Ga naar inhoud

externe harddiscs worden niet meer herkend


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik zie dat je nog Windows.old hebt.

Dat kan je verwijderen

Open verkenner en ga naar c:

Met de rechtermuisknop op eigenschappen / Schijfopruiming en klik op systeembestanden opschonen en dan kan je ook Windows.old verwijderen door aan te vinken.

 

Alleen Windows.old verwijderen als je niet mee terug naar oude Windows wilt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  •  
  •  Topicstarter
  •  
  •  

Passer, ik heb Uw foute
bericht in mijn mailbox goed ontvangen maar als ik klik "ga naar dit bericht" dan meld men in de PC Help berichten "foute bericht" maar dit is niet ernstigs en ik aantwoord hier op dit "foute bericht"

 

Als ik in schijf E (externe schijf ) op mijn system back up klik krijg ik de volgende bladzijde te zien hetgeen mij normaal lijkt toch want ik heb van schijf C een back up gemaakt.

U bent daar zo verwonderd over.  Is dit niet normaal??? (zie knipsel)

Graag Uw reaktie hierop.

Mvg

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, JEANSPANJE zei:

 

2.  Ik heb gekeken in Verkenner en daar staat onder Drive-N-Go alle backups alleen met ..............Full_v1   dus nergens is die pbd te vinden.  Wat moet ik hiermee doen?

 

5 uren geleden, Passer zei:

Bij mij zijn dit mappen die ik kan openklikken (en waar alleen die pbd in zit)

 

Wacht: een plaatje: image.png.5695c2499c3943c9fc3fc2eb20472fe3.png

 

Dat achter de bestandsnaam geen .pbd staat of beter zichtbaar is , is normaal en ook best dat je het niet ziet. Dat is het bestandstype (extensie), en je ziet dat enkel als je in de verkenner bij mapopties het vinkje verwijdert bij Extensies voor bekende bestandstypen verbergen verwijdert.

 

Heb je het bestandstype zichtbaar gemaakt zoals Passer en je gaat de bestandsnaam wijzigen mag je het bestandstype (extensie) niet mee wissen of wijzigen want dan opent je bestand niet meer. In het geval van een back-up kan je die dan niet meer terug plaatsen omdat het programma (easeus in dit geval het bestand niet herkend).

Ervaren computer gebruikers weten dit wel op te lossen maar leken blijven er beter van af en zorgen dat het bestandsextensie (type) beter onzichtbaar blijft.

 

2018-02-13_16h50_14.png.f9a20910ba65fe39ad36c53217b8142c.png

 

Je ziet hieronder dat op mijn computer ook enkel de bestandsnaam zichtbaar is, er is dus geen extensie zichtbaar, de extensie .pbd dus.

 

2018-02-13_16h55_44.png.208c0d8a0b855008410ee4cf8cd3cc6c.png

 

Nadat ik in de verkenner het vinkje verwijdert heb bij Extensies voor bekende bestandstypen verbergen zie je die .pbd wel.

 

2018-02-13_16h57_31.png.039b35c7f80e58c16faa3805b9912ec0.png

 

Om te besluiten....... daar blijf je beter van af. 

 

Wil je de extensie toch kennen van een bestand dan kan je er met de rechtermuisknop op klikken en kies eigenschappen.

 

2018-02-13_17h08_22.png.b8a7eee8bbcc585c42b9dc0530b2a0c7.png

 

 

Je ziet de bestandsnaam maar ook het bestandstype: .pbd

2018-02-13_17h08_58.png.f57c153a0940cba2f172aea3d84b2d3a.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Eenvoudig omdat ik nog op mijn schijf E de laatqste back up niet verwijderd had.

Soms is het eenvoudig Jean, maar je moet het in de gaten krijgen... ('k ken dat ook :) )

 

enne... 'k heb mijn fout bericht èn je vragen ernaar gewist: het was idd fout wat ik daar geplaatst had, 'k had iets niet door eerst, postte daardoor iets wat niet juist was en verwijderde het achteraf.

't is dus ook niets waar je iets aan zou gehad hebben.

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Eenvoudig omdat ik nog op mijn schijf E de laatqste back up niet verwijderd had

Ik zei het een paar blz ongeveer al: hij vind het pad niet (de map niet) omdat de map niet bestaat - maar 'k had erbij moeten zetten: of hij heeft al een backup met dezelfde naam en dus weet hij niet wat te doen: het oude laten staan of de vorige wissen...?  (computers zijn ook zo slim niet hoor)

Meestal wordt in dat geval gevraagd wat je wil, maar blijkbaar in dit geval niet - je krijgt dan die melding en moet er maar verder mee kunnen.

(mogelijk is dat het nadeel aan automatische backups op dezelfde dag - maar dat moet je dus zelf gaan ontdekken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Passer, maar ik heb het zojuist gevonden.

Stom hé van mij en mijn excuses daarvoor.

Ik heb nu inderdaad alle back ups met pbd maar als ik op eigenschappen van een back up klik zie ik niet het bestandstype pbd staan.  (zie knipsel)  Bij type staat bij mij alleen Bestandsmap maar dit is geen probleem denk ik want de backups zijn wel degelijk in pbd.

Mvg

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik van uit verkenner vertrek krijg ik het beeld met "bestand" erin maar in dit beeld krijg ik de mapopties niet als ik "bestand klik".

Ik moet hier dan "beeld" aanklikken en dan krijg ik wel de opties.

Ik had het op een ander manier gedaan.  Ik had op het start pictogram geklikt en in de zoek balk onderaan "verkenner" ingetikt en dan krijg ik "opties voor verkenner" en dan in "weergave" uitgevinkt hetgeen U aan geduid hebt.

Het resultaat is hetzelfde.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.