Ga naar inhoud

Problemn met internetverbinding


Bammens

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op mijn laptop, een Acer Aspire-E 17, duurt het soms wel een kwartier (soms ook langer) voordat hij een internetverbinding heeft. Als ik het internet-icoontje aanklik krijg ik te zien: Geen internet, beveiligd. Dit gebeurt zowel bekabeld als draadloos. Zonder dat ik verder iets doe, is er na verloop van tijd opeens een internetverbinding.

Heel lastig, omdat ik altijd maar af moet wachten wanneer ik verbinding heb.

Met mijn andere pc heb ik dat probleem niet.

Graag uw reactie en bij voorbaat dank.

Groet,

Bammens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bammens,

Ik heb hetzelfde probleem ook ooit gehad en na een half uur zoeken was het opgelost. Daarom heb ik neergeschreven hoe het moest :)


 

1) Ga naar start -> configuratiescherm -> netwerkcentrum 
2) Klik links op adapterinstellingen wijzigen.
3) Rechtsklik wifi adapter, kies eigenschappen
4) Klik op configureer, Wanneer daar, ga je naar het tabblad geavanceerd.
5) Kies HT Modus, en probeer al de opties van het dropdown menu rechts.
6) Klik op ok. Indien u de juiste optie heeft gekozen (dit verschilt voor elke computer), werkt uw internet weer normaal.

 

Bron (mijn eigen site maar moet ik vermelden voor copyright regels...):https://jonasgamertv.com/problemen/oplossingen/Verbonden, geen internet.html

 

Laat je iets weten of het werkt?

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jonas,

De laptop was na het opstarten meteen verbonden met internet. Net als bij de tandarts... als je in de stoel zit is je kiespijn over. Ik heb in ieder geval even uw advies opgevolgd, maar wat ik ook doe, hij springt telkens weer terug naar de eerste optie: 802.11n-kanaalbreedte voor 2.4 G en de Waarde is dan weer: Automatisch

Met vriendelijke groet,

Bammens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je onderaan rechts met de link muisknop klik dan zie je verschillende wifi verbindingen.

Klik met de rechtermuisknop op een van de wifi en dan kan je 2.4 G op niet onthouden klikken.

Doe dat voor alle wifi dat je niet wilt onthouden:

Er mag maar slechts één verbinding aangevinkt worden.

Je kan altijd handmatig een verbinding maken maar zorg dat het vierkant niet aangevinkt is.

 

nietonthouden.jpg.b06c06b283e38c6924e01b4e584acb30.jpg

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Netwerk- en internetinstellingen zie je tab beveiliging en stel daar zoals afbeelding in.

Nu moet Windows aan u vragen om een paswoord te geven en dat doe je niet.

Enkel wat je standaard wilt verbinden doe je dat wel.

 

2017-12-30.png.e0c1e870093c302297840c79040d419e.png

 

Had je bij vorige bericht niet onthouden ingesteld?

In principe zou Windows de verbinding vergeten zoals bij smartphones.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Laptop maakt meteen bij het opstarten verbinding met internet. Dat lijkt mij dus oké.

Het probleem is dat hij nu heel erg langzaam is. Gisteren bleef het scherm zelfs zwart en zag ik alleen de muis. Er was niets mee te beginnen en moest hem uitzetten. Vandaag weer gestart en heel langzaam kwam hij op gang.

Met vriendelijke groet,

Bammens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool van de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.