Ga naar inhoud

K schijf wordt niet meer herkend


Symoens Jp

Aanbevolen berichten

Tijdens sfc /scannow liefst niets anders met de computer doen. Wanneer sfc /scannow klaar is, maak je een screenshot van dat venster.

 

Daarna pas aan de slag gaan met het het tooltje Unknown Device Identifier.

Je hebt nu 2 afbeeldingen geplaatst van Unknown Device Identifier. Beide afbeeldingen laten grotendeels hetzelfde zien. En in beide afbeeldingen staat de schuifbalk onderaan. Dat betekent dat het bovenste gedeelte van de lijst voor ons nu niet zichtbaar is.

 

Ik zou eerst niets uitklappen, zoals je wel in de onderste afbeelding hebt gedaan. Alles dichtgeklapt laten.

Alleen zoeken in die lijst naar apparaten waar [UNKNOWN DEVICE] achter staat. En die apparaten (als je die aantreft) mag je dan uitklappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu een afbeelding van USB View geplaatst, maar waarschijnlijk heb je geen enkel idee wat je daar mee moet of kunt doen.

USB View toont de USB Controllers en de aangesloten USB apparaten.

Die blauwe icoontjes zijn het icoon voor USB.

Als er door dat blauw ook nog wat rood zit gefriemeld, dan is dat een aangesloten en actief USB apparaat.

Soms zie je direct om wat voor aangesloten USB apparaat het gaat. Zo is op [Loc112] jouw Logitech webcam aangesloten. Dat staat er direct achter.

Bijna onderaan (de op een na onderste) staat [Loca3]DeviceConnected. Daar staat niet bij om wat voor apparaat dat gaat. Als je dat wilt weten, dan moet je klikken op [Loca3]DeviceConnected. En in het rechter paneel krijg je dan de gegevens van dat apparaat te zien.

 

p38cyq is van mening dat de tooltjes USB View en Unknown Device Identifier jou kunnen helpen met jouw probleem dat we zo kunnen omschrijven: Aangesloten USB sticks krijgen niet automatisch door Windows een schijfletter toegekend.

Hulp bij die tooltjes zul je niet van mij krijgen, maar van p38cyq. Hij kan daar tekst en uitleg bij geven.

 

Ik wacht nog steeds op een screenshot van de uitslag van sfc /scannow.

Ik hoop stiekem dat dit de uitslag zal zijn: "er zijn fouten aangetroffen, en die zijn allemaal gerepareerd." (maar dan in het Engels natuurlijk)

Misschien staat er als uitslag dat er fouten zijn aangetroffen en dat die niet allemaal gerepareerd konden worden. In dat geval wordt er verwezen naar een CBS.log. Er zijn hier mensen (ik hoor daar niet bij!) die zo'n CBS.log kunnen interpreteren en jou dan kunnen vertellen wat je verder kunt doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. Jammer dat ik je probleem nog niet op hebben kunnen lossen.

Ik kwam echter zojuist een website tegen die specifiek over jouw probleem lijkt te gaan: http://woshub.com/windows-doesnt-assign-letters-to-external-and-usb-flash-drives/

Hoe is je Engels? Kun je de instructies die op die website staan lezen en uitvoeren, of denk je: 'Nou, daar heb ik toch wel wat hulp bij nodig'?

Probeer de informatie op die website door te lezen.

Ik ben vanavond niet meer online, omdat ik gasten heb. En dan kan ik niet de hele tijd achter de computer gaan zitten.

Misschien willen andere forumleden je vanavond wel verder helpen hiermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.