Ga naar inhoud

Dit is de definitieve samenstelling voor mijn desktop


rustycc

Aanbevolen berichten

Van hardware weet ik niet veel maar ik ben zelf aan het kijken voor een HTPC met een Blu-Ray drive en op tweakers.net valt de slechte score voor geluidsproductie op. Terwijl de 6 euro duurdere versie een goede review krijgt op testfreaks.com.

Het staat nergens specifiek vermeld op testfreaks dat het om de duurdere versie gaat, maar ik ga er toch vanuit omdat bij tweakers de geluidsproductie een minpunt is en bij testfreaks is de geluidsproductie een pluspunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou gerust een andere voeding kunnen nemen. 750watt is te veel. Te veel mag altijd, maar het is zonde om teveel te betalen als het minder kan :P. Met bijvoorbeeld een goede Corsair CX500 kom je voor die configuratie al meer dan toe. Wil je naar eventuele toekomstige upgrades toe iets meer marge overhouden zou je een Corsair CX600 kunnen nemen.

Als je dan kiest voor een sata 300 SSD waarom zou je dan ook geen gewone HDD op sata 300 nemen? Waarschijnlijk gebruik je je ssd als boot en applicaties en gebruik je die 2TB als data schijf voor je downloads enz. Neem dan als dataschijf bijvoorbeeld een WD20EARS, dat is veel goedkoper en snel genoeg voor gewoon wat data op te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@blueelmo

als je gaat overklokken maakt dat niks uit, dan kun je de snelheid van je moederbord opschroeven zodat die ook 1666MHz ondersteund en veel al heeft het ramgeheugen dat 1666MHz draait meer functies dan die 1333MHz draaien.

@rustycc

als je later wilt gaan upgraden, dus bijvoorbeeld een extra videokaart er in, dan is het handig om die 750W aan te houden.

persoonlijk zou ik trouwens ook de SSD er uit halen en er een beter videokaart in zetten, zodat je langer de games op max kunt blijven draaien.

en als je wilt gaan overklokken dan zou ik een I5-2500K nemen, omdat deze makkelijker over te klokken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de TS effectief later gebruik zou maken van crossfire en dus een 2e 6850 zou bijsteken dan is een 650 watt al meer dan genoeg. (wel van een goed merk, dus corsair TX 650 ofzoiets). Maar we weten ook allemaal dat de meeste mensen zelden tot nooit hun crossfire functie zullen gebruiken.tTegen de tijd dat de meesten zouden willen upgraden is het huidige model niet meer verkrijgbaar en is daarbij een nieuw model aan de zelfde prijs meestal een heel pak sneller.

Mijn idee over crossfire/sli: ofwel doe je het binnen het jaar ofwel doe je het nooit.

(tenzij je een 2e hands koopt, maar dat doet ook haast niemand)

In feite is deze topic zinloos. De TS zet als titel "definitieve samenstelling" en vraagt dat wij hier dan nog een beetje onze tijd verdoen, maar de TS heeft in feite zijn keuze al gemaakt dus laten we er een slotje op zetten :)

aangepast door DieterGK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.