Ga naar inhoud

SSD harde schijf aankoop advies


Jonassels

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik ben van plan om een SSD harde schijf te kopen maar ik weet niet goed wat ik moet kopen. Ik heb geen verstand van computers en heb mijn computer laten samenstellen.

ik heb een game pc, ik zal de specs er onderaan inzetten dat ssd compatibel is.

 

De prijs die ik aan een ssd wil geven is maximum rond de 120 euro (mag iets meer zijn).

minimum 128 GB

 

Ik wil mijn windows hier op laten draaien en nog een paar grafische programma's zoals adobe premiere, after effects, dreamweaver  en photoshop...

En ook een paar games.

 

ik wil ook mijn harde schijf die er nu in zit blijven gebruiken samen met die ssd.

 

Ik weet niet welke ssd hier geschikt voor is dus als je een goede weet mag je altijd een reactie achterlaten!  ;)

 

Specs:

 

Moederbord: Asus SABERTOOTH 990FX R2.0, AM3+, 4x DDR3, 6x SATA-600, 2x eSATA

Harde schijf: Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB, 3.5", SATA-600

Voeding: Antec High Current Gamer HCG-620, 620W

Processor: AMD FX-8320 Black Edition, 3.5Ghz, AM3+, Box

Disk drive: LG GH24NSB0, 16x24x SATA-150, Zwart

Ram: Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600MHz (2x4GB) CL9

Grafisch kaart: Asus HD7790-DC2OC-2GD5, 2GB, GDDR5, PCI-e 3.0

Case: Aerocool V3X, Midi-Tower, 2x USB 2.0, Zwart

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jonassels, 

 

Een SSD is zeker en vast een mooie upgrade voor dit systeem! 

 

De Samsung 850 EVO heeft momenteel een erg interessant prijskaartje en is bovendien een van de snelste Sata 600 SSD's op de markt. De opslag is ook 250GB, want een kleinere versie bestaat niet. Wat meer plaats om games op te slaan dus. ;)

Oke bedankt voor het advies maar ik ga wel nog wachten op meer reacties over meerdere ssd's dat ik zeker een goede koop maar zeker goed advies!

aangepast door Jonassels
Link naar reactie
Delen op andere sites

De SSD's die Samsung maakt behoren momenteel tot de top wat betreft prestaties en ik kan je ze van harte aanbevelen.

Zelf gebruik ik een 850 Pro maar de EVO is een nieuwer model welke tevens gunstiger geprijsd is.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

De SSD's van Crucial zijn vergelijkbaar in prijs en prestaties met die van Samsung. Crucial leest iets sneller en schrijft iets trager dan Samsung (555/500 MB/s tegen 540/520 MB/s), maar in de praktijk merk je daar waarschijnlijk weinig van.

Ikzelf gebruik een Crucial MX200 en ben zeer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je zeer tevreden bent over je Crucial MX200.

 

De MX200 was Crucials antwoord op de 850 EVO van Samsung:

 

- uit userbenchmarks blijkt duidelijk dat een 850 EVO in praktijk 13% sneller is dan een MX200.

 

- de 850 EVO kost momenteel €79,90, de MX200 kost €93,67 ... zowat 17% duurder dus.

 

- op de MX200 geniet je 3 jaar garantie, maar op de 850 EVO geniet je 5 jaar garantie.

 

Deze puntjes zijn voor mij - aangevuld met meerdere positieve persoonlijke ervaringen - redenen genoeg om voor de Samsung 850 EVO te gaan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tekst en uitleg over het garantiebeleid van Samsung kan je hier nalezen.

 

Eigenlijk mag je stellen dat de PRO reeks gericht is op professioneel / intensief gebruik en de EVO reeks gericht is op de gewone / gemiddelde gebruiker.

 

In vergelijkbaar volume kost een PRO momenteel zo'n 60% meer dan een EVO.

 

Ik heb beide varianten al in meerdere laptops ingebouwd, tot op heden zonder problemen.

 

Gebruik je je PC intensief en vind je de meerprijs geen probleem, dan kan je overwegen om een PRO aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.