Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Bij de aankoop van een batterij ga ik steeds voor de originele, er zijn genoeg gevallen bekend waarbij een zogenaamd "compatibele" batterij (al dan niet op termijn) niet (meer) wordt herkend door de laptop...en dan, dan kost de vervanging van de batterij geen € 31 maar: € 89.95 + € 31 = € 120.95.

Qua compatibiliteit kan je dus enkel op de originele onderdelen voor de volle 100% vertrouwen, maar als je het risico wil nemen kan ik je niet tegenhouden... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reken anders: als de pc de batterij (31euro) "afstoot", heb ik er nog twee (2x31euro) te gaan, niet ? Nog altijd maar €93. Bovendien houd ik van risico's, en zit ik altijd naast het stopcontact... :flute:

Maar nu weet ik nog altijd niet of ik zo'n webwinkel wel kan vertrouwen. Zijn het geen oplichters ? :bandit:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er natuurlijk van af over welke webwinkel het gaat... Reviews (recensies en beoordelingen) van verschillende gekende webshops kan je nalezen op sites zoals Tweakers, Hardware.info, Trustpilot en Kieskeurig. Een zoekopdracht met 'naam webwinkel' + 'review/ervaringen' zal je ongetwijfeld ook resultaten opleveren.

Er is ook een groot verschil tussen originele batterijen, Third Party batterijen (batterijen afkomstig van een ander merk verschillend van de laptop) en de namaak batterijen. Je kiest best altijd voor de originele batterijen, aangezien deze je volle compatibiliteit garandeert. Third Party batterijen zijn - indien van een degelijk merk - de overduidelijke tweede keus. Goed als je nog een klein beetje leven in een laptop wil blazen, maar niet geschikt voor dagelijks gebruik. Namaak batterijen zijn helemaal not done en vormen zelfs een gevaar voor je toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heb ik de batterij maar zelden echt nodig.

Zo'n webwinkel op betrouwbaarheid onderzoeken is één (en ze tonen steevast de beste reviews), maar het geleverde product zelf... Echt of namaak ? Volgens mij kan je dat ook niet uit de prijs afleiden. En zowat alles komt uit China. Het is dus gokken. Niet ? :sheep:

In elk geval bedankt voor de tips. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de link in post 2 betreft: da's een 100% origineel onderdeel...zeker weten !

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.