Ga naar inhoud

Windows start niet meer op


DHZ

Aanbevolen berichten

Op 8/3/2024 om 10:36, Tamari zei:

ESD-USB zou uw bootable Windows USB-stick moeten zijn. Ga daar maar mee verder.

Gisteren geen tijd gehad, dus doen "we" vandaag verder...

Wanneer ik in het eerste scherm van mijn vorige post op F9 druk krijg ik nu een iets verschillend scherm:

Nieuwbootmenu.thumb.jpg.3a7ca8124cfd6d8d5eaf2b7ac3847397.jpg

 

Wanneer ik vervolgens op "Boot from File" druk kom ik op het laatste scherm van vorige post terecht.

Selectfilesystem.thumb.jpg.30819931d5ab6f3145b910fd164bb82a.jpg

 

Wanneer ik vervolgens de "gehighlighte" keuze maak kom ik hier terecht:

SelectFile.thumb.jpg.01edfe6fe22e4b653e6cb3b1ab5a193b.jpg

 

"Boot" selecteren geeft:

Boot.thumb.jpg.62aa9723ba39479c69f53641c62d6a24.jpg

 

"Sources" selecteren geeft

 Sources.thumb.jpg.b7dfbfbde7e17349dce6b5d67d3a51e4.jpg

 

Ik vind het erg u nogmaals te moeten lastig vallen, maar graag toch even uw gewaardeerde assistentie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Tamari zei:

 

Kies eens voor 'boot'.

 

Geen probleem.

Heb ik geprobeerd. En verder? Ik zie alleen ".", "..", "fonts", "nl-nl" en "resources" als keuzemogelijkheden.

Maar wat ik ook kies, er gebeurt niets.

Boot.thumb.jpg.9c630a99f73a9719a4bffe26b8bdcaa4.jpg

 

En uiteindelijk kom ik terug naar hetzelfde scherm "startup screen":

 

startupscreen.thumb.jpg.2bf06f553bcbc19191ba9e6f4a521978.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderzijds zou het zo moeten gelopen hebben dat het setupbestand automatisch had moeten gestart zijn nadat je uw usb-stick als opstartmedium hebt aangewezen.

 

In het volgende venster, waar je eerder de inhoud van je zelf aangemaakte Windows 10 bootable usb-stick toon, zie je helemaal onderaan na het bestand bootmgr.efi het bestand Setup.exe staan. 

Op 5/3/2024 om 21:05, DHZ zei:

bestanden op USB stick.JPG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gevraagd heb ik in het keuzemenu van uw instructies gekozen voor "Secure Boot disabled" en Legacy Support Enabled". En daarna de USB-opstartstick in de pc gestoken en de wijzigingen bevestigd met F10 - Yes. Verder alles gevolgd zoals je voorstelde.

Zou het misschien mogelijk zijn dat de PC de USB-poort waarin ik de USB stak - om wat voor reden ook - niet herkent? En dat ik een andere USB-ingang moet proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gevraagd heb ik in het keuzemenu van uw instructies gekozen voor "Secure Boot disabled" en Legacy Support Enabled". En daarna de USB-opstartstick in de pc gestoken en de wijzigingen bevestigd met F10 - Yes. Verder alles gevolgd zoals je voorstelde.

Zou het misschien mogelijk zijn dat de PC de USB-poort waarin ik de USB stak - om wat voor reden ook - niet herkent? En dat ik een andere USB-ingang moet proberen?

Het is wel zo dat ik - niettegenstaande ik bovenstaande keuzes gemaakt en bevestigd heb - telkens ik de PC opnieuw opstart en naar de "Secure Boot Configuration" ga, "Legacy Support Disable and Secure Boot Enable" als gemaakte keuze staat. En dan moet ik telkens weer veranderen. Of is het normaal dat deze instelling steeds opnieuw terugkeert naar deze instelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/3/2024 om 20:02, DHZ zei:

Boot menu.jpg

Je moet op Save Changes and Exit (zie hierboven) klikken om die wijzigingen op te slaan en het dan in het volgende venster nog eens bevestigen. Daar is het bij u fout gelopen en zijn die wijzigingen (EUFI naar Legasy) niet opgeslagen. Dat is de oorzaak van dat falen bij het opstarten van uw bootable usb-stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.