deze vragen gericht aan Tamari of mag iedereen antwoorden? (Ja, ik ben wat huiverig geworden om te reageren...)

 

Antwoord op vraag 1: ik heb niet dit hele topic nog eens doorgelezen (het is lang geworden; maar liefst 11 pagina's), maar zo voor de vuist weg meen ik me te herinneren dat de bestanden vergrendeld waren met Bitlocker en dat je ze daarom niet kon bekijken. Als ik ernaast zit, dan zal Tamari dat wel corrigeren.

 

Antwoord op vraag 2: Ja, de tussenstap met MiniTool Partition Wizard was noodzakelijk. Oorspronkelijk stonden er 3 kleine systeempartities op van 100, 16 en 510 MB. Je kunt die kleine systeempartities namelijk niet verwijderen met een tool als Schijfbeheer. Dat lukt niet. Het lukt wel met MiniTool Partition Wizard. Maar nadat je alle partities had verwijderd, heb jij die schijf geformatteerd en dat laatste had niet gehoeven. De gehele schijf had niet-toegewezen ruimte moeten blijven.

 

Mogelijk heeft Tamari hier nog een aanvulling of correctie op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, porrelaar zei:

Zijn deze vragen gericht aan Tamari of mag iedereen antwoorden? (Ja, ik ben wat huiverig geworden om te reageren...)

 

Antwoord op vraag 1: ik heb niet dit hele topic nog eens doorgelezen (het is lang geworden; maar liefst 11 pagina's), maar zo voor de vuist weg meen ik me te herinneren dat de bestanden vergrendeld waren met Bitlocker en dat je ze daarom niet kon bekijken. Als ik ernaast zit, dan zal Tamari dat wel corrigeren.

Toen bleek dat Windows niet kon hersteld worden met de opstart-USB heb ik de harde schijf uit de probleem-PC genomen en in een werkende PC geplaatst. Nadat ik de schijf ontgrendeld had kon ik onder "gebruikers" enkel de downloads zien van de gebruikers en niet bv. "Mijn documenten". En ik vroeg mij gewoon af waarom dat was.

Antwoord op vraag 2: Ja, de tussenstap met MiniTool Partition Wizard was noodzakelijk. Oorspronkelijk stonden er 3 kleine systeempartities op van 100, 16 en 510 MB. Je kunt die kleine systeempartities namelijk niet verwijderen met een tool als Schijfbeheer. Dat lukt niet. Het lukt wel met MiniTool Partition Wizard. Maar nadat je alle partities had verwijderd, heb jij die schijf geformatteerd en dat laatste had niet gehoeven. De gehele schijf had niet-toegewezen ruimte moeten blijven.

 

Mogelijk heeft Tamari hier nog een aanvulling of correctie op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt niets aan te merken op het inhoudelijke van de antwoorden van Calvus en porrelaar. Integendeel zelfs. Alleen had ik op dat ogenblik niet de tijd om TS bij te staan. Dat zou later zeker wel gebeurd zijn hoor.

Ik viel wel van mijn stoel toen beiden in het zicht van de meet plots tevoorschijn kwamen daar waar ze eerder in dit topic in geen velden te bespeuren waren.

Mijn tussenkomst is trouwens pas begonnen toen de boel duidelijk in het slop zat. Het was niet altijd even gemakkelijk om de adviezen voldoende duidelijk aan TS voor te stellen omdat ik zeker bij aanvang geen zicht had op de pc-kennis van DHZ. Het ging er bij wijlen nogal chaotisch aan toe. Maar ok, eind goed.. alles goed.

Proficiat DHZ en nog veel plezier met je pc.

Geef nu echter absolute voorrang aan Windows update alvorens de computer naar eigen voorkeur verder in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, DHZ zei:

Dank aan iedereen die bijgedragen heeft tot de oplossing. De PC werkt nu terug prima en wat mij betreft mag dit topic afgesloten worden.

 

Dan zetten we hier een 🔓 op !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.